Gå til innhold

Reise til Venezia og deromkring


tormi

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg har begynt å planlegge min kjæres 30 årsdag og hadde tenkt å overraske henne med en ferietur til Venezia. Har hørt såpass at det er ganske dyrt å bo i selve byen men at det finnes flotte alternativer rett utenfor.

Det skal ikke i utgangspunktet stå på penger, men hun er en shopping glad jente så hadde tenkt at en del av reisebudsjettet skulle finansiere hennes shopping. Hva gleder vel mer enn:

"Her ta Visa kortet - dette er ditt denne helgen!" :)

Forøvrig har jeg tenkt tanken at å reise fra onsdag eller torsdag til søndag passer best.

Håper noen kan tipse meg om gode nettsteder, steder å oppsøke osv osv i denne forbindelse.

Se det gjerne fra et kvinneperspektiv da denne langhelgen skal handle om henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil absolutt anbefale å bruke litt ekstra på å bo i selve Venezia og ikke utenfor. Det er en del av selve opplevelsen det å bo og sove der. Og så kan det bli ganske tungvint å reise frem og tilbake til hotellet på overfylte båter eller på tog med handleposer hvis hun er shoppeglad. Jeg ville definitivt blitt gladest for å bo i Venezia, og heller shoppe litt for egne penger :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke i utgangspunktet stå på penger, men hun er en shopping glad jente så hadde tenkt at en del av reisebudsjettet skulle finansiere hennes shopping. Hva gleder vel mer enn:

"Her ta Visa kortet - dette er ditt denne helgen!" :)

Samme gjest som over, vil bare legge til at det som hadde gjort meg mer glad enn å få visakortet er feks en gondoltur etter solnedgang, med levende lys og syngende gondolier. Og så kunne spasere til hotellet. Gondoler er dyrt det også, men ville definitivt brukt mer på opplevelser enn på å shoppe :)

Prøv venere.com for hoteller, jeg pleier bo i Cannaregiodistriktet. Ekte følelse av Venezia, gangavstand til alt, kort vei til båt. Og masse butikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gleder vel mer enn:

"Her ta Visa kortet - dette er ditt denne helgen!" :)

Det aller meste gleder meg. Alt som er planlagt, alt som er gjort med omtanke og alt som er personlig glerer mye mer enn en slik tom og materialistisk "gest".

En piknik, en padletur, en tur på kino osv SAMMEN med min kjære er alle eksempler på ting jeg skatter mye høyere enn en shoppingtur. Og jeg har da penger til shopping selv, takk.

Dessuten er faktisk ikke shopping lykken for alle kvinner, det er bare en overfladisk myte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Første gjest
Det aller meste gleder meg. Alt som er planlagt, alt som er gjort med omtanke og alt som er personlig glerer mye mer enn en slik tom og materialistisk "gest".

En piknik, en padletur, en tur på kino osv SAMMEN med min kjære er alle eksempler på ting jeg skatter mye høyere enn en shoppingtur. Og jeg har da penger til shopping selv, takk.

Dessuten er faktisk ikke shopping lykken for alle kvinner, det er bare en overfladisk myte ;)

Enig med andre gjest. Og jeg ville ikke følt meg helt vel med å handle med en annens kredittkort heller (med mindre det var en virkelig riking som aldri ville trenge pengene). Jeg ville hele tiden tenkt på at jeg ikke måtte bruke for mye, spurt om det var ok å kjøpe ditt og datt osv. Men kan godt henne din kvinne tenker annerledes. Du kan jo være typen til Pia Haraldsen for alt jeg vet :ler:

Et godt råd kan jo være å tilby din ubegrensede assistanse som sherpa/bærer under shoppeturen :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært i Venezia i sommer, vi bodde på hotell LaForcola, det var ett greit hotell med grei beliggenhet. Vi betalte 2500kr for tre netter, så det var en grei pris. MEN, jeg kan ikke si at Venezia er byen for shopping, det er ikke noe billig og utvalget av butikker er ikke wow!

Italienerene er frekke, maten var dårlig, servicen var enda verre, så jeg ville heller reist til Paris.

Mye mulig vi var uheldig, men det var ikke en by som jeg vile reist tilbake til. Å oppleve byen er flott, men alt det andre var skuffende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italienerene er frekke, maten var dårlig, servicen var enda verre, så jeg ville heller reist til Paris.

Ja for parisierne er jo viden kjent for sin service og manglende frekkhet :ironi::hoho:

Jeg ELSKER Venezia, byen er rett og slett en magisk opplevelse. Bare det å slippe biltrafikk er vidunderlig. Men ta heller bena fatt enn å reise med de overfylte vaporettoene (bussbåter). Det sies at man ikke har opplevd byen skikkelig før man har gått seg bort minst en gang :rødme: og det er ikke så vanskelig, siden det er litt av en labyrint av koselige små kanaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for parisierne er jo viden kjent for sin service og manglende frekkhet :ironi::hoho:

Ja, hvis det er snakk om en overraskelse-shoppingtur ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange gode grunner til å dra til Paris, men service-mindede folk er ikke en av dem. Selvsagt finnes unntak, men å droppe en annen by til fordel for Paris, fordi man vil ha service, blir skivebom.

Regner med dere skal gjøre mer enn å shoppe på turen? Venezia er en fantastisk by å besøke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hilde_*

Jeg vil også til Venezia.

Når er det best å dra dit på året?

Og noen som har vært på et romantisk hotell i byen som er å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...