Gå til innhold

Dikt om sorg

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Nokon som kan anbefale eit dikt eller to? Eg skal skrive litt om venninna mi, som omkom i ei bilulykke for ein mnd sidan, i russeavisa vår, og skulle gjerne hatt eit par dikt.

Det hadde også vore godt å lest litt dikt, for min eigen del. Gråte litt til vakre ord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Værsågod :wink:

Var veldig mye fint der ja, og man kunne jo finne andre dikt også som ike handlet om sorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

”Jeg står ved stranden. Et skip sprer sine hvite seil i morgenbrisen og seiler ut over havet.

Hun stråler ut styrke og skjønnhet, og jeg står og ser til det til sist kun er en liten hvit flekk der hvor himmel og hav møtes. Da sier en mann ved min side ”der er hun borte” Borte hvor? Borte for mine øyne, det er alt. Hun er like stor i mast og seil som da hun seilte herfra, og hun er like i stand til å bære sin last til sitt mål. Hennes minkende størrelse er i meg, ikke i skipet. Og akkurat samtidig som en ved min side sier ”det er hun borte” er det andre øyne som venter henne komme og andre stemmer som er klare til å juble: ”der kommer hun”

Og dette er å dø."

Denne skrev en venninde til meg da lillesøsteren min døde.

Det ga meg mye trøst og jeg har lest det mange ganger. Håper det kan trøste noen av dere der ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...