Gå til innhold

Hvor mye betyr interiør for deg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er selv opptatt av interiør og hvordan jeg har det hjemme hos meg. Koser meg ofte med å flytte rundt på ting, kjøpe litt nytt, lese interiørblader og det er et must for meg å tenne masse lys på kvelden nå som høsten er nær. Jeg vil gjerne at det skal være så gjennomført som mulig, men samtidig personlig. Min stil er en blanding av den franske landstilen, shabby chic og romantisk, fargene er lyse og gammelt og nytt blander jeg som bare det. Flere som har det som meg? Jeg er nysgjerrig på hvordan andre har det hjemme og hvor opptatt folk er av interiør.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åja! Interiør er kjekt!

Vi har nytt hus, og stilen er gaske gjennomført moderne, lyse farger og endel turkis pynt og puter. Men jeg har også et lite "afrikansk-hjørne" Jeg elsker nemmelig tremasker, drømmefanger osv, så et hjørne av stua har den stilen, i tillegg er her plenti stearinlys som så og si alltid brenner! Koselig det!

Leser interiør magasiner så ofte som mulig, og når IKEA katalogen kom i posten var det jubel i stua!

Er iallefall fornøyd med slik det ser ut her, moderne, men absolutt hjemmeskoselig og litt romantisk! Men så har gubben "gutterom" som er alt for teknisk og avansert til at jeg kan sette mine ben der! Der er det ledninger og fjernkontroller som er pynt.. :roll:

Skrevet

Jeg kan vel ikke påberope meg en voldsom interesse for interiør. Hjemmet mitt er fortsatt preget av at møblene enten er arvet eller kjøpt på studentbudsjett på ikea, og kan ikke akkurat kalles gjennomført, hverken i stil eller farge. Men det er behagelige møbler, piano, mange fulle bokhyller og grønne planter og fullt av bilder, småting og detaljer som betyr noe for meg, så det er i høyeste grad et personlig hjem som jeg trives i, og det er det viktigste for meg.

Jeg har flyttet mye de siste årene, og sist en av mine nærmeste venninner kom for å ta (nok et) nytt hjem i øyensyn var hennes første kommentar at "uansett hvor og hvordan du bor, er det alltid så hjemmekoselig hos deg" -for meg var det et større kompliment enn om hun hadde kommentert stilen.

Interiørbladet synes jeg stort sett er pretensiøse og overstylede -det ser sjelden ut som hjem i mine øyne...

Skrevet

Jeg liker å ha det lyst rundt meg, både gardiner og vegger, og vi prøver å føre en viss stil når det gjelder ting vi kjøper, prøver å få det til å matche så godt vi kan, men det skal fortsatt være koselig, et hjem, og vi lykkes ganske så bra.

Det er også viktig med planter, både med blomster og grønne vekster.

Noe design-hjem er det ingen hos meg som har sansen for, men vi trives slik vi har det og liker å gjøre ting selv.

Skrevet

Jeg ser lite i interiørblader. Brosjyrer fra møbelhandlere også.

Vi har vert opptatt av å kjøpe klassiske møbler. Ikke noe er flatpakket.

Slik har vi det in til alle moter bølger over oss. jeg er opptatt av at det ikke skal være overmøblert, mye nips osv.

Bilder på vegger har jeg fått rammet inn til den stilen vi har.

Lamper var moderne(gammel stil) for 30 år siden og de selges i butikkene enda. Vi har bare byttet skjermer.

vel er møblene dyre,en på sikt så er vi vel av de som bruker minst på møbler.

Gjest Bodillen
Skrevet

Vi er snart ferdige med det nye huset vårt. Stilen blir moderne, med lyse vegger i alle rom. På barnerommene har ungene fått velge hver sin kontrastfarge på èn vegg.

Ellers er det noen freshe fargeinnslag hist og pist, sånn at det ikke skal virke kaldt og sterilt. Men det harmonerer, sånn at det heller ikke virker rotete.

Jeg har ikke sansen for hjem som ser ut som utstillinger fra en møbelkatalog, så vi har tenkt å sette vårt personlige preg på det når vi møblerer og henger opp bilder.

Ellers er jeg tilhenger av få møbler og ting. Det er nok av hurramegrundt i en tilværelse med 3 barn og 2 bikkjer, og da må omgivelsene være rolige.

Gjest Sesselja
Skrevet

Jeg er opptatt av interiør i den grad at jeg vil ha et hjem jeg trives i.

Vi aspirerer etter en stil som vel best kan kalles oldemorstilen og som vi finner i brukt- og antikkhandelen og ikke i interiørbladene, men vi kommer nok ikke til å få den før vi eventuelt flytter - igjen.

---

Hverdagen som frilanser: http://frilansliv.blogspot.com/

Skrevet

jeg eelsker interiør. Men jeg er generelt glad i form og farger da.

Leser mye i interiørblader og slikt.

Vår stil er ryddig. Liker ikke overmøblering og masse niks naks. har mest pynt i hvite og gjennomsiktige glass-ting.

I vår helt nye leilighet ville vi ha en ganske nøytral basisfarge, så vi kunne sprite opp med frager på tekstiler, pynteting osv.

Men ble litt kjedli med bare basisfarge, så (ansett hvor rart og mørkt det høres ut) vi tok 2 vegger i skikkelig mørk mørk grå. står i kontrast med vårt helt hvite kjøkken og resten av veggene med lys lys grå. Dette ble kjempekult, og virker ikke mørkt i det hele tatt. har masse vinduer, så det er lyst å fint.

Ellers liker jeg og fremheve ting som betyr mye for oss.

jepp, det var meg

Gjest Thelma :-)
Skrevet

Jeg er nok mer enn middels opptatt av interiør, ja :fnise:

Har en blanding av materialistisk og arvegods hjemme, liker å ha masse lys, lyse møbler, interiøret går i beige og naturhvitt - samt endel glass ..

Kunst er en av mine store lidenskaper - så samlingen teller et stort antall malerier, litografier og tegninger ..

Det er vel hjemmet mitt i korte trekk :ler:

Gjest -eline-
Skrevet

For meg så er interiør noe jeg bryr meg om både privat og profesjonelt, så til tider kan det bli litt vel altoppslukende :ler: Er og veldig interessert i design generelt og arkitektur så jeg bruker endel tid på å lese magasiner, bøker og holde meg oppdatert.

Hjemme har vi hvite vegger (har en tapetsert vegg i mørk grå på kjøkkenet) og oljet eikeparkett på gulvet, og ellers en enn lett blanding. Vi samler på 50-/60-talls designmøbler (i hovedsak norske/skandinaviske) så de fleste av våre møbler er fra denne perioden. Det meste har vi kjøpt rimelig på loppemarked, men vi har og kjøpt feks spisebordsstoler på ebay som kostet litt... Samlet sett så har vi ikke brukt så mye egentlig :) Liker veldig godt at møblene har en historie, når man finner noe fint så er det som om man finner en skatt :-D Dessuten er jo slike møbler av svært god kvalitet slik at de ikke trenger å bli byttet ut med det første.

Samtidig som de fleste av møblene våre er så "retro" så vil jeg ikke at alt skal være fra samme tidsperiode, vi lever jo ikke på 50-tallet :) Så kjøkkenet vårt er feks hvit høyglanset med benkeplate i eik og hvitevarer i stål, bokhyllene er gode, gamle Billy i eik, sofaen er fra IKEA og gardinene er beige panellengder. Vi mangler enda bilder på veggene, men vi skal få hengt opp endel foto som vi selv har tatt og bilder som søsteren min har malt. Vi vurderer og å begynne å kjøpe litt kunst etterhvert, men det får nok vente til jeg er i full jobb om et års stid :) Ellers så pynter endel kunstglass fra min kjæres samling opp, vi måtte inngå et kompromis - jeg liker ikke ting og han har mange slike vaser...NOEN får stå framme (disse bytter vi litt på), i tillegg har han et skap i Billyhylla hvor det står endel (resten står i kjelleren).

Jeg er i hvertfall veldig fonøyd med hvordan det har blitt her hjemme, treet på gulv og møbler luner veldig samtidig som de hvite veggene gjør at det er lyst og trivelig, og fulle bokhyller, noen grønnplanter og stearinlys her og der gjør det hele veldig hjemmekoselig :) Til og med mamma måtte innrømme at det ikke ble så "kaldt" som hun hadde trodd :ler:

Skrevet (endret)

Jeg er opptatt av interiør i den forstand at jeg er opptatt av å ha det fint og at jeg skal trives hjemme. Jeg er derimot ikke opptatt av interiør i den forstand at det er noe jeg bruker mye tid, penger og energi på.

Jeg vet ikke om jeg har noen bestemt "stil" (jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner helt hva det innebærer). Men Jeg synes det er viktig å ha mye lys og luft hjemme. Jeg har derfor aldri forstått meg på de som dekker til vinduene med café-gardiner, kapper o.l. Heldigvis er det mye mindre av slikt nå enn det var på 90-tallet. Dessuten er det viktig for meg å ha få møbler og ikke overmøblere.

Jeg har vært i temmelig mange arkitekt-hjem, og jeg må si at jeg har sansen for hvordan de fleste arkitekter tenker rundt interiør og hjemmeinnredning. For mange arkitekter er det viktig å kjøpe ordentlige, tidløse møbler med god design, og som er ment å vare i 30-40 år. Det jeg ikke liker med mange arkitekt-hjem er imidlertid at de litt for ofte har de samme møblene. Jeg lurer på hvor mange hjem jeg har vært i hvor man har superellipse-bord med ph-lampe over og med 7'er-stoler rundt. (Selv om Charles Eames-stoler ser ut til å ha tatt over blant de mest trendy nå for tiden). Egget og Svanen har nærmest også (helt uforskyldt) blitt redusert til klisjéer.

Endret av bada
Gjest gaja ii
Skrevet

Overhodet ikke interessert. Interiøret her skal kun være praktisk og behagelig å leve med. Sofaen er enkel å vaske, golvet det samme, det er få ting og ikkeno nips her (ingen lysestaker, utskjærte katter eller pynteduker), og fargene er enkle og lyse. Syns ofte det ser påklistra ut når folk har en gjennomgangsfarge i et rom, f.eks. kun nøytrale ting ellers, men så ei og anna turkis pute og turkise lys "tilfeldig" spredt rundt.

Jeg har som mål at alt i et rom skal være ting vi bruker jevnlig.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg er interessert i interiør. Så interessert at jeg bryr meg om hvordan det ser ut hjemme og at jeg kaster meg over Bonytt-bladene vi får fra svigermor innimellom. Men ikke så interessert at jeg bruker mye penger på det, eller at jeg kjøper interiørbladene selv. Jeg kan vel si at jeg er estetisk interessert, både når det gjelder interiør, arkitektur, klær, kunst, bokomslag, brosjyrer osv. Blir i veldig godt humør av å se på ting jeg liker.

Vet ikke helt hva jeg skal kalle stilen vår, men som så mange andre, liker vi å blande nytt og gammelt. Har noen møbler som har vært lenge i familien, og som det er knyttet historier til. Men gjør det litt moderne, ved å blande med nye møbler. Jeg er nok litt romantisk anlagt. Ikke sånn at jeg vil ha et hjem som en blomstereng, men at jeg liker det man kan kalle feminine detaljer (uten at det betyr alt for mye dill, bare litt). Samboeren er mer minimalistisk, og holder igjen en del. Vi er likevel begge opptatt av at det skal se personlig ut.

Skrevet
Det jeg ikke liker med mange arkitekt-hjem er imidlertid at de litt for ofte har de samme møblene. Jeg lurer på hvor mange hjem jeg har vært i hvor man har superellipse-bord med ph-lampe over og med 7'er-stoler rundt. (Selv om Charles Eames-stoler ser ut til å ha tatt over blant de mest trendy nå for tiden). Egget og Svanen har nærmest også (helt uforskyldt) blitt redusert til klisjéer.

