smofie Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 Jeg trenger å ta en synsundersøkelseundersøkelse, men har lest mange steder at dette ikke betyr at jeg måå kjøpe linsene hos den optikeren fordet. Noen gode tips om et sted å ta denne? Vil optikeren uansett hjelpe meg med hvilken linsetype jeg trenger? Bør jeg nevne det at jeg skal bestille på Lensway eller lignende? Får jeg kopi av "journalen" så jeg vet hva jeg trenger å bestille?
Gjest StockDama Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 Du kan dra til synsam eller noe i den dur, ta å sjekke øynene dine, få vite styrke og størrelse på linse du vil bruke. Du velger selv om du vil kjøpe linser der eller ikke. Men husk å be de kalle deg inn etterhvert for å sjekke hvordan øynene dine tåler bruken av linser.
Varsia Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 Du kan ta en vanlig synssjekk ja, og bestille linsene en annen plass, betaler du for en synssjekk har du jo rett på å få vite hva optikeren kommer frem til... Som regel er det sånn at man slipper å betale for selve sjekken om man kjøper linsene fra samme plassen. Selv tar jeg åprssjekken hos Synsam, de er billigst her jeg bor..
Grissini Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Anbefaler Specsavers på det varmeste. Der har de ganske så billige linser også, kan absolutt måle seg med prisene man finner på internett. Ellers syntes jeg absolutt at dagslinser er verdt de ekstra pengene de koster. Man slipper alt styret med linseveske, beholdere osv.
Gjest StockDama Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 Jeg foretrekker døgnlinser, linser som sitter på konstant i 4-5 uker, trenger ikke rens eller noe... men de krever mer hyppige sjekker hos optiker i starten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå