Grooo Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 (endret) Har tatt bilder av M hos fotogra. Fikk masse bilder på mail for noen uker siden, og valgte ut de vi ville ha. Fikk albumet med de 12 bildene vi valgte i går, og det står stemplet Prøvebilde + fotografens navn i hvitt godt inn på bildet i venstre side nede. En del av bildene er ganske nære portrettbilder, og da kommer dette helt opp i haka hennes. Ser jo ikke fint ut! Vet at de ofte stempler, men har aldri sett bilder stemplet med Prøvebilde, og heller aldri stempel så langt inn i motivet. Er jo ikke noe fint når haka dekkes av dette... Noen som har opplevd det samme? Fikk se albumene til en venninne (hun har vært hos to fotografer, ikke samme som meg) og der var ikke bildene stemplet i det hele tatt. Albumet til svigerinna mi har små stempler helt nederst i hjørnet, kun fotografens navn. Endret 22. desember 2007 av Grooo
Dru Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 Hvis albumet er noe du betaler for, så kan du helt klart klage på det. Det høres nesten ut som det er en feil, det er ikke vanlig praksis å gjøre slikt.
la Flaca Skrevet 18. august 2007 #3 Skrevet 18. august 2007 Det er en feil! Prøvebilder er de bildene du får gratis, som du skal velge på grunnlag av. Det er derfor de er ødelagt med et kjipt stempel strategisk plassert, fordi folk ikke skal bruke dem istedet for å betale.
Grooo Skrevet 19. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. august 2007 Så når jeg bestilte "12 bilder 10*12 cm farge i standard album" skal det altså ikke være stemplet Prøvebilder på dem...!??! Okei, da får jeg ta en prat med ham ja.
Dru Skrevet 19. august 2007 #6 Skrevet 19. august 2007 Nei, prøvebilder er de som skal leveres tilbake etter at du har sett på dem og bestemt deg for hvilke du vil ha. Altså de du fikk på cd.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2007 #7 Skrevet 20. august 2007 Så når jeg bestilte "12 bilder 10*12 cm farge i standard album" skal det altså ikke være stemplet Prøvebilder på dem...!??! Hehe, forstår ikke hvordan man i det hele tatt kan være i tvil om det. Hvorfor i all verden skulle man betalt masse penger for bilder med et stygt stempel der det står prøvebilder?
Gjest Mysticgirl Skrevet 20. august 2007 #8 Skrevet 20. august 2007 Jo de er stemplet hos meg og når vi var hos fotografen. Det er for å hindre deg i å bestille bilder fra det albumet hos andre fotografer vil jeg tro.
Grooo Skrevet 20. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 20. august 2007 Hehe, forstår ikke hvordan man i det hele tatt kan være i tvil om det. Hvorfor i all verden skulle man betalt masse penger for bilder med et stygt stempel der det står prøvebilder? Fordi det altså tydeligvis er slik enkelte fotografer gjør det. Har pratet med ham, og jo det skal være sånn sier han. Det vi har betalt for er selve fotoserien, og så får vi altså dette albumet med bilder for å se hvilke vi vil forstørre. Det at jeg fikk dem på mail først (dårlig oppløsning) var en bonus fordi jeg kjenner ham, slik at jeg da fikk de bildene jeg likte best i prøvealbumet.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2007 #10 Skrevet 21. august 2007 Fordi det altså tydeligvis er slik enkelte fotografer gjør det. Har pratet med ham, og jo det skal være sånn sier han. Det vi har betalt for er selve fotoserien, og så får vi altså dette albumet med bilder for å se hvilke vi vil forstørre. Det at jeg fikk dem på mail først (dårlig oppløsning) var en bonus fordi jeg kjenner ham, slik at jeg da fikk de bildene jeg likte best i prøvealbumet. Det er ingen fotografer som selger bilder der det er stemplet "prøvebilder" med stor skrift på bildet. Da er det jo selve fotograferingen dere har betalt for, og så får dere muligheten til å forstørre bilder UTEN stempelet mot ytterligere betaling
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå