Gå til innhold

den første sengen vår...

coda

Anbefalte innlegg

Jeg (vi) lurer litt. Dette er kanskje ikke helt det rette forumet, men sjansen er kanskje litt større for å få svar her...

Vi flytter sammen for første gang når vi gifter oss. Mine svigerforeldre er så snille at de spanderer seng på oss, og lurer på hva vi vil ha. Men ingen av oss har hatt dobbelseng før..så vi aner ikke hva vi vil ha...ramme...kontinental...

Har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å få en madrass som passer dere begge, bør dere "prøveligge" madrassen/sengen i butikken.

Vi fikk vår nye dobbeltseng uten at vi "prøvde" den først, det har resultert i at jeg sover som en unge og min kjære sover på gjesterommet... Etter 4 mndr skal vi endelig kjøpe ny seng og gjett om vi begge skal "prøve" madrassen før vi kjøper.....12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt kontinentalseng. icon_smile.gif

Har det selv, og er kjempefornøyd.

Men som sagt, dere bør finne deres egen fasthetsgrad. Ikke for myke madrasser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler på det varmeste å kjøpe rammemadrasser. Kjøp to separate madrasser og en felles overmadrass. Da får man i pose og sekk: Ingen sprekk i midten, men separat "gynging". Altså: Når du snur deg slipper mannen å merke det. I tillegg kan dere da velge hver deres fasthetsgrad.

Rammemadrasser kan settes på ben, man kan montere gavl, de kan legges i en vanlig seng. Fleksibelt mao.

Vi har Dux-madrasser. Drit dyre, men deilige. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler kontinentalmadrass!

Vi har Jensen, kjempefornøyd!

Masse penger, men det er verdt det!

Klem fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte fin kontinentalsang, men den er altfor myk for meg. Noe som har resulteret i seks måneder på gjesteværelset da jeg var gravid, og ryggproblemer!!!!

Den gode gamle rammemadrassen jeg kjøpte for 10 år siden på Ikea er mye bedre for meg. Har en overmadrass på den også!

Prøv deg frem, og be om råd i butikkene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har drømt om kontinentalseng, og nå får vi en i gave fra mine foreldre til bryllupet.

Vi valgte 180x200...stoooor og god seng icon_smile.gif

Skal innvies natten etter bryllupsnatten...hehe12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...