Gå til innhold

Problem med avføringen

Fremhevede innlegg

Gjest Litadrita
Skrevet

Jeg er en jente på 26 som har et alvorlig bæsjeproblem.

Har dere noen gode råd for hvordan jeg kan få en bedre å hyggeligere tid på toalettet når jeg skal få ut min avføring?

Jeg har så vondt når jeg skal bæsje, og der føles ut som om det er en syl som skal ut gjennom huden. Det er to mnd siden jeg fødte, kan det være at de har sydd meg igjen i toern?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke unormalt å ha litt problemer med avføring etter fødsel.

Prøv å beveg deg mest mulig, drikk mye vann og spis svisker eller linfrø som virker avførende. Dette vil hjelpe deg til ikke å få så hard avføring.

Et annet tips for å få det HYGGELIGERE på do som du skriver er å ta med et blad eller to så har du noe lesestoff:)

Skrevet
Ikke unormalt å ha litt problemer med avføring etter fødsel.

Prøv å beveg deg mest mulig, drikk mye vann og spis svisker eller linfrø som virker avførende. Dette vil hjelpe deg til ikke å få så hard avføring.

Et annet tips for å få det HYGGELIGERE på do som du skriver er å ta med et blad eller to så har du noe lesestoff:)

har prøvd alt det der, fungerer ikke på meg. trenger nye tips

Skrevet

Jeg har ikke noe annet tips enn at du må spise grovt brød, helst det groveste du får tak i. SLUTT på loff, og andre fine brød, det er noe av det verste du kan få i deg for fordøyelsen din.

Drikk masse, masse vann! Og beveg deg masse.

Linfrø ble også nevnt over her, noe du kan prøve er å koke opp vann, helle det i en kopp, helle masse linfrø oppi og knuse det, og så drikke det. Det er slimete og smaker dritt, men hjelper virkelig! Noe annet som er bra for fordøyelsen er rosiner og svisker osv, noe du også kan putte oppi koppen for en litt bedre og mer søtlig smak.

Ellers er det jo masse avføringsmiddelalternativer på apoteket!

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg har så vondt når jeg skal bæsje, og der føles ut som om det er en syl som skal ut gjennom huden. Det er to mnd siden jeg fødte, kan det være at de har sydd meg igjen i toern?

Gjest Litadrita
Skrevet

Jeg er helt sikker på at du ikke er sydd igjen.

Synes det høres ut som om du enten har hemorroider eller en sprekk i huden ved endetarmen. Begge deler kan lett oppstå under svangerskap og fødsel.

Foreslår at du forsøker et middel mot hemorroider. Dette får du kjøpt på apoteket uten resept. Hvis ikke det hjelper noe, synes jeg du skal ta kontakt med legen din.

aha tusen takk for svar, kanskje det er hemorider ja, men kjennes de eller`?

Skrevet

Utvendige hemorroider kan du kjenne. Det er som en slags kuler som er veldig følsomme og såre. Hvis hemorroidene sitter innvendig er de naturlig nok vanskeligere å kjenne.

Skrevet

I know the feeling! Jeg fikke en :babygutt: for 7 uker siden, og har det akkurat som deg. Jeg har fått salve mot hemorider, og nå, etter en uke, er det MYE bedre. Har også fått en salve som heter xylocain, som bedøver litt. Den kan du jo prøve før du skal nr 2, så kanskje det ikke gjør så vondt. Og husk, du skal ikke presse når du er på do, men prøve å slappe av mest mulig. Det er også vigtig å drikke mye vann, og mat med høyt fiber innehold. Og en annet litt ekkelt råd jeg har fått, prøv å dytt dem inn, hvis de sitter på utsiden, så forsvinner de fortere. :spy: De forsvinner nok snart skal du se. Du kan jo også gjøre som meg, og ta babyen med inn på badet, det er litt en trøst når han ligger der og smiler :troest:

Skrevet
Du kan jo også gjøre som meg, og ta babyen med inn på badet, det er litt en trøst når han ligger der og smiler :troest:

Helt enig. Det er viktig å gå på do når man vil på do og ikke utsette det til seinere. Da får man treg mage. Så ta med babyen på do hvis du ikke kan forlate den. Den tåler litt do-lukt, believe me.

Skrevet
Helt enig. Det er viktig å gå på do når man vil på do og ikke utsette det til seinere. Da får man treg mage. Så ta med babyen på do hvis du ikke kan forlate den. Den tåler litt do-lukt, believe me.

Men stakkars lille gutten må lure litt når han ser mamma sitte på do mens hun henger fast i skittentøyskurven foran seg, og klynker og klager med hode ned i et håndkle :eeeh: Det er godt han ikke kan snakke enda!

Skrevet
Men stakkars lille gutten må lure litt når han ser mamma sitte på do mens hun henger fast i skittentøyskurven foran seg, og klynker og klager med hode ned i et håndkle :eeeh: Det er godt han ikke kan snakke enda!

Tror nok heller han synes lydene og smerteskrikene virker kjent...

:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...