Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jøss er du prest!kvinnlig prest,hvor i landet?

nicket er Pastor Knut. Hva får deg til å tro han er en kvinne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
nicket er Pastor Knut. Hva får deg til å tro han er en kvinne?

så dum jeg er,er litt trøtt....blir nok :søvn:

Gjest Thelma :-)
Skrevet

Jeg skal nyte fruktene av den siste ukens oppussing .. bare sitte og nyte 3 værelser som er blitt nye ..

.. så skal jeg ha meg en kjapp frokost og ta med kaffen ut på terrassen hvis være tillater det .. deretter skal jeg jobbe i hagen:

Binde opp et tre

Plukke blåbær

Luke

Sjekke sommerblomstene - kaste det som er dårlig der

Så har jeg kjøpt masse fersk torsk og skal lage opp masse deilig fiskegrateng som skal fryses og være lettvint middag for en travel yrkesmamma

Til slutt skal jeg stryke klær og gå en lang tur med mannen ... som forøvrig skal jobbe store deler av dagen ...

Så skal jeg legge meg og være klar til første arbeidsdag etter den deiligste sommerferien på mange år :)

Gjest Bellatrix
Skrevet
så dum jeg er,er litt trøtt....blir nok :søvn:

:fnise: alle kan blingse litt når de er trøtte.

Skrevet
Jeg syns at søndag skulle være arbeidfri for alle :blomst:

En fin tanke, men det er ikke mulig at alle tar fri på søndag.

Skrevet
Jøss er du prest!kvinnlig prest,hvor i landet?

:hoho: jaja - nå fikk jeg meg en skikkelig god latter ... den var god :fnise:

Skrevet
:fnise: alle kan blingse litt når de er trøtte.

Ja :lol:

Skrevet
Ja.

Men for ganske mange andre er søndagen også bare en vanlig jobbedag.

En pastor er ikke det samme som prest. Prester har 6-7 års utdannelse.

Skrevet

Hva har du da?jeg skal gifte meg om to uker :jepp:

Skrevet
Hva har du da?jeg skal gifte meg om to uker :jepp:

Han som er Pastor her på forumet kan vel svare selv :fnise:

For å svare på spørsmålet til TS: på søndager må jeg trene ute hvis det er fint vær. Så må en singel person få lage enorme gourmet-luncher for et par dager slik at en kan ha med på kontoret dagen etter - og en strålende god middag. KG-avhengighet gjør sikkert sitt til at en dessverre blir sittende foran PC'n...og sendes det noe bra i TV, en film som ikke går for sent, så blir det TV-titting. :jepp:

Skrevet

pleier stort sett å se tv på morgenen, bruke god tid og slappe av før jeg enten drar å trener på treningsstudio eller går en skikkelig tur.

Så er det mer sløving, kanskje litt sosialisering eller husarbeid, kommer litt an på både vær og form og hva som har skjedd ellers.

på kvelden bærer det ut for å danse, så danser jeg til ti-elleve og drar hjem og legger meg.

synes søndager er deilige dager. :)

Skrevet
pleier stort sett å se tv på morgenen, bruke god tid og slappe av før jeg enten drar å trener på treningsstudio eller går en skikkelig tur.

Så er det mer sløving, kanskje litt sosialisering eller husarbeid, kommer litt an på både vær og form og hva som har skjedd ellers.

på kvelden bærer det ut for å danse, så danser jeg til ti-elleve og drar hjem og legger meg.

synes søndager er deilige dager. :)

Søndager er de beste dagen i uka

Skrevet

Søndag = kosedag!

:hjerte:

Etter å ha sovet lenge, spiser vi en god frokost (som vi aldri får gjort ellers i uken), deretter er det ut på tur med vofsen. Enten en lengre tur i marka uten stress og mas, eller, dersom vi har vært "på farten" på lørdagskvelden, så tilbringer vi noen timer i en park med ta-med-kaffe i stedet. Så får vofsen løpt fra seg med sine likesinnede uten at vi trenger å bevege en muskel...

Så er det hjem for å spise noe ekstra godt, enten noe fastfood eller en skikkelig søndagsmiddag. Er vi skikkelig slappe er det deretter bare å tulle seg inn i et pledd på sofaen og kose seg med en god bok eller film, ellers så stikker vi på kino...

Har forøvrig et fast rituale på søndagskvelden; litt ekstra hud- og neglepleie for å "forberede" meg på uken som kommer!

:sol:

Skrevet (endret)

Joda, en pastor er det samme som en prest. Jeg har 7 års teologiutdannelse fra universitetet.

Tittelen "pastor" brukes litt forskjellig. Kanskje det er det som forvirrer. I Nederland kalles katolske prester ofte for pastor. Her i Norge var det vanlig å kalle prester i Den norske kirke for pastor før i tiden. I dag skiller vi gjerne mellom prester som jobber i Den norske kirke og prester i frikirker. Sistnevnte kalles pastor. Dette har ikke noe som helst med lengden på utdannelsen å gjøre. Prester kan ha forskjellig utdanning og forskjellig lengde på denne utdanningen.

Og så finnes det noen kirkesamfunn som bruker pastor-tittelen litt hulter til bulter. Den er ikke retsbeskyttet. Like lite som tittelen "prest" er det.

Endret av Pastor Knut
Skrevet

Gjør i grunn minst mulig på søndager. Det kommer også litt an på hva jeg gjorde lørdagskvelden. Sover lenge, spiser noe godt til frokost, gjør kanskje noe husarbeid og ellers bare sløver jeg på sofaen med en bok eller en film. Er som regel alltid hjemme på søndager. Gruer meg også til å måtte stå opp tidlig på mandag.

Skrevet

Ja, så har det skjedd igjen .. denne søndagen er også blitt som søndager flest .. Den dagen da man ikke får gjort en brøkdel av det jeg hadde planlagt :fnise:

Jeg har sittet her og svart på innlegg, vasket klær, vasket gulv (vaskehjelpen har ferie), laget 3 store fiskegratenger til å fryse ned, 2 små lufteturer med hunden ..

Ikke har jeg dusjet enda - og jeg har stappet i meg en halv melkesjopkolade og pizzarester fra igår :kjefte:

... er faktisk glad at dette er siste feriedag og imorgen skal jeg på jobb igjen og begge ungene skal begynne på nye skoler .. Gleder meg til å høre hvordan det har gått .. :)

Skrevet

Jeg jobber nå, egentlig (øøøhm ja, sitter vel mest på KG, men jeg blir så ueffektiv når jeg jobber hjemmefra) også skal jeg besøke mormor senere i kveld.

Skrevet

Jeg har hatt besøk av søstra mi og ungene. :)

Gjest marihan
Skrevet

I dag har jeg vaska leiligheta, bakt brød, vaska klær of funnet frem klær og sekk til i morra.. Syns jeg har vært flink :)

Gjest TaraTarantell
Skrevet

er fyllesjuk og begynte å reparere med en kamerat. :fnise: har vært oppe fra i går til nå. han sitter i stua og drikker kaffe og har knerte sin hvet ikke hvor mangen øl. og jeg har begynt på vann men tar nok ei runde til i kveld ja søndag er er og festedger ;)

jeg har drukker HB, tyrker vodka øl gin og whiskey. mest whiskey.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...