He-he, det samme har jeg lagt merke til. Det er litt vittig at når folk skal distansere seg bra "folk flest"som handler på Bohus, Skeidar og IKEA, så ender de opp med å velge akkurat de samme møblene. Så mye for individualismen, altså. 7'ern er elitens Billy!

Skrevet

Vi bygger hus.

Tenker nøye igjennom hva vi vil ha inn der. Tenker å kjøpe klassiske m øbler med lang, lang levetid. Er veldig glad i Hødnebø-stilen. Ikke at man nødvendigvis handler der, men sånn for å forklare hvilken stil vi tilhører. Jeg er av typen- heller betale dobbelt så mye for noe som er dobbelt så fint og varer dobbelt så lenge enn å handle på ikea, skeidar og Bohus. Bryr meg IKKE om hvor mange andre som har tingene så lenge jeg får satt mitt eget preg på miljøet.

Både jeg og mannen min er veldig interessert i interiør, og vi har god hjelp i familien som også har bakgrunn fra interiør karrieremessig.

Mannen min har et kunstnerisk yrke som vi kommer til å nyte godt av sånn dekorasjonsmessig. Vi er veldig glad i kunst. Keramikk og bilder, både foto og malerier. Er spent på hvordan vi får det hjemme, men er veldig opptatt av at det skal bli et lunt og koselig hjem der det skal føles naturlig å slenge seg nedpå sofaen eller ved kjøkkenbordet...

Skrevet

Jeg føler ikke at vi har noen spesiell "stil" i huset vårt. Møblene er en blanding av gammelt og nytt, dyrt, arv og Ikea. Vi prøver å holde vegger og gulv relativt lyse og nøytrale, men jeg kan ikke fordra minimalisme og er opptatt av at det skal være personlig og varmt, uten å være rotete og overfylt. Vi kjøper det vi liker rett og slett. Synes også det er fint å ha litt ulikt interiør/ulik stil i forskjellige rom, særlig når man liker mye forskjellig.

Skrevet

Jeg er veldig opptatt av interiør og leser interiørblader hver dag. Stilen vår er lyse beige farver, mye hvite blomster, glass, sølv, gull, tapeter, og klassiske gamle møbler.

Dette møbelmerket er favoritt og i katalogen kan man skjønne litt av hvordan stil vi har.

http://www.eichholtz.com/

Skrevet

Å interiør er utrolig artig å holde på med.

Begynner på Interiør-skole nå.....Gleder meg mye!!

Har et nytt hus i litt gammel/herskapelig-stil. Holder på å fikse inne nå. Skal ha en litt rokkokko/barokk-inspirert stil. Med møbler fra tidlig 1900. Litt herskapelig og litt personlig, med lysekrone og selv-malte malerier på lerret med blindramme. Så her blir det blanding nytt og gammelt;)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Studerer interiør og er ivrig med å prøve ut nye ideer hjemme hoss meg selv eller hoss kjente.

stilen min vil jeg kalle moderne retro.

liker enkle ting i flotte farger. spesielt petrol, grønn og en touch orange. jeg stor trives med det. liker ikke for mye "krimskrams", helst rette linjer og litt organiske former. HAr mørkt gulv og gråe vegger. grå sofa og mye teak og eik.

Skrevet

Vi har en lys og moderne stil. Lyse vegger, tak og gulv. De fleste av møblene i stua er i bjørkefiner fra IKEA. OK, ikke supereksklusivt eller unikt, men det er en sammenheng i hvertfall. Bruker en del farger rundt omkring for å sprite opp. Er også stor fan av glassbord og -flater.

Er bevisst på hva vi drar inn i leiligheten. Etterhvert kommer vi til å kjøpe en større leilighet, og da blir utfordringen å bestemme oss for hva som skal være med videre, hva som skal byttes ut og hva som evt. må kjøpes nytt. Inntil vi flytter, blir det ikke handlet inn noe særlig mer interiør-ting, siden det ikke er plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...