Gå til innhold

GRAVIDmage, men er ikke gravid!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja...tittelen sier vel alt. For en mnd. siden hadde jeg den leskreste og flateste magen :jepp: Jeg spiste sunt og variert, koste meg med litt ekstra i helgene....så plutselig ble magen megastor!!!

Har slitt i en mnd. nå med en mage som ser ut som en gravidmage...oppblåst og øm. Jeg sliter av og til med å gå på do, eller jeg promper som en gærning...(morro)

De siste ukene har jeg testet å kun spise grove knekkbrød med masse fiber, ost, skinke og tomat med litt pepper på. Et par dager så funket det og magen ble flat, men så plutselig forrige uke este den ut igjen!

Fatter det ikke....resten av kroppen er tynn(du kan se ribbeina mine...ikke sånn stikkende, men dere skjønner hva jeg mener...)og så DEN mega magen! Jeg ser høygravid ut!

Jeg testet avføringsmiddel i går, og fikk tømt meg bra, men magen er ikke hakket bedre i dag. Jeg promper hvert minutt, og har skikkelig vont i magen....

Hva ER dette for noe rare greier???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke, men jeg melder meg inn i klubben for oss som ser ut som vi er gravide uten å være det. Er sååååå lei... Har begynt å svare ja når folk spør om jeg gleder meg eller er spent, og "bare en måneds tid" når de spør hvor lenge jeg har igjen. Det er enklere enn å prøve å forklare...

Skrevet

Haha....har ikke fått den enda heldigvis, men typen er litt skeptisk når han ser på magen min.... :sjenert:

Huff...skjønner det ikke....er like tynn overalt utenom på magen. Det er ikke noe fett å ta i...den bare står ut....som en jæ... sprettball!!!!!!!!!!

Skrevet

Har samme problemet iblant. Føler magen blir litt sånn opplåst. Kan være at man spiser noe man ikke tåler. Mange som ikke tåler melk, men tviler på det er det hos meg...

Tror det er mulig å ta utvidet matallergi test hos legen. Tenker å ta det en gang.

Skrevet

Blæ, jeg og får det der! Jeg HATER det så intenst!! Ser så dust ut når resten av kroppen er tynn. Magen går lenger ut enn puppene! :grine:

Jeg blir så oppgitt, spiser bare sunt, drikker masse vann, sover, beveger meg... Hvorfor?!? Og jeg har vært hos lege tidligere og tatt allergiprøver i forbindelse med et utslett jeg hadde (som jeg ikke lenger har) og ingenting var i veien da... Som de fant i det minste... Og jeg hater å gå til legen i månedsvis inn og ut av ymse kontorer bare for å få beskjed om at "her er alt bra"!! :frustrert:

Jeg går ikke til legen for å få svar på om noe er bra eller ikke, jeg går for å få svar på hva som er galt!!

Vil ha tilbake den flate magen min!! Ikke den digre, harde, vonde, dumme, dumme, dumme, dumme oppblåste magen :gråte: :gråte: :gråte:

Skrevet

Jeg har oppblåst mage i dagene før mensen. Da er det ingen klær som passer og alt føles ubehagelig. Føler at jeg sitter med magen på fanget da.

En høst hadde jeg oppblåst mage hele tiden. Den romlet og buldret og slapp ut mye luft som luktet vondt og rart. Først etter jul fikk vi vite at drikkevannet inneholdt tarmbakterier fra dyr. Da begynte jeg å koke drikkevannet i minst fem minutter og magen ble bra på et blunk.

Kanskje dere har dårlig drikkevann? Tåler du melk, gluten osv?

Skrevet

Det kan være mange grunner til luftplager, men jeg tenkte vel irritabel tarm når jeg leste det her, eventuelt allergier.

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=320609

I linken finner du en del tips, og hvis de ikke hjelper, ville jeg begynt å føre dagbok over hva jeg spiste som gjorde at jeg fikk luft i magen. Da kan du unngå matvaresynderne. Lykke til :)

Skrevet

Vet ikke om det gjelder noen her, men vil tipse om at mat med søtstoffet maltitol kan gjøre at man blir dårlig i magen. Virker som om det blir mer og mer brukt i matvarer/sukkerfrie godter. Har selv oppdaget at det ikke skal mye til heller før en merker det.

Gjest Gjest_Supermoo_*
Skrevet

Jeg har slitt med akkuratt det samme, følte meg som en ballong og vondt gjorde det og. Men så leste jeg om Candida og prøvde dietten på denne siden, og nå er jeg helt bra igjen!

Holder meg stort sett unna gjær og sukker fremdeles, det er faktisk ikke så vanskelig som det kan høres ut som. Det har i grunnen blitt en vane.

Det kan jo være verdt å teste ut.

Gjest Kristin_
Skrevet

Spiser du mye proteiner? Det kan føre til mye luft i magen. Det kan også belgfrukter, og melkeprodukter hvis du har en intoleranse for dette. Det er ofte greit å få undersøkt (gjøres enkelt hos fastlege) for slike plager kan bety at kroppen utsettes for noe den ikke tåler.

Har du endret kostholdet ditt i den senere tid? Spiser du mer på farten, spiser du fortere? Å hive i seg mat kan føre til oppblåsthet.

Mest sannsynlig så er det luft som er problemet. Hvis det er luft, hjelper ikke avføringsmidler. Avføringsmidler skal dessuten ALDRI brukes med mindre man er skikkelig forstoppet. Misbruk kan være helseskadelig. Hvis du vil ha litt "fart i sakene" ville jeg heller anbefalt for eksempel kli eller svisker.

Skrevet

man kan ta en utvidet matintoleransetest hos legen...

Skrevet

Noen sykdommer kan gi opphopning av væske i bukhulen (acites) og da kan man se gravid ut. Da er magen stor og hard. Du bør undersøkes av lege hvis du har disse symptomene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...