Gå til innhold

Alcudia og omegn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var i Alcudia, Mallorca, for noen få år siden.

Helt greit, med sol og bad, mat og drikke.

Reiser til samme sted om en drøy uke.

Denne gangen planlegger vi å titte oss litt rundt. Ikke bare fly på stranda i rompa på alle andre.

Noen som har forslag til turer i området.

Ting å se. Båtturer. Ja gjerne guidede turer og, om de er interessante.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heizann!

*Du kan dra inn til storbyen Palma. Masse å se der. Og gode shoppingmuligheter.

*Så har du marineland. Masse dyr å greier. Delfin og sel-show.

*Det er flere kule badeland rundt om.

*Så har du grottene. Der har jeg ikke vært selv....angret meg for at jeg ikke gjorde det sist vi var der. Men skal tilbake igjen senere tenker jeg, så får ta det da.

PÅ hotellet pleier det å ligge permer fra reiseselskapene med turer de har. Og tips til ting du kan gjøre selv...se der!

GOD TUR :jepp:

Skrevet

På Mallorca er det korte avstander til det meste og leier du bil kan du se og oppleve mye:

- Sørøst på øya finner du en flott strand som heter Es Trenc. Hvit og vakker strand som er fredet.

- Ta en biltur på vestsiden av øya og se byene Sóller, Port de Sóller, Valldemossa og Deia. Og spis lunch i Port d'Andratx, spesielt om du er glad i fisk. Ellers så anbefales det å spise lunch og velge "dagens". Da får du en billig treretters lunch! Anbefaler også restauranten Bodega De Xelini i Deia - spis tapas!!

- Baren Abaco i Palma. Litt dyre (men deilige) drinker i helt spesielle omgivelser! Ligger i gamlebyen bak katedalen.

- Shopping i Palma. Gå i gatene rundt Plaza Mayor.

- Besøk perlefabrikken Manacor. Mallorca-perlene er billigere enn ekte kuturperler, men smykkene er like fine. Utsalg av vakre smykker.

- Hvis dere har barn er det kanskje ok å gå på "Piratshow". Koster ca 40-50 euro og da er middag inkludert. Dette foregår ved Magaluf. Rett ved "Aqualand" og Western-parken. Sistnevnte kan jo også være noe om man har barn.

Gjest kenneth
Skrevet
- Ta en biltur på vestsiden av øya og se byene Sóller, Port de Sóller, Valldemossa og Deia. (...)
Ja, vi leide scooter en dag og dro over fjellet til Port de Sóller. Anbefales!
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg synes det var kjempefint å ta en sykkeltur rundt om en dag det ikke var altfor varmt. Fikk et helt annet bilde av øya. Tok med badetøy og stoppet i et par koselige viker uten folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...