musikkglad Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Noen som vet om det er lov å kreve at jenter tar urinprøver foran en mann og omvendt? Jeg er rusavhengig som har vært rusfri i nesten 2 år nå, jeg tar urinprøver 2 ganger i uka, men nå skal hun dama som har tatt urinprøver av meg gå av med pensjon og det er ansatt en mann til å ta over jobben. Jeg har ingen problemer med å ta urinprøver 2 ganger i uka, men jeg har svært liten lyst til å gjøre det foran en mann.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 De kan ikke pålegge deg å tisse foran en mann nei...
Moonspell Skrevet 17. august 2007 #3 Skrevet 17. august 2007 Han kan vel stå utenfor når du er på toalettet?
Gjest Tweek Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Jeg trodde også det han han skulle stå utenfor. Kanskje de stoler minst mulig på deg? at de tror du heller oppi en annen persons piss.
Gjest trude.lutt Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Jeg blir bare veldig nyskjerrig, hvorfor tar du u-prøver to ganger i uka? Når du har vært rusfri i to år? Jobber innenfor feltet og må si at det var da voldsomt til kontroll. Hva med stikkprøver? Vet at dette var utenfor tema, men ble bare nyskjerrig! - Hvis du ikke klarer å ta/vil ta u-prøve foran en mann er et alternativ å "strippe" med til undertøy, evt stor t-skjorte/underbukse og så få gå inn alene på avlukket. jeg har tidligere jobbet på institusjon og da var det løsningen hvis klientne ikke klare å gjøre det, eller det ikke var samme kjønn på jobb.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 Jeg blir bare veldig nyskjerrig, hvorfor tar du u-prøver to ganger i uka? Når du har vært rusfri i to år? Jobber innenfor feltet og må si at det var da voldsomt til kontroll. Hva med stikkprøver? Vet at dette var utenfor tema, men ble bare nyskjerrig! LAR og metadon?
musikkglad Skrevet 17. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. august 2007 Jeg trodde også det han han skulle stå utenfor. Kanskje de stoler minst mulig på deg? at de tror du heller oppi en annen persons piss. Jeg på en skole for rusavhengige og det blir tatt urinprøver for å holde skolen rusfri og trygg.
musikkglad Skrevet 17. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. august 2007 Jeg går på en skole for rusavhengige og tar urinprøver der for å holde skolen rusfri og trygg. Tenkte jeg skulle ringe legen min å høre om jeg kan få til en avtale om å ta urinprøvene der kanskje. Og ja, man har alltid følge inn på doen, dette for å sikre seg mot juks og fanteri.
Rusjenten Skrevet 17. august 2007 #9 Skrevet 17. august 2007 Åssen skole er dette....send gjerne PM om du vil
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2007 #10 Skrevet 17. august 2007 Åssen skole er dette....send gjerne PM om du vil Jeg er totalt ny i dette forumet, kan du gi meg et hint på hvordan jeg kan jeg sende deg PM?
Gjest trude.lutt Skrevet 17. august 2007 #11 Skrevet 17. august 2007 Svar i forhold til LAR og u-prøver; Hvis en LAR-bruker har vært rusfri i to år, er det vanlig at brukeren er på stikkprøver.
Gjest nextlife Skrevet 31. august 2007 #12 Skrevet 31. august 2007 Jeg trodde også det han han skulle stå utenfor. Kanskje de stoler minst mulig på deg? at de tror du heller oppi en annen persons piss. Akkurat derfor er det at urinprøve ved ruskontroll skal avleveres under strengt tilsyn. Utrolig mange prøver å manipulere prøvene på et eller annet vis
Gjest vimselot Skrevet 31. august 2007 #13 Skrevet 31. august 2007 Hva er problemet? Vet jo ikke hvor gammel du er, men du har kanskje og mest sannsynlig hatt deg noen numre? Jeg er ikke mann, men kjenner menn som jobber i helsevesnet, og de er objektive, så slapp av. Ts, det høres ut som du motsier deg selv. Trur du en mann f.eks en gynekolog, alltid vil vurdere deg som et objekt?
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2007 #14 Skrevet 31. august 2007 Hva er problemet? Vet jo ikke hvor gammel du er, men du har kanskje og mest sannsynlig hatt deg noen numre? Jeg er ikke mann, men kjenner menn som jobber i helsevesnet, og de er objektive, så slapp av. Ts, det høres ut som du motsier deg selv. Trur du en mann f.eks en gynekolog, alltid vil vurdere deg som et objekt? Blir litt provosert av innlegget ditt. De som står og overvåker urinprøver har ikke nødvendigvis særlig medisinsk utdanning, og du kan overhodet ikke sammenligne det med en gynekolog!. Uansett er kjempeekkelt å skulle tisse under påsyn av en fremmed mann. Jeg gikk på regelmessige urinprøver de første årene jeg var rusfri, og ikke søren om jeg fikk meg til å tisse under oppsikt av en mann! Nei, da valgte jeg heller å strippe ned til undertøyet og så få gå inn på toalettet alene (det er, som en annen også nevnte, alternativet). Det er mer enn nedverdigende nok å skulle avgi urinprøver for en av samme kjønn.
Grissini Skrevet 31. august 2007 #15 Skrevet 31. august 2007 Hva er problemet? Vet jo ikke hvor gammel du er, men du har kanskje og mest sannsynlig hatt deg noen numre? Jeg er ikke mann, men kjenner menn som jobber i helsevesnet, og de er objektive, så slapp av. Ts, det høres ut som du motsier deg selv. Trur du en mann f.eks en gynekolog, alltid vil vurdere deg som et objekt? Herregud for et meningsløst svar. Snakk om skivbom!
musikkglad Skrevet 31. august 2007 Forfatter #16 Skrevet 31. august 2007 Hva er problemet? Vet jo ikke hvor gammel du er, men du har kanskje og mest sannsynlig hatt deg noen numre? Jeg er ikke mann, men kjenner menn som jobber i helsevesnet, og de er objektive, så slapp av. Ts, det høres ut som du motsier deg selv. Trur du en mann f.eks en gynekolog, alltid vil vurdere deg som et objekt? Ooooh my God...... Er det mulig å komme med et så lite gjennomtenkt svar? Nå må jeg innrømme at jeg ble litt........ (fyll ut med egne ord selv) Har du noen gang stått inne på en veeeeldig trang do, kledd av deg buksa OG trusa, satt deg ned å tisset i en kopp for så å gi fra deg tisset til en mann noen gang? Jeg kan LOVE deg, det er ikke mye morsomt. Og for å komme med et godt argument for at dette IKKE er så morsomt så kan jeg kanskje minne deg om at mange rusavhengige har prostituert seg for å få det neste skuddet eller pillene eller hva det nå enn måtte være av rusmidler man trenger for å "holde seg friske" Og ved å prostituere seg har man fornedret seg selv på det groveste og har fått et veldig dårlig kroppsbilde av seg selv.
Gjest vimselot Skrevet 1. september 2007 #17 Skrevet 1. september 2007 Ok, ser at dere reagerer og kan ikke annet enn å beklage, jeg har ikke personlig erfaring med det, men vet om par som har det (men de har ikke vært prostituerte), men i alle fall hadde de barn å tenke på og da var det langt viktigere å holde seg rusfri og avlevere pisseprøver slik at ikke barnevernet kom inn i bildet. De syntes ikke det var morsomt, men trur du en mann stirrer på deg når du tisser? Tror sjansen er like stor for at en kvinne kan stirre, men jeg mente ikke å såre noen her inne med mitt svar. Argumentet ufaglært, siden jeg sammenlignet det med en gynekolog, forstår jeg. Forstår også at det må oppleves ydmykende, men forskjellen på at det er en mann eller kvinne, forstår jeg ikke. Sett bort fra angst for menn. Men han som evt. overvåker deg når du tar en tisseprøve, er sikkert ikke ute etter sex, og du er sikkert ikke den eneste som må dra ned buksa. Jeg klarer ikke forstå det, når ei venninne av meg måtte gjøre det for å bevise at hun var rusfri, pga barna. Hun opplevde en angst som mest omhandlet barna og ikke at hun måtte avgi tisseprøver.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå