Betsy Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Ser det er en annen tråd her om trekking av visdomstenner. I motsetning til den andre TS's opplevelse, var ikke min trekking noen solskinnshistorie. Måtte operere ut tannen (som satt FAST - og derfor tok det tid), og sy fire sting etterpå. Har vondt, og ser ut som et hamster. Klarer ikke gape høyt, og har problemer med å få pusset tennene. Ser at andre har fått råd om at de kan skylle munnen med Corsodyl. Har hørt at tennene kan bli misfarget av skylling med dette, og lurer derfor på om det finnes et alternativ jeg kan bruke i stedet? Dersom Corsodyl er løsningen så får jeg jo bare bruke det, men dersom tennene blir misfarget - går denne misfargingen bort etterhvert?
venus* Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Det er bare midlertidig ja. Selv fikk jeg ingen misfargning, og jeg har brukt det ved to anledninger.
Gjest Neria Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Den misfargingen du får på tennene av Corsodyl kan tannlegen pusse vekk når du er ferdig med å skylle hvis den ikke forsvinner av seg selv.
Amanlis Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Corsodyl finnes også som gele. Jeg brukte det sist jeg trakk ei visdomstann. Da børstet jeg forsiktig med tannbørsten i området der tanna hadde vært. De første dagene brukte jeg q-tips siden det er sårt og ømt der.
Bokormen Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Corsodyl vil misfarge ja, men vanligvis ikke før etter ca 14 dagers bruk, og den går bort Men et godt alternativ er å skylle med Hextril, som skal ha like god antibakteriell effekt, og samtidig gi mye mindre misfarging. Fordelen med skyllevann fremfor gele, er at du også rett og slett får skyllt bort matrester og bakterier, samtidig som du får virkestoffet NED i såret, noe du ikke gjør med gele, om du ikke tar skikkelig til. Det kan også være vanskelig å få smurt geleen godt nok rundt stingene osv, da visdomstannsområdet ikke er det enkleste å nå
Betsy Skrevet 17. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. august 2007 Da er Corsodylen i hus - så får vi håpe det fungerer! Takk-takk!
Gjest Frk Åberg Skrevet 19. august 2007 #7 Skrevet 19. august 2007 Jeg mener også at misfargingen bare er midlertidig. Jeg brukte Corsydol første gang, men Hextril andre gang. Mindre misfarging av Hextril.
Gjest nextlife Skrevet 31. august 2007 #8 Skrevet 31. august 2007 (endret) Sykehusapoteket i Tromsø lager et utrolig behagelig munnskyllevann, "Dûsseldorfmixtur" tror jeg det heter. Det har flere ingredienser, var vel i utgangspunktet fremstilt for kreftpasienter som var såre i munnen etter cellegift/stråling, men brukes i dag av mange ulike pasientgrupper som har behov for ekstra munnhygiene. Det er veldig behagelig smak, og konsistens. Mange apotek rundt i Norge lager nå denne mixturen, hvis ikke ditt lokale apotek gjør det, be dem ta kontakt med Tromsø for oppskrift. Tror denne må skrives på resept av lege (kanskje tannlegen også kan), men den er virkelig verd en legetime. Lykke til Mange pasienter synes både Corsodyl og Hextril er så sterke at det er vondt å bruke, har med hell blandet den 50/50 med Glycerol eller vann Endret 31. august 2007 av nextlife
Lib Skrevet 31. august 2007 #9 Skrevet 31. august 2007 Jeg har brukt Corsodyl mye ved flere visdomstanns-anledninger, og har aldri opplevd misfarging. Håper du føler deg bedre, og god helg http://forum.kvinneguiden.no/style_emotico...ult/klemmer.gif http://forum.kvinneguiden.no/style_emotico...ult/klemmer.gif
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå