Gå til innhold

Ønskebarnet


Gorecki

Anbefalte innlegg

Ja, etter å ha tenkt litt fram og tilbake har jeg nå bestemt meg for å lage en prøvedagbok her på KG. Jeg har tidligere vært aktiv under et annet nick, men med prøvedagbok føler jeg for en ny og fresh start :jepp:

Vår historie:

Julen 2005 bestemte jeg og min kjære oss for at tiden var inne for å lage et lite kjærlighetsbarn. Spente og fulle av forventning satte vi i gang med prøvingen og lykken var stor når det etter 2 måneder viste seg at jeg var gravid. Lykken skulle imidlertid vise seg å være kortvarig, jeg mistet allerede i uke 6 (mars 2006).

Vi prøvde så iherdig hele sommeren og hele høsten uten at det skjedde noe som helst. Hver måned var fylt med ukuelig optimisme og hver gang mensen kom, så var skuffelsen like stor. Vi hadde jo fått det til så fort, hvorfor tok det så lang tid nå?

I desember 2006 bestemte vi oss for å få undersøkt om noe var galt. Og det viste det seg desverre at det var. Mannens svømmere var få og slappe og muligheten for å klare det på egen hånd, var omtrent lik null i følge legen.

I februar 2007 ble det sendt søknad om ICSI forsøk til Porsgrunn og i morgen skal vi til til den berømte forsamtalen. Kjenner at jeg er veldig spent, litt nervøs, veldig glad, litt stresset..

Regner med at babyfokuset blir stort de neste månedene når vi setter i gang med prøverør, så da er det greit å ha et sted å tømme hodet for tanker, frustrasjoner, håp og usikkerhet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og velkommen med dagbok. Skal bli kjekt å følge dere på veien.

Håper samtalen i dag går bra. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med besøk i dagboka mi Pondusa :klemmer:

Ja, nå er forsamtalen overstått og vi er i gang!!

Det var ikke noe å grue seg til i det hele tatt. Både lege og sykepleiere var kjempehyggelige og det er utrolig deilig å få noen helt konkrete datoer å forholde seg til.

Jeg begynner med spray på dag 20 i neste syklus ( det vil si cirka 23.september) og sykehuset har reservert uke 42 til uttak og innsetting av egg..

Nå er vi virkelig i gang og det er så godt!!

Tenk, hvis vi er så heldige å få det til på første forsøk, så har vi et lite barn på denne tiden til neste år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå begynner det å nærme seg innringing av mens!!

Jeg har aldri før vært så utålmodig på å få mensen. Vanligvis er jo den noe vi ønsker skal holde seg langt borte.. Men ikke denne gangen! Egentlig skal jeg få mensen på mandag, men krysser fingrene for at den kommer i løpet av helga..

Å, jeg er så spent og utålmodig! Skulle ønske at vi kunne begynne i morgen, men desverre så må jeg vente i 3 uker etter at mensen har kommet før jeg kan begynne å spraye.. Men så!

Er veldig spent på hvordan jeg kommer til å reagere på hormonene. Legen min sa at det var som å ha PMS mer eller mindre konstant..

Ha, Ha - og jeg som er et skikkelig PMS troll.. Lurer på hvordan det skal gå?? :kjefte:

Heldigvis er mannen min forberedt på evt. humørsvingninger, så får vi bare håpe at han husker på det når jeg kjefter og smeller og gråter fordi det er tomt for stifter i stiftemaskinen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Blir spennende å følge med:) Jeg skal krysse fingrene at dere lykkes på første forsøk. Synes dere har ventet lenge nok:)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med hilsen i Dagboka mi, Glamcat! :klemmer:

Ja, jeg synes også det er på tide at det snart klaffer!!

Vi har jo vært mentalt klare for en bebbis i snart to år - nå vil vi gjerne sette ting ut i praksis :fnise:

Ser at du nå er i gang med PP2, masse lykke til!! Håper det klaffer for dere fort, rart med det når man endelig har bestemt seg for å sette i gang - da skulle gjerne babyen ha vært født i går..

Sender gode vibber din vei & krysser fingrene for at dine lykkeønskninger er med på å gjøre vårt første forsøk til en suksess :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...