Gå til innhold

Torunns Drømmekjoler

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:fnise::fnise:

Håper bare den er passe, og at det er den kjolen jeg vil ha.

Egentlig er jeg usikker, tror jeg kjøpte den bare fordi den var så billig. Men som sagt, : Dette er en test. :sjenert:

Skrevet

hehe ja, det er jo en fordel om den passer... men men, ikke så mye penger og tape, og som du sier, det er jo bare å selge den om du ikke liker den

Skrevet
uff, dette torun mennesket får kjolene sine sydd fra kina, dette fikk jeg bekreftet på mail i dag. om dere skal ha kjoler fra kina bruk denne linken , de fleste kjolene kommer da på 2000 kr inkl frakt,

kjoler fra kina

lykke til

På Torunns sider på QXL opplyser hun at hun syr kjolene i Kina, så det er ikke noe hemmelighet. Jeg tror ganske så mye blir produsert i Kina uansett. Når man tenker på alle pengene man sparer så synes jeg alternativet til Torunn er supert! Synes ikke 3600,- for en kjole med frakt er så ille heller uansett. Har bare hørt positivt om Torunn, mens Jorma Bridal har jeg ikke hørt noe om. Men det ser jo ut som om kjolene der blir kjempefine. For meg så er det snittet på kjolen som avgjør om jeg liker kjolen først og fremst. Så hvis jeg får en litt annen blonde på ermene, så synes jeg det er helt greit.

Skrevet

jeg vet ikke hvordan stoffet er i noen av de kjolene hverken fra jorma eller torun.

jeg vet bare at det er stor kvalitets forskjell i mange av butikkene rundt.

og da jeg sa at jeg likte en spesiell kjole fra maggie sottero sa hun at den kjolen hun sendte bilde av var nettopp den, men det er ikke sant, først senere sa hun at det ikke var sant, for det andre er de ikke like i det hele tatt. jeg har fortsatt mailen der hun skriver til meg at det ER den kjolen, ikke kopi.

Gjest Gjest_nysgjerrig_*
Skrevet
og da jeg sa at jeg likte en spesiell kjole fra maggie sottero sa hun at den kjolen hun sendte bilde av var nettopp den, men det er ikke sant,

Er det Torunns du har fått sett et bilde av en kopi fra? Hadde det vært mulig å få sett det bildet? Kanskje du kan unnverge at noen blir veldig skuffet eller lei seg hvis de kjøper derfra om de får se kopi... deriblant meg.. har vurdert å kjøpe fra henne, men tør ikke om det er så ille som det høres ut som her.

Skrevet

Vil gjerne sjå bilde ej me :)

Vurdera nemli å bestille kjole frå ne ej me :)

Skrevet
Hei. :goodbye:

Ville bare si at jeg har vært inne på linken som ble lagt frem her, og jeg synes kjolene på den siden ser fin ut jeg.

Man trenger vel strengt tatt ikke ha designer kjole?

:klemmer:

Når du ser på kjolene i den linken så er de jo bilder hentet fra originaldesignerns side (det samme gjelder kjoelen hos Torunn). Dermed vet du ikke noe om hvordan den faktisk kjolen du mottar ser ut.

Men som andre sier - de er jo billige så det er ikke så stor risk å ta sjansen å eventuell selge videre etterpå.

NEI selvfølgelig må man ikke ha noen designerkjole. Poenget er at de ofte bruker bedre stoffer og syr kjoler med mere underskjørt og bedre snitt...det er ikke bare pga navnet at de er dyre. Jeg har sett flere kjoler sydd på bestilling sånn og de har ikke bare vært pene for å si det sånn.

Skrevet

kjoler

her er noen bilder fra torunns kjoler og et bilde av en orginal..

jeg ser en stor forskjell, men alt avhenger av hva man liker

Skrevet

Finnes det flere sånne fabrikker som jormabridal.com?

Noen som har linker?

Skrevet

vet ikke om noen direkte, men jeg har en følelse av at veldig mange nett steder gjør detsånn, de samme bildene dukker opp overalt..

Skrevet
kjoler

Jeg syns det ser ut som kopien ikke sitter skikkelig over puppene i det heletatt. den ser slaskete og "hengete" ut. det er jo noe av det som er så bra m bla MS sine kjoler. At de har skikkelig korsett i som gjør at de sitter oppe utrolig godt.

Personlig (ikke at noe har bedt om min mening) ville jeg heller kjøpt en brukt originalkjole på Finn enn en kopi. Men det er fordi jeg tror at originalene rett og slett sitter bedre og penere på kroppen.

Skrevet (endret)
kjoler

Jeg ser også stor forskjell. Men kopien kan jo være finere i virkeligheten enn den er på bildet, den er jo for det første satt på en dukke og ikke et menneske, og for det andre så er selve fotografiet av den ekte kjolen mye proffere enn fotografiet av kopien. Synes forøvrig også at enkelte av originalkjolene ser skuffende myyye bedre ut på bilder enn i virkeligheten.

Når det er sagt - jeg tror nok jeg foretrekker ekte vare. Om kjolen jeg til slutt ender opp med er dyr, får jeg heller krysse fingrene for at jeg får solgt den etter bryllupet (eller eventuelt kjøpe en brukt, original kjole).

Endret av Betsy
Skrevet (endret)

uff,nå ble jeg brått usikker på hva jeg skal gjøre også :tristbla: i og med at det var så mye surr der jeg opprinnelig hadde tenkt til å kjøpe kjolen,så tenkte jeg å kjøpe en kopi hos Torunns drømmekjoler. Men jeg vil jo at den skal være helt lik egentlig. Så da er det vel bedre å kjøpeen original istedet. Men hvor?? :sjenert: noen som har stederå anbefale i Østfold/Oslo-området?

Endret av SynneMarie
Skrevet

Jeg fant en kjole som svigerinna mi falt totalt for men hun fant den ikke noe sted bortsett fra hos Jorunn. Hun tok sjansen og bestilte den og ble så utrolig fornøyd. Kjolen er akkurat lik originalen og satt som støpt på henne.

Jeg har lagt merke til at hun har omtrent bare fornøyde kunder og på qxl er det kun en negativ tilbakemelding, noe som ikke trenger å være selve kjolen en gang. Kan jo være andre ting også.

Jeg valgte å bestille fra henne hvertfall og føler meg trygg på at jeg kommer til å bli fornøyd.

Skrevet

det skumle med negativ tilbakemld på qxl er at det kan grunnes i levering osv..

men hvordan var stoffet i kjolen til svigerinna di?

liker de tunge litt tykke stoffene som kjennes "ekte" ut om du skjønner hva jeg mener? er det slikt stoff? eller tynnere?

kan du gi tilbake melding når du får kjolen din?

Skrevet

Er det ingen av dere som finner kjolene deres på finn.no feks? Da får dere jo ekte til langt under halv pris :)

Skrevet

neida, hun bruker bare de ekte bildene til å vise frem sine kopier,,,, *lurer på om det er lovlig*

Skrevet
Er det ingen av dere som finner kjolene deres på finn.no feks? Da får dere jo ekte til langt under halv pris :)

Jeg finner masse fine kjoler på finn.no, men jeg er såpass liten og nett at jeg trenger str 34. Det er det tydligvis ikke så mange andre som er fordi det ser jeg nesten aldri. En str 36 går sikkert an å si inn, men 38 blir som regel for mye å sy inn til at det blir pent og det er i str 38 veldig mange av kjolene er... :gråte:

Men jeg er helt enig med deg. Vil mye heller ha en original brukt enn en ny kopi. Håper derfor jeg finner en på finn.no til slutt. Tror ikke det blir Torunns uansett selv om jeg har vudert det for å få en som er riktig str. Da blir det sikkert heller en ny original selv om det koster mye.

Skrevet
Jeg finner masse fine kjoler på finn.no, men jeg er såpass liten og nett at jeg trenger str 34. Det er det tydligvis ikke så mange andre som er fordi det ser jeg nesten aldri. En str 36 går sikkert an å si inn, men 38 blir som regel for mye å sy inn til at det blir pent og det er i str 38 veldig mange av kjolene er... :gråte:

He de samme probleme ej... Rekke ikkje lengre enn 159 over bakken... So de e veldi vanskeli å få kjøpt kjola i min str som e brukt...

Ellers he ej forhørt mej om noken so kunne ha hjelpt mej me å sy den inn/opp om ej skulle no finne mej en... Men ingen hjelp å få... So då blir de nok å bestille en kopi, eller en original frå butikkane :):(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...