persilla Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 jeg er fersk student i det som skal sies å være norges beste studentby. nå er akkurat fadderuka for nye studenter tilbakelagt, og tette bånd skulle ha blitt knyttet over halvlitere og en lav sko. Men det som skulle vært portalen til en fantastisk studietilværelse har de siste nettene holdt meg våken, gjort meg sjelven og urolig innvendig. Når arrangementene er igang blir jeg en annen, alt knyter seg inni meg, når det jeg har mest lyst til er å le og skravle med de andre. jeg klarer ikke å få frem spesielt mye, og det virker som folk er redde for å snakke til meg. Er det noen som har noen råd og tips ang dette? Jeg er egentlig veldig glad i å snakke med folk, men denne "angsten" har tatt helt kontroll over meg.
Gjest Veronica Mars Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 (endret) -- Endret 2. april 2008 av Gjesten
caso Skrevet 18. august 2007 #3 Skrevet 18. august 2007 Fadderuka er mer for å "vite av folk" spør du meg. Møter jo så mange folk at du ikke har nubbsjangs å bli kjent med så mange. Jeg møtte mange jeg, og endte opp med å omgås helt andre Så dont worry.. og damn, som jeg savner studietiden i Trondheim når jeg leser alt om oppstarten ..... da var alt så greit
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2007 #4 Skrevet 18. august 2007 Råd: flytt ditt fokus fra deg selv og over på de andre. Sjeneerte mennesker med sosial angst er de mest selvsentrerte mennesker som finnes. Kom ut av skallet og egofokuset. De andre tenker ikke like mye på deg som du selv gjør. Forsøk å bry deg om andre enn deg selv. *jeg vet hva jeg snakker om fordi jeg engang har vært der du er nå*