Gå til innhold

Veier masse og vil bli gravid


Maggie74

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg satt og tenkte her om dagen. Da jeg var gravid med jentungen (hun er 7,5 år nå), veide jeg 70 kg før svangerskapet og siste dag før hun kom veide jeg 98 kg. Dvs. at jeg gikk opp 28 kg.

Nå (bla. pga. kronisk sykdom) veier jeg ca. 100 kg. Jeg lurer på om det er vanlig å gå opp like mye når man er noe tyngre? Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har lyst å prøve en tilstand der jeg veier 128 kg! Var oppe i 120 kg på det meste, men da hadde jeg store problemer med å bevege meg.

Maggie!

- begynner å få betenkeligheter -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg er også ganske stor og var det før andre svangerskapet også. kiloene fra første svangerskap satt godt og jeg hadde heller ikke gjort noe aktivt for å få dem av.

Mens jeg la på meg masse fett i første svangerskap, var vektøkningen i "farlige" kilo liten denne gangen. Bare baby og MASSE vann. Nå, 5 mnd etter fødsel, er jeg gått ned 32 kilo. En uke etter fødsel var 20 borte, sier seg selv at det var mye vann i kroppen.

Du skrev kronisk sykdom. Kan du trene? Om du kan det, går det jo an å begynne forsiktig og fortsette litt i svangerskapet.

Ellers kan jeg bare anbefale å være i normal aktivitet og å endre kostholdet om det innbefatter mye usunn mat.

Vi er alle forskjellige, noen legger på seg masse i et svangerskap og får det av fort, andre ikke.

Helsemessig er det best for kroppen å være noenlunde slank før et svangerskap/fødsel, men jeg har nå klart meg fint gjennom mine.

Altså; med mange kilo på gikk jeg opp langt mindre i reell vekt (den som ikke forsvinner uten videre) enn jeg gjorde da jeg var gravid og veide mindre.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mor til 4 barn.Med nr 1 veide jeg 76 kilo når svangerskapet startet og 82 ved fødselen.Nr 2 veide jeg 83 ved begynnelsen og 90 ved fødsel.Nr 3 veide jeg 92 ved begynnelsen og 98 ved fødselen,men "raste"ned til 87 kilo kort tid etter fødselen.Ved nr 4 var jeg 120 ved begynnelsen og 128 ved fødselen.Så du/dere skjønner at vekta bare har gått en vei.Pr idag veier jeg 150 kilo og holder på og slanke meg.Ønsker oss nr 5,men er redd for om jeg klarer et svangerskap til.Er frisk,men har lavt stoffskifte som jeg må holde kontroll med av tabletter.Hva mener dere andre om det?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg veide 106kg da jeg ble gravid,og jeg la på meg 26kg.Altså veide jeg 132kg like før fødsel.*skrekk og gru* Like etter fødsel forsvant kun 7kg,og etter 3mnd måtte jeg rett og slett begynne på slankekur(ammet ikke lenger da),for vekta stod helt stille.Nå,et år etter fødselen har jeg gått ned 19kg(inkludert de 7 første som rant av).

Vet ikke om du ble noe klokere av det,men i alle fall er det like stor sjangs for å legge på seg mye under svangerskap,uansett hvor mye man veier.Og det er ikke alltid bare vann.Ihvertfall var det ikke det i mitt tilfelle,til tross for at jeg prøvde å spise normalt og gå tur hver dag.Har også innmari lyst på en til,men jeg bør nok gå ned minst 15kg til,så det kan bli lenge til det kommer en ny baby her i huset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...