Gå til innhold

ta bussen fra skjetten til oslo

Fremhevede innlegg

Skrevet

skal ta bussen imorgen formiddag fra skjetten senteret (er ikke kjent i det hele tatt) til nathional. i følge trafikanten, tar jeg bussen fra skjetten senter til olavsgård, skifter buss der og tar til helsfyr og deretter tbanen videre.

når jeg går ombord på bussen på skjetten senteret er det her jeg betaler for hele turen? hvorda går jeg frem? eller må jeg betale for alle gangene?

skikkelig grønn på dette. vant med oslo linjene bare

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du går på bussen, sier "Oslo", og betaler for hele veien. Så har du fri overgang på Olavsgård og innen 01-sonen i Oslo sentrum (spør bussjåføren om Nasjonal hører med der, men det tror jeg).

Skrevet
Du går på bussen, sier "Oslo", og betaler for hele veien. Så har du fri overgang på Olavsgård og innen 01-sonen i Oslo sentrum (spør bussjåføren om Nasjonal hører med der, men det tror jeg).

Nei!

Se her: http://www.slnett.no/[system]/[Nyttig]/Hvilke_billetter_passer_for_m/

Enkeltbilletter fra SL gir ikke overgang innad i Oslo (dvs. til T-bane, trikk, røde busser osv). Bruker du kupongkort eller rødt måneds/ukekort har du overgang, men kjøper du enkeltbillett må du enten kjøpe ny billett til T-banen, eller risikere å bli ferska. Alternativt gå fra Bussterminalen til Nationalteateret.

Skrevet

Nå regner jeg med at du allerede har vært i Oslo da ;)

Men, det enkleste ville nok vært å tatt bussen ned til Lillestrøm, og tatt toget derfra inn til Oslo. Tar nok mye kortere tid, og litt enklere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...