Gå til innhold

Torunns Drømmekjoler

Fremhevede innlegg

Skrevet

Syns jeg har sett mange små kjoler jeg - men kanskje ikke små nok. De kan jo alltids sys opp om dere er korte.

MS sine kjoler m snøring i ryggen vil nok passe fint i 36. De sier jo at de passer alt fra ihvertfall 1 str mindre til 1 str større alt ettersom hvordan man knyter dem :)

Lykke til uansett!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
He de samme probleme ej... Rekke ikkje lengre enn 159 over bakken... So de e veldi vanskeli å få kjøpt kjola i min str som e brukt...

Ellers he ej forhørt mej om noken so kunne ha hjelpt mej me å sy den inn/opp om ej skulle no finne mej en... Men ingen hjelp å få... So då blir de nok å bestille en kopi, eller en original frå butikkane :):(

Det med størrelser kan gå begge veier. Jeg er pr i dag str 50 og målet er str 44 innen jeg gifter meg. Er ikke mulig å få tak i kjolen jeg er på kikk etter heller på finn.no e.l. De store kjolene jeg har sett er ikke mye fine, og de er ofte for store. Holder nok med str 48 nå med korsett under. Frustrerende at de nesten bare har str 38/40 i butikkene.

Gjest gjestebrud
Skrevet
uff,nå ble jeg brått usikker på hva jeg skal gjøre også :tristbla: i og med at det var så mye surr der jeg opprinnelig hadde tenkt til å kjøpe kjolen,så tenkte jeg å kjøpe en kopi hos Torunns drømmekjoler. Men jeg vil jo at den skal være helt lik egentlig. Så da er det vel bedre å kjøpeen original istedet. Men hvor?? :sjenert: noen som har stederå anbefale i Østfold/Oslo-området?

Snakk med Mari, Marit (innehaver) eller Ida på DiiN. De er helt suverene på service og har et godt utvalg. Butikken i Kirkeveien er helt ny (åpnet for en mnd siden, tror jeg) og ganske stor, og så har de en liten butikk i Camilla Collets vei.

Skrevet
Snakk med Mari, Marit (innehaver) eller Ida på DiiN. De er helt suverene på service og har et godt utvalg. Butikken i Kirkeveien er helt ny (åpnet for en mnd siden, tror jeg) og ganske stor, og så har de en liten butikk i Camilla Collets vei.

Er dette i Olso? :sjenert::)

Gjest BertaBlues
Skrevet
Jeg syns det ser ut som kopien ikke sitter skikkelig over puppene i det heletatt. den ser slaskete og "hengete" ut. det er jo noe av det som er så bra m bla MS sine kjoler. At de har skikkelig korsett i som gjør at de sitter oppe utrolig godt.

Personlig (ikke at noe har bedt om min mening) ville jeg heller kjøpt en brukt originalkjole på Finn enn en kopi. Men det er fordi jeg tror at originalene rett og slett sitter bedre og penere på kroppen.

Du ser vel det at kjolen er alt for stor for den dukken,og at det ikke er underskjørt under den?Synes det er utrolig skammelig gjort av dere og sitte her og tro og synse,når ingen av dere faktisk har sett kjolene live en gang.J

eg sjekket karakterene hennes på qxl,og alle tilbakemeld. på nettsiden hennes før jeg bestilte.Og kjolen min er akkurat like fin som den jeg kunne ha kjøpt andre steder.

Så jeg er akkurat like fornøyd som alle de andre som har kjøpt fra henne!

Jeg fikk dessuten velge om jeg ville ha med eller uten korsett på kjolen.Er så glad for at jeg tok det valget,det sparte oss for mye penger :)

Skrevet
neida, hun bruker bare de ekte bildene til å vise frem sine kopier,,,, *lurer på om det er lovlig*

Oh my god.Har du sett på finn eller?Alle gjør nå det.noe å henge seg opp i det å :kaffe:

Skrevet

for å være helt ærlig syntes jeg det er kjempe fint å høre positive ting om kjolene hennes. alle fortjener å være fornøyde på en dag som denne:D

jeg er ikke ute tter negative kommentarer, heller intr i fakta.. siden jeg bor for langt vekk til å sjekke kjolene hun selger selv

Gjest Gjest_Gunda_*
Skrevet
det skumle med negativ tilbakemld på qxl er at det kan grunnes i levering osv..

men hvordan var stoffet i kjolen til svigerinna di?

liker de tunge litt tykke stoffene som kjennes "ekte" ut om du skjønner hva jeg mener? er det slikt stoff? eller tynnere?

kan du gi tilbake melding når du får kjolen din?

Jeg måtte inn og sjekke karakteren,og hvis du klikker på den,så ser du at den eneste negative ikke har noe med en kjole å gjøre en gang :fnise:

AGAPE`s kjoler blir også sydd i Kina,og kvaliteten på de er vel ikke dårligere enn andre?Har bare hørt lovord om torunn jeg ihvertfall,så jeg har tenkt å spare med en formue ved å bestille fra henne.

Så får resten gjøre hva de vil for meg :jepp:

Gjest Gjest_Gjesten_*
Skrevet
Oh my god.Har du sett på finn eller?Alle gjør nå det.noe å henge seg opp i det å :kaffe:

Men de på Finn.no selger vel stort sett originale kjoler så da er det jo faktisk denne kjolen de selger. Torunn syr kopier av kjoler andre har designet og de som har designet kjolene eier sikkert rettighetene til designet...

Skrevet

Det er ikke det at jeg ikke tror Torunn er flink,for jeg har sett nettsider og hørt andre snakket om henne. Og det har ikke vært noen negative ting i det hele tatt og at kjolene bare er helt nydelige. Det er nok mest fordi jeg har sett meg ut en kjole,rett og slett drømmekjolen,og jeg har ønsker om å ha helt lik(men fordi de i Ski surrer så j******,så er jo ikke de noe å satse på :kjempesinna::kjefte: ) Er også litt avhengig av at korsettet er av god kvalitet,så det ikke bøyer seg når jeg sitter. Det blir ikke så pent etterpå da i grunn :fnise: Spurte Torunn om dette,men det var hun ikke sikker på. Men,må bare si det igjen,jeg tror helt sikkert hun er flink jeg :jepp:

Skrevet

Jeg får min kjole derfra i løpet av kort tid (over helga tror jeg) dette er en kopi av en kjole jeg hadde sååå lyst på, men som kosta en formue. Betaler 1/4 av prisen hos Torunn. Skal skrive her igjen når jeg får kjolen:)

Skrevet
Jeg får min kjole derfra i løpet av kort tid (over helga tror jeg) dette er en kopi av en kjole jeg hadde sååå lyst på, men som kosta en formue. Betaler 1/4 av prisen hos Torunn. Skal skrive her igjen når jeg får kjolen:)

Kjempe flott om du gjør det :klemmer: For ho har helt klart kjempe bra priser,så hvis kopiene er like fine,så er det noe å tenke på kanskje...har du forresten korsett-kjole? For om korsettene er ordentlige er i grunn litt vesentlig for meg :sjenert:

Gjest Brud2008
Skrevet

Jeg kjøpte brudekjolen min fra Torunn, og må si at jeg er veldig fornøyd med den. Den er en helt nydelig kjole, og gleder meg så mye til å bruke den :rødme:

Jeg anbefaler Torunn på det sterkeste! :-D

• 2 måneder senere...
Gjest Bride to be_02.02.08
Skrevet

Jeg fikk kjolen min fra Torunns Drømmekjoler på fredag,og det er den nyyydeligste kjolen jeg har sett EVER!Helt fantastisk.Gleder meg så til å få brukt den,at jeg kan nesten ikke vente.Har prøvd den tre ganger alt :rødme:

Så jeg har bare ros å gi den dama,både for service og for kjole :jepp:

Skrevet

Gratulerer med kjolen, så gøy at du ble så godt fornøyd. :)

• 7 måneder senere...
Skrevet
Men de på Finn.no selger vel stort sett originale kjoler så da er det jo faktisk denne kjolen de selger. Torunn syr kopier av kjoler andre har designet og de som har designet kjolene eier sikkert rettighetene til designet...

De som selger kjoler på finn.no er stort sett privatpersoner, om ikke så skal det være opplyst. Blant næringsdrivende er det andre lover som gjelder, deriblant er det ulovlig (selvsagt!) å bruke andre firmas eiendom for å reklamere for sine egne varer. Det er heller (selvsagt!) ikke lov å selge kopivare, det burde ikke komme som noen bombe på noen. En siste ting som faktisk gjelder privatpersoner er at det ikke er lov å kjøpe piratkopier. Det gjelder solbriller, vesker og bukser og hvorfor skulle det ikke gjelde brudekjoler? Det er noen som har jobbet MYE for å komme fram til disse designene, noen som har lagt vanvittig mye arbeid i å presentere dem så profesjonelt som de blir i katalogene- og da er det ikke akkurat prisverdig å stjele andres åndsverk og formidle kinakopier.

Jeg synes brudekjoler er for dyrt og at det er for kjipt at en del av de bruglene som står for de største salongene skal få drive så beskyttet som de gjør gjennom agenturavtalene sine, men jeg synes ikke piratkopiering er veien å gå. Det finnes faktisk ganske mange andre merker enn MS og Demetrios, og veldig mange av dem har minst like fine design, kvalitet og fås til en utrolig mye bedre pris enn disse mest opphausede merkene.

Skrevet
De som selger kjoler på finn.no er stort sett privatpersoner, om ikke så skal det være opplyst. Blant næringsdrivende er det andre lover som gjelder, deriblant er det ulovlig (selvsagt!) å bruke andre firmas eiendom for å reklamere for sine egne varer. Det er heller (selvsagt!) ikke lov å selge kopivare, det burde ikke komme som noen bombe på noen. En siste ting som faktisk gjelder privatpersoner er at det ikke er lov å kjøpe piratkopier. Det gjelder solbriller, vesker og bukser og hvorfor skulle det ikke gjelde brudekjoler? Det er noen som har jobbet MYE for å komme fram til disse designene, noen som har lagt vanvittig mye arbeid i å presentere dem så profesjonelt som de blir i katalogene- og da er det ikke akkurat prisverdig å stjele andres åndsverk og formidle kinakopier.

Jeg synes brudekjoler er for dyrt og at det er for kjipt at en del av de bruglene som står for de største salongene skal få drive så beskyttet som de gjør gjennom agenturavtalene sine, men jeg synes ikke piratkopiering er veien å gå. Det finnes faktisk ganske mange andre merker enn MS og Demetrios, og veldig mange av dem har minst like fine design, kvalitet og fås til en utrolig mye bedre pris enn disse mest opphausede merkene.

Med fare for å gjenta meg selv,det er IKKE piratkopi med mindre klærne er merket med f.eks Maggie Sottero.Det er så mye rart enkelte skal henge seg opp i.

Jeg er sjeleglad jeg,for at det faktisk finnes slike som selger kjoler rimelig.Brudesalonger FLÅR folk levende,og jeg gidder fanden meg ikke å betale 10 000kr mer enn nødvendig,for en kjole som skal brukes en eneste kveld!Så vidt jeg kan se,så står det ingen steder at kjolene er merkvarer,alle opplyser at de er skreddersydde.Så jeg ser ikke helt problemstillingen her.

Da burde det vel ikke være lov til å selge pepsi heller da vel,for det er jo en kopi av cola

Skrevet

Buggsy sa: Med fare for å gjenta meg selv,det er IKKE piratkopi med mindre klærne er merket med f.eks Maggie Sottero.Det er så mye rart enkelte skal henge seg opp i.

Jeg er sjeleglad jeg,for at det faktisk finnes slike som selger kjoler rimelig.Brudesalonger FLÅR folk levende,og jeg gidder fanden meg ikke å betale 10 000kr mer enn nødvendig,for en kjole som skal brukes en eneste kveld!Så vidt jeg kan se,så står det ingen steder at kjolene er merkvarer,alle opplyser at de er skreddersydde.Så jeg ser ikke helt problemstillingen her.

Da burde det vel ikke være lov til å selge pepsi heller da vel,for det er jo en kopi av cola

___

Jeg skal være enig med deg i at det ikke nødvendigvis kan kalles en piratkopi. En kopi er det i alle fall. At Pepsi er kopi av Cola hersker det vel ingen som helst tvil om heller, forøvrig.

Men det er i beste fall kverulering, for poenget er det samme uansett: Torunns og flere andre bedrifter benytter seg av andres åndsverk i markedsføringen; ulovlig. De kopierer andres åndsverk; ulovlig. Og alle som kjøper disse kopiene bidrar til at dette fortsetter. Hadde DU likt det om du hadde designet en kjole og lagt tid og penger i å fremskaffe markedsføringsmateriell, og så hadde en annen bedrift stjålet bildene og brukt dem i sin markedsføring av kopier? Hadde du?

Hvis du ikke ønsker å bruke så vanvittig mye penger på en brudekjole (og det skjønner jeg GODT at du ikke vil, prisene er jo brutale!), så finnes det haugevis av andre merker som riktignok ikke er like kjente, men som har like fine kjoler i like god kvalitet. Jeg tror faktisk mange ville blitt overrasket over hvor mye bra som finnes blant de rimeligere, mindre kjente merkene.

Og en siste ting: finn.no. Ekte vare, god som ny, halv pris eller mindre :danse:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...