Arielle Skrevet 22. mars 2003 #1 Skrevet 22. mars 2003 Jeg har tenkt litt på dette med sminke, og har kommet frem til at jeg har veldig lyst til å sminke øynene mine selv siden dette er noe jeg føler jeg kan bra nok.. men resten av ansiktet? Hjelp! Problemet er at jeg ikke bruker foundation og sånn til vanlig. Jeg bruker bare mascara, kajal og øyenskygge i moderate mengder. Bruker av og til å bare ha litt pudder. dette sitter jo ikke så veldig bra på da, så er det noen som har tips om en bra foundation (ikke så kjempedy). Er det slik at en skal først ha på foundation, og så pudder, eller bruker en ikke pudder oppå eller?? Jeg har sånn FOB foundation som er litt lysere enn huden min, og så mildt sagt LATTERLIG ut med den på meg ! (må si at jeg har mørkt hår, så jeg er ikke sånn veldig lys i huden) Jeg trenger alle tipsene jeg kan få... Er det noen som har rett og slette en "oppskrift" på hvordan dette kan gjøres, med brae sminkemerker og sånn... :oops:
VesleBråka Skrevet 22. mars 2003 #2 Skrevet 22. mars 2003 Jeg tror ikke du skal kjøpe sminke på H&M til en slik dag, som grunntips. Gå til et parfymeri eller stylist og be dem om hjelp til å finne gode produkter som passer til deg. Noen ganger har parfymerier besøk av sminkører også som kan sminke deg (og prøver å selge deg produktene etterpå, det er jo promo)
Arielle Skrevet 23. mars 2003 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2003 Takk for tipset... Men dette er jo ganske dyrt da, og jeg har ikke så god råd at jeg kan gjøre slike eksklusive ting.. Pluss jeg skal gifte meg laangt ut i gokk. en time til nærmeste by, slik at det er ingen stylister og parfymerier der som kan sminkle meg på bryllupsdagen iallefall.Har tenkt litt på å gjøre det hos frisøren, men har litt lyst til å gjøre det selv også, så.. Det var derfor jeg spurte her :kgsmil: Enig i det med H&M.. det er noe jeg har kjøpt for lenge siden, bare sånn for å prøve..
Furstina Skrevet 23. mars 2003 #4 Skrevet 23. mars 2003 Jag sminkade mig själv på bröllopsdagen. Börja med en vanlig fuktighetskräm till ansiktet, lägg på en foundation som är i samma ton eller en ton mörkare än din egen hud. Glöm inte halsen och försök undvika skarpa linjer. Fuktighetscreme var min vanliga, en billig variant, foundation också en vardagsvariant. Dölj mörka ringar, kvisslor eller andra röda/mörka områden med en ljusare concealer. Ta bara lite under ögonen och dra ut från näsroten under ögat. Som puder använder jag en fast kaka (från Dior) som är passar min ljusa hu. Använd samma eller en ton mörkare färg. Och en vanligt rouge som jag tog på mycket försiktigt av. Tunnt med kajal. Ögonskugga i två färger, nyköpta för dagen och rätt så dyra, här frågade jag butiken om hjälp. Vanlig mörkbrun mascara. Mascara och Kajal var mina vanliga, jag vet hur de beter sig både till färg och känsla. Tunnt med läppenna, bronzefärgat läppstift som bits av, pudras och målas på igen, har hade jag återigen mitt vardagssmink. (Lipfinity verkar annars vara tipset för alla brudar.) En bra guide finns på svenska sidan BröllopsGuiden: http://www.brollopsguiden.se/brudmake/brudmake.shtml Grunden är rätt så viktigt och om du inte har använt foundation tidigare så ÖVA, det gör allt så mycket lättare. Vad det gäller märken är nog itne jag rätt person att svara, det berro på vad du vill betala, vad du har för huddtyp och färger. Fråga men kom ihåg att du inte MÅSTE köpa det dyraste, fundera vad du tycker du vill lägga pengarna på.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 23. mars 2003 #5 Skrevet 23. mars 2003 Arielle- jeg kunne gitt deg gode tips men når du skriver at du vil ha bra sminke- men klager over at alt er for dyrt så gidder jeg rett og slett ikke. Det virker ikke som om du bryr deg så mye om hvordan du ser ut på bryllupsdagen din så da kan du sminke deg med FOB så mye du vil for min del Milla
lillen Skrevet 23. mars 2003 #6 Skrevet 23. mars 2003 Men kanskje du kunne ha gjort andre en tjeneste å skrevet noen tips likevel? :D Jeg lurer også på sminkingen... Takk på forhånd, hvis du vil gjøre det!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 23. mars 2003 #7 Skrevet 23. mars 2003 Jeg kan gjøre det- men gidder ikke hvis det bare blir masse klaging og syting om pris etc. Det er bortkastet tid synes jeg- særlig når det er snakk om ens egen bryllupsdag, da synes jeg det blir for dumt og ikke unne seg noe ekstra. Milla
starie Skrevet 23. mars 2003 #9 Skrevet 23. mars 2003 Jeg også. Det er mye enklere å få gode resultater med skikkelig sminke.
