Gå til innhold

Hvilken lefse til lefserull med røkelaks?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier, hvilken lefse? Kan jeg bruke tortillalefser? Liker ikke potetkaker, så det er uaktuelt. Har lest en drøss med oppskrifter, men det refereres bare til "lefser" og jeg har aldri laget dette før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker du ruccola for at det skal bli friskere?

Jeg er supertakknemlig hvis du gidder gi meg en fremgangsmåte/oppskrift. Jeg har lovet å bidra med dette til et koldtbord, men har aldri laget det før.

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutter av to av de runde sidene, smører med snøfrisk og legger på ruccola og biter av røkelaks. Ruller sammen. Bruker ruccola fordi det gir litt mere smak. Det er forresten godt å bytte ut røkelaksen med serranoskinke også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som overskriften sier, hvilken lefse? Kan jeg bruke tortillalefser? Liker ikke potetkaker, så det er uaktuelt. Har lest en drøss med oppskrifter, men det refereres bare til "lefser" og jeg har aldri laget dette før.

Har brukt både tortilla, og også Vestlandslefsa (tørre stripete lefser som du må ha vann på for å mykne opp. Veldig gode)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som overskriften sier, hvilken lefse? Kan jeg bruke tortillalefser? Liker ikke potetkaker, så det er uaktuelt. Har lest en drøss med oppskrifter, men det refereres bare til "lefser" og jeg har aldri laget dette før.

Det heter her "hva slags" lefser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...