Gå til innhold

Hvor ofte..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor ofte trener du, og hvor lenge?

Jeg får så dårlig samvittighet de ukene jeg får bare trent 3 ganger i uka, men det er kanskje bare inni mitt hodet det? Jeg har som mål å trene 5 ganger i uka og gå tur en dag og så en dag uten trening, men noen dager har jeg bare ikke ork til å komme meg ut av huset og på trening. Mulig fordi jeg noen dager blir lei trening selv om det er min morsomste "hobby". Varierer også treningen så det sklle ikke være grunnen til å bli lei!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver å få trent 3 ganger i uka, og det holder i massevis! ;) Dårlig samvittighet får jeg kun hvis jeg ikke trener i det hele tatt, men den prøver jeg å skyve vekk, for det finnes tross alt viktigere ting. Og jeg får mye bedre selvfølelse når jeg ikke går rundt og har skyldfølelse for alt...

Synes du er kjempeflink som trener 3 ganger i uka, jeg! Hvorfor får du dårlig samvittighet da? Du har jo ingen grunn til det :) Husk at det er viktig å ta hviledager også.

Skrevet

Trener kondisjonstrening 5-6 ganger i uka og pilates 3 ganger i uka.

Du er flink :klemmer:

Skrevet

Jeg prøver å få tatt to treninger i uka med styrke og minst en ren kondisjonstrening. I tillegg går jeg tur i 1-2 timer hver kveld (det hjelper på det også)

Gjest Marillia
Skrevet

Jeg trener 3 ganger i uka, vanligvis step eller spinning. Går i tillegg tur 1-3 ganger alt etter som.

Skrevet

Målet mitt er 3-4 ganger i uken, ca 1 time hver gang. Det hender det blir mer men da kjenner jeg det veldig godt i beina neste uke.

Jeg har kjent en tendens til å bli lei av treningene, men heldigvis er instruktørene flinke til å forandre på programmet etter sommeren. I tillegg til studiotrening må jeg bli flinkere til å ta i bruk naturen....

Skrevet
Målet mitt er 3-4 ganger i uken, ca 1 time hver gang. Det hender det blir mer men da kjenner jeg det veldig godt i beina neste uke.

Jeg har kjent en tendens til å bli lei av treningene, men heldigvis er instruktørene flinke til å forandre på programmet etter sommeren. I tillegg til studiotrening må jeg bli flinkere til å ta i bruk naturen....

Variasjon må til her som på så mange andre områder ellers blir man fort lei :Gjesp:

Gjest Francis Drake
Skrevet

alt fra 1 til 3 ganger i uken. Lengde alt fra 20 minutter til 2 timer.

Skrevet

i utgangspunktet liker jeg å få til min to dager med styrke+kondisjon og en dag med dans, men det blir ofte to til tre dager styrke+kondisjon også to dager med dans, etterhvert forhåpentligvis tre dager med dans.

prøver å gå litt i tillegg, men har funnet ut at jeg har det bedre om jeg ikke har helt fastlagt plan, så om jeg ei uke ikke får til å trene styrke+kondisjon, bare dans og kanskje gå litt, så får jeg ikke dårlig samvittighet av den grunn.

Det er viktig å ha hviledager og det er viktig å ha tid til annet også, ihvertfall for meg.

Skrevet

jeg trener aldri (!) mer enn tre ganger i uken. da hadde jeg blitt lei med èn gang... pleier å trene ca èn time hver gang.

liker best dans og pilates, men de timene er på et dårlig tidspunkt for meg, så da blir det løping på tredemølle. burde absolutt tatt noen styrke-timer òg... :sjenert:

Skrevet

Jeg tenker litt annerledes jeg for jeg tenker BEVEGELSE :hoppe:

Jeg setter av 2 timer hver dag til aktivitet. Det kan være gressklipping, turgåing, sykling, treningsstudio eller hva som helst som får hjertepumpe til å frese.

Stort sett har det blitt treningsstudio, men i går droppet jeg det til fordel for kosesykkeltur med samboeren min :rødme:

De 2 timene med fysisk aktivitet er min beste forsikring mot ekstrem overvekt, for i tillegg til alle de andre helsefordelene man får ved å være i bevegelse, merker jeg at jeg kan unne meg det meste uten å gå opp i vekt hvis jeg beveger meg såpass.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg trener 3 ganger i uka. 1 time hver gang, noen ganger litt lenger. Jeg ville verken hatt tid eller lyst til å trene 5 ganger. Det hender jeg får 4 økter, men jeg kjenner at det holder. Jeg satser heller på 3 effektive timer, og mye bevegelse i hverdagen. Sykler eller går så mye jeg kan (dvs. det er ikke sånn at jeg tenker så mye over det, men det har blitt en vane sånn at bussen ikke er noe jeg tenker over å bruke). Med mindre jeg hadde trent til noe spesielt, så ville jeg vært fornøyd med 3. Det høres nesten ut som 5 ganger er litt for mye for deg også. Jeg ville hvertfall passet meg for så jeg ikke ble treningslei. Mange som begynner å trene, er veldig ivrige i begynnelsen, og så går de helt lei etter noen uker. Da er det bedre å trene jevnt, på et nivå man klarer å gjennomføre i lengden.

Skrevet
Jeg tenker litt annerledes jeg for jeg tenker BEVEGELSE :hoppe:

Jeg setter av 2 timer hver dag til aktivitet. Det kan være gressklipping, turgåing, sykling, treningsstudio eller hva som helst som får hjertepumpe til å frese.

Stort sett har det blitt treningsstudio, men i går droppet jeg det til fordel for kosesykkeltur med samboeren min :rødme:

De 2 timene med fysisk aktivitet er min beste forsikring mot ekstrem overvekt, for i tillegg til alle de andre helsefordelene man får ved å være i bevegelse, merker jeg at jeg kan unne meg det meste uten å gå opp i vekt hvis jeg beveger meg såpass.

Høres omtrent ut som min innstilling til det. Jeg prøver å røre en del på meg hver dag, gjerne et par ganger om dagen. Noen ganger er det en spasertur, noen ganger en pilatestime, det kan være styrketrening eller trappevaske eller... Og jeg har samme erfaring som deg: Høyt aktivitetsnivå i hverdagen gjør kiloene lettere å kontrollere.

Kveldsvakt foran PC, derimot... her går det godteri. :ler:

Skrevet

Hver dag med en hviledag pr uke.

1-2 timer pr dag alt etter hva jeg gjør

Vekter minst 3 timer totalt pr uke, og kondisjon minst 5 timer pr uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...