lillen Skrevet 23. mars 2003 #10 Skrevet 23. mars 2003 I mitt bryllups-budsjett er det ikke akkurat sminkingen det lønner seg å kutte ned på! Det er jo bare barnemat i forhold til de andre utgiftene... Å bruke FOB eller lignende merker på bryllupsdagen, ville jeg aldri ha gjort, så jeg tror jeg må ha misforstått Arielle litt!? Jeg anbefaler hjelp fra forlover/venninner (siden du bor i gokk!); det må da være noen du kjenner som er litt flinke på dette? En foundation til 2-300 kr hjelper mye, vil jeg tro! Du trenger jo ikke å fornye alt du har fra før, men huden er veldig viktig!
Juni-brud Skrevet 23. mars 2003 #11 Skrevet 23. mars 2003 Jeg bruker en "skum" før pudder og annen sminke. Husker ikke hva den heter, men den er fra Elisabeth Arden. Ok, den var dyr, men den er verdt alle pengene! Er du ikke vant til å sminke deg, er denne fin. Lett å fordele og den blir jevn. (Hos meg i alle fall.)
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 23. mars 2003 #13 Skrevet 23. mars 2003 Skum??? Hva er nå det? Foundation (make-up krem) i skumform som fordeles med fingrene eller en svamp. Milla
Juni-brud Skrevet 23. mars 2003 #14 Skrevet 23. mars 2003 Takk Milla Jeg bruker kun den og er veldig fornøyd! Handlet på H&M før, men aldrig om jeg gjør det igjen. Betaler heller litt ekstra, for bedre resultat!
Furstina Skrevet 24. mars 2003 #15 Skrevet 24. mars 2003 Jag resonerade så att jag hellre betalar 200 kr för en bra ögonskugga som jag ska använda på bröllopsdagen än att använda de pengarna till att låta någon annan sminka mig och göra mitt hår. Det jag har köpt själv har jag kvar och kan använda till vardags/fest igen och igen.
Gjest christinamor Skrevet 24. mars 2003 #16 Skrevet 24. mars 2003 Skal du til frisør på dagen, Arielle? Da kan du sikkert få sminket deg der - det gjorde jeg.... Sminking var inkludert i prisen (1200kr), det eneste jeg måtte stille med selv var leppestift. Nå hører det med til historien at frisøren jeg brukte var stylist i tillegg, og kunne sminke likegodt som frisering.....Men forhør deg med frisøren, om det er noe hun/han kan gjøre i tillegg!
Arielle Skrevet 25. mars 2003 Forfatter #17 Skrevet 25. mars 2003 Okey, nå følte jeg meg nesten litt uthengt her. Tror dere har misforstått meg. Jeg mente ikke at jeg ikke kunne bruke penger på litt ordentlig sminke, men at jeg ikke har råd til å gå til stylister, hudpleiere og slikt for å få sminketips. Det er nå en gang slik at ikke alle kan ha kjempegod råd, spesielt ikke når en er studenter. Jeg har aldri sagt at jeg har tenkt å bruke FOB på bryllupsdagen, men at jeg hadde PRØVD en slik en gang. Jeg fikk nesten vondt i magen av Millas kommentarer her. Jeg skal selvsagt til frisøren, til den som spurte om det. :kgsmil: Det er ikke for å spare penger at jeg ikke kan sminke meg hos frisøren, men fordi jeg har lyst å gjøre det selv(jeg er en gjør-det-selv-person), og det er nyttig å kunne det i alle fall. Det var derfor jeg spurte om noen tips, ikke for å plage noen, Milla. Takk for hjelpa Furstina. Det hjalp. Nå skal jeg begynne å øve meg. Så får jeg se om jeg klarer det eller ikke. Hvis jeg ikke klarer det, er jo frisøren et godt alternativ :D
lillen Skrevet 25. mars 2003 #18 Skrevet 25. mars 2003 Tror at jeg misforsto litt, ja! Beklager :oops: Men en ting du KAN gjøre, er å SPØRRE frisøren om råd...det koster ingenting. Når skal du gifte deg forrestn?
Arielle Skrevet 26. mars 2003 Forfatter #19 Skrevet 26. mars 2003 12. Juli. :kgsmil: Det var egentlig ganske lurt. De skulle nok ha peiling på hvilken sminke som er bra og sånn. Will do that
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå