Gjest bananen Skrevet 17. august 2007 #1 Skrevet 17. august 2007 Jeg har vert på mange vorspiel på den samme plassen i det siste, å det er standard at den samme jenta kommer og sitter der uten noenting, og spør kan jeg bomme røyk/øl? Er ikke dette litt frekt??( jeg mener altså når det skjer MANGE ganger) Har hendt noen ganger at jeg havner på narchspiel uten så mye å drikke å sjøl, men er det flere som gjer, og vi har som oftest delt med andre på vorspiel. Men å alltid komme tomhendt, det begynner å irritetere meg, er det jeg som er frekk nå eller?
Gjest s.n Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Jenta er frekk. Slutt å gi henne, så kan hun sitte der å se langt etter røyk og drikke... Mer pinlig for henne enn dere som lar være å gi!
Tabris Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Det er veldig frekt, og slikt irriterte meg da jeg festet. Ikke gi henne noe, det er utrolig frekt å tro at alle skal spandere på henne, og det er kanskje bare en måte å få henne til å forstå det på.
Gjest lissi32 Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Mange er sånn og har ingen skrupler... Har kjent et par sånne som har sugd mange tusenlapper ut av meg på snyltinga. Idag har jeg heldigvis ingen sånne "venner" Tåler ikke snyltere!!
Velvet Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Ja, det er frekt når noen alltid kommer tomhendt på en fest og attpåtil bommer både røyk og drikke. Jeg skjønner ikke at noen får seg til å gjøre slikt, jeg hadde aldri dukket tomhendt opp på fest etter fest.
Gjest Mirina Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 Ja, det er frekt når noen alltid kommer tomhendt på en fest og attpåtil bommer både røyk og drikke. Jeg skjønner ikke at noen får seg til å gjøre slikt, jeg hadde aldri dukket tomhendt opp på fest etter fest. Enig, og hadde jeg kommet tomhendt hadde det mest sannsynlig vært fordi jeg ikke skulle drikke. Hadde jeg av en eller annen grunn ikke hatt penger til drikke, men allikevel bestemte meg for å gå på fest hadde jeg ikke spurt noen på festen om jeg kunne få drikke av dem. Da hadde jeg tatt meg en hvit fest. Slutt å gi henne drikke og røyk, si du ikke har med til flere enn deg selv.
Gjest bananen Skrevet 17. august 2007 #7 Skrevet 17. august 2007 Godt å høre, då er det ikke jeg som er kip på øl og røyk, men hun som er frekk, kan selfølgelig dele av og til,men ikke alltid, mye og til den samme jenta kvar gang.
(-:Domino:-) Skrevet 17. august 2007 #8 Skrevet 17. august 2007 Det er frekt, slutt å la henne bruke dere.
Rainbow Brite Skrevet 17. august 2007 #9 Skrevet 17. august 2007 Jeg har vert på mange vorspiel på den samme plassen i det siste, å det er standard at den samme jenta kommer og sitter der uten noenting, og spør kan jeg bomme røyk/øl? Er ikke dette litt frekt??( jeg mener altså når det skjer MANGE ganger) Har hendt noen ganger at jeg havner på narchspiel uten så mye å drikke å sjøl, men er det flere som gjer, og vi har som oftest delt med andre på vorspiel. Men å alltid komme tomhendt, det begynner å irritetere meg, er det jeg som er frekk nå eller? Har du med deg drikke til nachspiel?!
LukaFrost Skrevet 19. august 2007 #10 Skrevet 19. august 2007 I min omgangskrets har de fleste vært studenter på ett eller annet tidspunkt og ikke hatt allverdens med penger. Vi er derfor vant til å holde oss selv med drikke. Nå når vi er ute i arbeid spanderer vi gjerne på vorspill, men ingen drikker seg full på andres regning. Om noen spanderer på deg spanderer du på vedkommende en annen gang. Enkelt og greit. Jeg hadde ikke gidda å spandert på en person som aldri stilte med drikke selv.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 19. august 2007 #11 Skrevet 19. august 2007 Har du med deg drikke til nachspiel?! Er det uvanlig da? :klø:
Rainbow Brite Skrevet 19. august 2007 #12 Skrevet 19. august 2007 Er det uvanlig da? :klø: Jeg har aldri opplevd at noen har hatt med seg drikke på nachspiel, enten det har vært her, hos venner, eller hos fremmede, noensinne, og jeg har vært på en del nachspiel. Så, ja, det synes jeg er uvanlig!
caso Skrevet 19. august 2007 #13 Skrevet 19. august 2007 (endret) Hvis hun blir full på vorspiel, så er det utrolig frekt Snyltere heter sånt, som flere påpeker. noe skuespill trengs ikke for å si ifra. Si "nei desverre" neste gang hun spør, og hvis hun spør hvorfor ikke, så si det som sant èr. Du har med til deg selv, og hun får ta med sitt eget. Endret 19. august 2007 av caso
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2007 #15 Skrevet 19. august 2007 Neste gang tar du med deg en brus og gir til henne, og kun det. Og så sier du at du har bare så mange øl evt. vin eller sprit som du selv trenger, så du har dessverre ikke noe annet å avse til henne. Blir hun fnurten og sur da, så viser hun for alle hvor utakknemlig og frekk hun er, og du kan da velplassert spørre henne høyt så alle hører det om hvorfor hun aldri tar noe med seg å drikke selv. Enkelt og greit.
Gjest bananen Skrevet 20. august 2007 #16 Skrevet 20. august 2007 Har du med deg drikke til nachspiel?! Det er faktisk ganske vanli å ha med seg her, vist du har mer igjen, men du er like velkommen vist du kommer tomhendt også, på narchspiel deler vi alle, men vist ingen hadde hatt med seg, hva skulle vi da drukket på, du kan liksom ikke forvente at den som eiger stedet skal stille opp med drikkevarer til en hel haug som fester til lang på mårningen...
Badlands Skrevet 20. august 2007 #17 Skrevet 20. august 2007 Det er faktisk ganske vanli å ha med seg her, vist du har mer igjen, men du er like velkommen vist du kommer tomhendt også, på narchspiel deler vi alle, men vist ingen hadde hatt med seg, hva skulle vi da drukket på, du kan liksom ikke forvente at den som eiger stedet skal stille opp med drikkevarer til en hel haug som fester til lang på mårningen... Jepp - vi plar òg, så langt det let seg gjere, ordne med drikke. Til dømes kan dei som bur i nærleiken stikke heimom på vegen og hente noko å drikke til nachspielet. Men sjølvsagt er det rart å invitere til nachspiel dersom ein ikkje kan by gjestane på noko å drikke
Gjest Blondie65 Skrevet 20. august 2007 #18 Skrevet 20. august 2007 (endret) Det er faktisk ganske vanli å ha med seg her, vist du har mer igjen, men du er like velkommen vist du kommer tomhendt også, på narchspiel deler vi alle, men vist ingen hadde hatt med seg, hva skulle vi da drukket på, du kan liksom ikke forvente at den som eiger stedet skal stille opp med drikkevarer til en hel haug som fester til lang på mårningen... Vel inviterer man på nachspiel er det vanlig at man drar dit etter å ha vært på byen. Ønsker man at det skal være spleiselag må man si fra om det da det ikke er vanlig at man har med seg drikke til nachspielet på byen. Så i min vennekrets er det den som står for nachspielet som ordner drikken på den ene eller den andre måten. Når det gjelder vorspiel tar alle med sin egen drikke eller avtaler hvem de spleiser med. Det hadde aldri blitt akseptert at den samme personen kom tomhendt på samtlige vorspiel - da hadde den første som ble lei av snyltingen gitt et velment råd om hva man syntes. Og jeg kjenner folk av begge kjønn som alltid forventer at andre skal spandere på dem ute. De har alltid med seg for lite til å vare en hel kveld, men er alltid ved baren i det det spanderes runder. Bortsett fra når det er deres tur ... Og ja de blir lagt merke til og snakket om og unngått. Endret 20. august 2007 av Blondie65
¤flicka¤ Skrevet 20. august 2007 #19 Skrevet 20. august 2007 Har man vært på byen er det vel naturlig at man ikke har drikke med seg på et eventuelt nachspiel, da regner jeg med at den som inviterer har tatt høyde for det og byr på det h*n har å avse, enten det nå er alkohol, brus eller melk. Men på vorspiel er det vanlig å ta med sin egen drikke ja. Kan gjøre et unntak hvis noen for en gangs skyld er blakk eller av en eller annen grunn ikke har klart å skaffe egen drikke, men absolutt ikke hver bidige gang.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 20. august 2007 #20 Skrevet 20. august 2007 Jeg har aldri opplevd at noen har hatt med seg drikke på nachspiel, enten det har vært her, hos venner, eller hos fremmede, noensinne, og jeg har vært på en del nachspiel. Så, ja, det synes jeg er uvanlig! Hmm... Her hvor jeg bor pleier nachspielene og vare til rundt 7-9 om morran engang, ofte lengere, noen ganger kortere, så det er da helt naturlig å ha med seg drikke da. Særlig når vi gjerne sitter 10-12 stykker sammen. Hvis verten (veldig ofte oss) skulle bydd på hver gang, så hadde de vært blakke på en kveld. Her er det, sånn for opplysningens skyld, vanlig å sette igjen drikkevarer hos den man skal på nachspiel til før man drar på byen. Vi avtaler gjerne hvor vi møtes etter at byen stenger, ofte er det samme sted som vorspielet var.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå