Karamba Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Vi er 4 venninner som skal dra til København neste helg. Noen som kan anbefale noen restauranter sentralt i København?
Gjest Thelma :-) Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Heldige - København er min absolutte yndlingsby http://www.kobenhavn.no/restauranter.html På ovennevnte link finner du flere bra restauranter .. det kommer litt an på hva slags mat og hvilke standard dere ønsker. For et uhøytidelig måltid mens man shopper kan jeg anbefale pizzaen på Mama Rosa på Strøget og deilig pasta og den desidert beste cappucino ever på en av restaurantene på Nyhavn ..
Gjest *Snart medlem* Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 Liker du indisk, anbefaler jeg Bombay i Lavendelstræde på det sterkeste! Rosso Pomodoro like ved Christianshavn st. har også gode italienske pizzaer. Ellers vil jeg anbefale to buffetsteder: den meksikanske restauranten New Pacific på Triangelen, og middelhavsrestauranten Riz Raz som har restauranter både i St. Kannikestræde og Kompagnistræde.
L79 Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 Teaterkjelleren. (Teaterkelderen på det riktige språket??) I alle fall - denne restauranten ligger ved tycho Brahe planetarium og ett av scandic hotellene. Den er en opplevelse fordi alle som jobber der må gjennom sang/teater intervju før de får jobben. Derfor opplever man flere ganger i løpet av kvelden at servitørene synger og danser rundt om i lokalet. Lokalet er som navnet sier - en restaurant i kjelleren av et teater - dekket med hvite duker og en flott atmosfære. God mat har de også!
Gjest Gla i mat! Skrevet 19. juli 2008 #6 Skrevet 19. juli 2008 Tjohei! Er en knallbra restaurant ved Kongens Nytorv-like ved Nyhavn. Restuaranten heter Ego og ligger rett på høyre side av det fasjonable hotellet Dangleterre. Fantastisk mat til en utrolig billig penge- 3-retters gourmet menyer til 275DKK. Ett scoop! www.egoisten.no Nam
Gjest gladlaks Skrevet 20. juli 2008 #8 Skrevet 20. juli 2008 Delikatessen vil jeg anbefale! Det er en utrolig koselig liten restaurant med fantastisk god mat. Ganske rimelig er det også der. http://www.delicatessen.dk/
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 #9 Skrevet 20. juli 2008 Italiano er en koslig og god italiensk restaurant ganske sentralt www.italiano.dk
prinsessa Skrevet 20. juli 2008 #10 Skrevet 20. juli 2008 Dette er jo ikke akkurat i København men i Humlebæk som ligger mellom København og Helsingør. Kroen http://www.gamlehumlebaekkro.dk/ Den ligger på Strandveien som er Danmarks dyreste adresse med masse fine hus og hager. Så på kjøreturen er det masse fint å se på. De har kjempegod dansk kromat.
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 #11 Skrevet 20. juli 2008 Har svart dette i en tidligere tråd også, men: Cofoco (Copenhagen Food Consulting) i København må rett og slett oppleves! Det er flere resutaranter i samme "kjede": Unge, ambisiøse kokker har satt sammen et konsept hvor "mannen i gata" også skal kunne få spise svært god mat (til en billig penge). På "Cofoco" (restauranten) sitter man på langbord med mange andre, på "Les Trois Cochons" (hvor vi var) er de små, intime bord. Klikk på de forskjellige restuarantene og "menu": Man betaler kr 275 for en tre-retter, og vi fikk masse mindre retter imellom. Vin får man også for 150kr/250kr/350kr eller glass. Restaurantene er ikke overdådig pyntet ol, men servicen er upåklagelig, og maten fantastisk. Vi satt der i 5 timer og koste oss! Husk å bestille bord dagen før!
Brunhilde Skrevet 22. juli 2008 #12 Skrevet 22. juli 2008 Jeg liker også Peder Oxe på Gråbrødre Torv - koselig, men ikke spesielt billig slik jeg husker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå