Gå til innhold

Interiør & merbau parkett


redefine

Anbefalte innlegg

Hei.

Håper noen kan hjelpe meg litt her. Har prøvd å grave litt på nettet ut hjelp.

Jeg & min samboer har nylig kjøpt ny leilighet. Leilighten er lys m/ listefrie vegger i gips med en klar hvit farge. Gulvet er Merbau parkett. Det er en åpen kjøkken løsning, skapdørene er blå, men disse vil vi kanskje male etter hvert. Vi har nylig kjøpt en ny stoff sofa fra Bolia i lyse grått stoff.

Spøsmålet er hva slags tresort vi skal gå for når det gjelder interiør. Spisestuebord, sofa bord, tv benk, bokhylle osv.

Vi har litt lyst på valnøtt (Mye tøft på bolia og skeidar for tiden) , vil dette bli for mørkt med tanke på at gulvet er merbau? Burde vi heller gå for kjedelig hvit lakerte møbler?

På forhånd takk

Endret av redefine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en parkett som er mørkere (golden eik) Vi har valnøtt møbler, de er litt lysere enn gulvet. Vi har også mørk sofa, men helt lyse vegger og lyse tepper på gulvet og lyse duker og lys kjøkkeninnredning med valnøtt benkeplate (åpen kjøkkenløsning) Jeg var litt skeptisk til så mørke møbler når jeg skulle innrede. Men syns det blei kjempe fint.

Er ikke den merbau parketten litt rødlig tru? da kan det kanskje bli litt blast med valnøtt møbler, som de fra BoConsept, hvis det var de du tenkte på fra Skeidar. Da ville jeg heller valgt den serien som heter guattro eller noe (fra Talgø tror jeg), den er litt mer gylden.

Men siden dere har sofa fra bolia, regner jeg med at dere vil ha en ganske rein stil i leiligheten, og da trur jeg det også kunne passa med noen hvite, kanskje høyglansa møbler som bord, skjenker, mediabenk osv.

Det gir jo et helt annen inntrykk, så spørs jo hva du ønsker.

Hvis du sender meg PM kan jeg gjerne maile deg et bilde av stua/kjøkkenet mitt så du ser om du syns det blir for mørkt med mørkt gulv og mørke møbler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampyra

Nei dere har jo lyse vegger og tak, så jeg synes dere kan velge tremøbler, men pass på å velge samme tresort ettersom dere har parkett. Jeg synes det blir rotete med for mange tresorter i en leilighet.

Vi har en antikklakkert eikeparkett (som er mye mørkere og dypere i fargen enn på bildet) Og samtlige møbler går i lakkert eik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...