Gjest Gjest Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 Lønnsforskjellen mellom menn og kvinner i samme stilling med samme utdannelse er 3%. De gjennomsnittlige inntektsforskjellene er en god del større fordi kvinner oftere jobber deltid og fordi de oftere har yrker som er dårlig betalt. Jeg lurer på om forskjellen på de 3% egentlig kan forklares med høyde og ikke kjønn. Menn er jo høyere enn kvinner og det er jo statistikk på at høyere mennesker får høyere lønn. Det samme gjelder for øvrig også lederstillinger.
Gjest Nedfall Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 Lønnsforskjellen mellom menn og kvinner i samme stilling med samme utdannelse er 3%. De gjennomsnittlige inntektsforskjellene er en god del større fordi kvinner oftere jobber deltid og fordi de oftere har yrker som er dårlig betalt. Jeg lurer på om forskjellen på de 3% egentlig kan forklares med høyde og ikke kjønn. Menn er jo høyere enn kvinner og det er jo statistikk på at høyere mennesker får høyere lønn. Det samme gjelder for øvrig også lederstillinger. Petter Stordalen har da fett betalt ?
Gjest Emera Skrevet 18. august 2007 #3 Skrevet 18. august 2007 . Menn er jo høyere enn kvinner og det er jo statistikk på at høyere mennesker får høyere lønn. Det samme gjelder for øvrig også lederstillinger. Vel, da kan jeg aldri forvente å få en lønn jeg kan leve av. Jeg er 154 cm høy... :gråte:
Gjest Nedfall Skrevet 18. august 2007 #4 Skrevet 18. august 2007 Jeg tror ikke John Fredriksen er så forferdelig høy heller (eller, det ser kanskje slik ut da han "går litt ut i bredden"). Mannen er god for 42 milliarder kroner..
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 Vel, både Stordalen og Fredriksen tjener pengene sine selv. Lønnsforskjellen kommer av forskjellen i lønn når man er ansatt ett sted. Hvordan høye og lave mennesker klarer seg som grundere eller investorer har jeg ingen formening om.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå