Barbie Skrevet 22. mars 2003 #1 Del Skrevet 22. mars 2003 Er dere kresne på hva slags MERKE det er på maten dere spiser? Min mann synes jeg er håpløs,men jeg er vel ikke alene om det? Selv spiser jeg bare: STABBURET leverpostei KAVLI kaviar GILDE pølser TORO sauser KIMS potetgull TINE oster NORA syltetøy DENJA potetsalat MILLS peanuttsmør BJERKE dressing osv.osv.osv Flere som er som meg??? :oops: Ismen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 22. mars 2003 #2 Del Skrevet 22. mars 2003 Kjøper bare gilde kjøttkaker og kjøttdeig Toro sauser og gryteretter Kavli kaviar ja.. intet annet Maarud potetgull Kims chillinøtter Bortsett fra DEEET er jeg ikke så kresen, iallefall ikke som jeg kommer på.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 22. mars 2003 #3 Del Skrevet 22. mars 2003 Jeg må ha Finsbråten wienerpølser, ellers spiller det ingen rolle tror jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nieida Skrevet 22. mars 2003 #4 Del Skrevet 22. mars 2003 Lever i den villfarelse at det å være kresen vil si å være kvalitetsbevisst. Da antar jeg at det innebærer at du helst ikke spiser hermetikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 22. mars 2003 #5 Del Skrevet 22. mars 2003 Jeg er ikke kresen. Kjøper ALDRI Gilde, hvis jeg har alternativer. Bytter på hva slags leverpostei jeg kjøper. Jeg er av den typen som irriterer meg over prisforskjeller pga merke. Og så lenge jeg synes at produktet er OK, så bruker jeg ikke penger på en etikett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 22. mars 2003 #6 Del Skrevet 22. mars 2003 Bryr meg ikke om merker, men min 7-åring vil kun ha Stabburets Leverpostei og Makrell i Tomat, og det kan jeg forstå. Smakte Hakon sin Makrell i Tomat en gang....fysj!!!! L-B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salt Skrevet 22. mars 2003 #7 Del Skrevet 22. mars 2003 Jeg kjøper alltid HEINZ ketchup. Idun, Mills og alt dette andre synes jeg ikke er noenting i forhold! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 22. mars 2003 #8 Del Skrevet 22. mars 2003 Sånn sett er vel jeg og kresen på maten jeg spiser. Jeg har en hovedregel, og det er at jeg spiser alt som er godt, og som er laget av skikkelige råvarer. Altså liker jeg best å kjøpe matvarer fra deres egentlige forhandlere, kjøtt fra slakteren, frukt og grønt på torget, vin på polet, ost på ostehuset, brød fra bakeren og te og kaffe fra tehus. Da blir det jammen litt mosjon også da, innimellom all maten. Merkevarer bryr jeg meg kun om når det gjelder hel eller halvfabrikata, Heinz ketchup, Polly peanøtter og så videre. Heinz er faktisk den eneste ketchupen jeg liker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 22. mars 2003 #9 Del Skrevet 22. mars 2003 Synes ikke jeg er spesielt kresen, men kjøper jo selvfølgelig det jeg liker og holder meg unna det jeg ikke liker. Sambo er mer kresen synes jeg. Vi kjøper i alle fall Heinz ketchup, Q-melk og andre produkter derfra, og prøver å holde oss unna Gilde i den grad det er mulig. Og så er det bare en type smør som blir tolerert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 22. mars 2003 #10 Del Skrevet 22. mars 2003 Jeg er veldig merkebevisst når jeg er ute på handletur, feks. når det gjelder ketchup som må være Heinz, osten må være fra Tine, kun Stabburets makrell, Leiv Vidar pølser, yoghurt fra Yoplait, vanlig Coca-Cola, vaskemidlene må være av det og det merket. Joda, jeg kjøper ikke hva som helst bare fordi det er på tilbud. Ellers kjøper jeg mye kjøtt hos slakteren og benytter meg mye av delikatesseforr. og torg når det gjelder frukt og grønt. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomsterpiken Skrevet 22. mars 2003 #11 Del Skrevet 22. mars 2003 Jeg har aldri tenkt på meg selv som kresen. Ikke inntil en vennine slengte det til meg både titt og ofte da vi delte hybel. Vel, så er jeg kanskje litt kresen alikevel da. Jeg kjøper feks kun King Oscar makrell i tomat, ikke brus av såkalte billigmerker, så som husets etc. Jeg kjøper nesten aldri noe fra frysedisken. Liker igrunn varene ferskest mulig. Dessuten liker jeg best å lage alt fra grunnen selv, uten halvfabrikata. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 23. mars 2003 #12 Del Skrevet 23. mars 2003 Hos oss går det mest i Gilde når vi handler. Kjøpte mye av spis før, men den er ikke så god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 23. mars 2003 #13 Del Skrevet 23. mars 2003 Tja, kresen? Det avhenger vel mest av øyet som ser.. Jeg er vel mest et vanemenneske, tror jeg. Kjøper ofte de merkene jeg er vant til fra barndommen.. For meg finnes det kun èn leverpostei.. Ketchup bør være Idun, vi kjøpte Heinz en gang, og hverken jeg eller guttungen likte den.. Ellers strekker jeg meg oftest etter Gilde -av gammel vane. Kaviar skal være Mills. Potetgullet er Maarud. Osten kommer fra Tine, og det gjør også yoghurten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 23. mars 2003 #14 Del Skrevet 23. mars 2003 Kresen vil jeg nok ikke kalle meg, men jeg går for de mest kjente merkene ja. Handler ikke så mye på Rimi og Kiwi for de har sin egen mat der Er litt redd for å prøve noe nytt tror jeg, for det kaaaaan jo være farlig. Mulig jeg er litt kresen likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 23. mars 2003 #15 Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg styrer langt unna Hakon, Landlord, Husets etc. Dette mener jeg er stort sett varer av helt elendig kvalitet. Har noen her erfaring med Albi vaskemidlene som selges hos RIMI? Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 23. mars 2003 #16 Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg bruker ofte sånne "billige" vaskemidler. Salmiakk, klorin og sånt. Gjør samme nytten her i alle fall. Dessuten bruker jeg ofte vaskepulver som koster halvparten av OMO og Blenda. Har de to sistnevnte også, men de brukes bare til litt "penere" tøy. Blir like rent med "billig-merker" synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 23. mars 2003 #17 Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg styrer også unna alt av merker Milla nevnte. Bestemor er veldig opptatt av at det er billig, men det smaker jo #%#"&! Cola som ikke smaker cola o.l.. Da jeg bodde i kollektiv var det en av de andre som konsekvent kjøpte inn merker ala Albi og lignenede, men jeg synes ikke det er like bra "skikkelige" saker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 23. mars 2003 #18 Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg må ha Finsbråten wienerpølser, ellers spiller det ingen rolle tror jeg.. Me too, me too Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 23. mars 2003 #19 Del Skrevet 23. mars 2003 Jo- jeg er nok litt kresen ja ... :oops: Pølser bør definitivt være fra Gilde - og absolutt !! ikke fra Nordfjordkjøtt .. :-? Ellers kjøper jeg ost fra Tine, og majones fra Mills. Kjøttpålegg oftest Gilde - men jeg ser pris også ....det hender at de er gode de rimeligere også ..men ikke alltid ..jeg er nøyen på det ja ! Vakemidler kan være billige merker ..så lenge de lukter godt ...har brukt Albi og aldri tenkt over at det ikke skulle være bra ....Men f. eks kattesand fra billigmerker er ikke bra. Må være Friskies ..eller coop sin ..den var også litt ok ..men best den første ... ketskup: Heinz eller Idum ..ikke Mills for alt i verden ... :o Men det er mye jeg ikke bryr meg om merket på også ....så kresen og kresen fru blom ... Kommer an på det ......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 23. mars 2003 #20 Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg må ha Finsbråten wienerpølser' date=' ellers spiller det ingen rolle tror jeg..[/quote'] Her også, de andre er ikke noe særlig gode ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå