Gå til innhold

bryllup på en fredag...

Fremhevede innlegg

Skrevet
Naturligvis, men totalt sett i Norge er nok lørdager absolutt mest brukt. Jeg bryr meg ikke hva slags vielse folk har.

Vel, jeg la til litt statistikk i forrige posting. Den kan kanskje gjøre bildet litt mer nynansert. De lørdagsbryllup som Den norske kirke har ganske mange av, utgjør bare 44,2% av alle bryllup her i landet i 2006.

Så la oss være forsiktige med å være for bombastiske når vi vil snakke om hva som er vanligst dag for brullup.

Kanskje det rett og slett er slik at det ikke finnens noen vanlig dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg giftet meg hod byfogden på en fredag, men feiret det bare med middag sammen med forloverne den dagen. Så dro vi til Bergen fredag kveld og feiret dagen om lørdagen hjemme hos foreldrene mine. Søstra mi giftet seg i kirken en fredag, og feiret det den dagen, hørte aldri at det var noe problem at det var en fredag. Som en sa det er mange som jobber om helgene og, og de må jo ordne seg uansett.

Skrevet
Vel, jeg la til litt statistikk i forrige posting. Den kan kanskje gjøre bildet litt mer nynansert. De lørdagsbryllup som Den norske kirke har ganske mange av, utgjør bare 44,2% av alle bryllup her i landet i 2006.

Så la oss være forsiktige med å være for bombastiske når vi vil snakke om hva som er vanligst dag for brullup.

Kanskje det rett og slett er slik at det ikke finnens noen vanlig dag?

For et merkelig utsagn. Det er da igjen 6 andre dager å gifte seg på, og jeg regner med en forholdsvis jebn fordeling, muligens med noen flere på fredager enn de andre dagene. Ergo er nok lørdag den vanligste dagen-hvis 44 % gifter seg da.

Skrevet

denne diskusjonen beviser vel for meg at man er seg selv nærmest. De som jobber mandag til fredag synes det er egoistisk å gifte seg en fredag, mens de som jobber i helgene synes det er greit siden de allikevel er vant til å bytte... virker nesten som alle trekker konklusjonen : dette er det mest normale basert på sine egne erfaringer ( inkludert meg selv) Dvs utsagn som det er verre å få barnevakt en fredag, det er vanskeligere å få fri en fredag enn en lørdag, regner med at disse er basert på at den som skriver dette selv har større problemer med å få barnevakt en fredag enn en lørdag, og at de selv jobber på fredag og ikke lørdager... dvs det betyr ikke at det for andre er verre å få barnevakt en fredag enn en lørdag, osv osv.... vet at dette ikke egentlig er relevant, men det sier selv at det eneste dette brudeparet kan gjøre er å basere sin avgjørelse på sine egne erfaringer, noe annet vil bli feil....

Skrevet
Dvs utsagn som det er verre å få barnevakt en fredag, det er vanskeligere å få fri en fredag enn en lørdag, regner med at disse er basert på at den som skriver dette selv har større problemer med å få barnevakt en fredag enn en lørdag, og at de selv jobber på fredag og ikke lørdager

Nå er det en gang slik at de fleste som jobber har fri lørdager, selv de som jobber skift har det ofte slik. Så ja, jeg mener det ofte vil være lettere å få barnepass på dagtid en lørdag enn en fredag. Ihvertfall om de aktuelle barnevaktene selv jobber.

Jeg jobbet lørdager (skift) selv før, så jeg kjenner godt til problemstillingen.

Skrevet
denne diskusjonen beviser vel for meg at man er seg selv nærmest. De som jobber mandag til fredag synes det er egoistisk å gifte seg en fredag, mens de som jobber i helgene synes det er greit siden de allikevel er vant til å bytte... virker nesten som alle trekker konklusjonen : dette er det mest normale basert på sine egne erfaringer ( inkludert meg selv) Dvs utsagn som det er verre å få barnevakt en fredag, det er vanskeligere å få fri en fredag enn en lørdag, regner med at disse er basert på at den som skriver dette selv har større problemer med å få barnevakt en fredag enn en lørdag, og at de selv jobber på fredag og ikke lørdager... dvs det betyr ikke at det for andre er verre å få barnevakt en fredag enn en lørdag, osv osv.... vet at dette ikke egentlig er relevant, men det sier selv at det eneste dette brudeparet kan gjøre er å basere sin avgjørelse på sine egne erfaringer, noe annet vil bli feil....

Tenk om det heller er slik at det å gifte seg er en egoistisk handling uansett hvilken dag man velger :fnise:

Skrevet
Tenk om det heller er slik at det å gifte seg er en egoistisk handling uansett hvilken dag man velger :fnise:

Er det noenting vi gjør som absolutt ikke har noe egoistisk i seg??? Jeg bare spør.

Skal selv gifte meg en fredag, og har ikke fått tilbakemeldinger på at dette var en vanskelig dag, kun at folk gleder seg. Ungene tar fir fra skolen.

To av mine svigerinner arbeider lørdager og søndager, så uansett valg av dag, var mulighete absolutt tilstede for at ihvert fall en av dem måtte tatt seg fri eller byttet. Men slik er det med alt her i livet. For noen passer det for andre ikke..............da må vi bytte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...