Gjest april brud Skrevet 21. mars 2003 #1 Skrevet 21. mars 2003 Vi har bestilt en 12 dagers bryllupsreise til Italia i begynnelsen av mai, hvor vi lander i Roma og skal innom plasser som Napoli, Amalfikysten og Capri. Blir nok noen dager hver plass med base i Amalfi, hvor vi har fått leid en leilighet. Er det noen som kan anbefale plasser å reise, hva bør en se i dette området. Erfaringer noen?
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2003 #2 Skrevet 24. mars 2003 Pompei er verdt et besøk. Det ligger sør for Napoli.
Junebug Skrevet 24. mars 2003 #3 Skrevet 24. mars 2003 Gled deg!! Jeg var i Sorrento med kjærsten min i høst. Det ligger ca en time fra Napoli. Vi tok toget til Pompeii er absolutt å anbefale hvis dere er interessert i historie. Ta med drikke for det kan bli varmt og tørt der! Vi tok en båttur til Capri var nydelig, masse blomster selv på høsten.Vi leide bil og kjørte langs Amalfikysten Alle småbyene langs Amalfikysten er idylliske, jeg likte spesielt godt Amalfi og kirken der. Lei en bil og kjør langs kysten, utsikten er fantastisk! Ellers er det mye tog og buss så det er mulig å komme seg fram uten bil til feks. Pompeii. Vi var bare en uke i Italia, derfor hadde vi ikke tid til Napoli, men neste gang....
Snehvit Skrevet 24. mars 2003 #4 Skrevet 24. mars 2003 Jeg var i Sorrento med kjærsten min i høst. Hvordan var selve Sorrento? Vi har nemlig tenkt oss dit til sommeren. Hvilket hotell bodde dere på?
Junebug Skrevet 24. mars 2003 #5 Skrevet 24. mars 2003 Vi reiste dit med Prisma Tours og bodde på Europa Palace: http://www.sorrento2000.com/europa/
Junebug Skrevet 24. mars 2003 #6 Skrevet 24. mars 2003 Ooops, det gikk litt fort... Sorrento er hyggelig, spesielt gamlebyen er sjarmerende. Et lite sted som er fint som utgangspunkt for turer i området. Jeg var der i en uke og du har sett byen i løpet av noen dager, så det er litt kjedelig bare å være der. Det er ikke sandstrender der, men steinstrender, det er pirer med solsenger. Det er mange turister der, men jeg synes likevel stedet har "sjel"
Snehvit Skrevet 24. mars 2003 #7 Skrevet 24. mars 2003 Vi reiste dit med Prisma Tours og bodde på Europa Palace Hotellet deres så fint ut! Vi skal bo på hotel Imperial Tramontana, som visstnok skal ligge veldig sentralt. Er det forresten bra shoppingmuligheter i Sorrento, eller tror du heller at man bør dra til Napoli for å shoppe klær og sko?
Junebug Skrevet 24. mars 2003 #8 Skrevet 24. mars 2003 Det er noen klesbutikker i Sorrento, bla. mange Beneton butikker og noen butikker som fører designerklær. Men det er ikke mange fristende butikker der synes jeg. Det er nok mye større shopping-muligheter i Napoli. Jeg ble forresten veldig overrasket over shoppingen i Capri, den lille øya er full av designer butikker - har feks TO Prada butikker! Høyt over mitt prisnivå, men morsomt å titte litt!
Junebug Skrevet 24. mars 2003 #9 Skrevet 24. mars 2003 Det er noen klesbutikker i Sorrento, bla. mange Beneton butikker og noen butikker som fører designerklær. Men det er ikke mange fristende butikker der synes jeg. Det er nok mye større shopping-muligheter i Napoli. Jeg ble forresten veldig overrasket over shoppingen i Capri, den lille øya er full av designer butikker - har feks TO Prada butikker! Høyt over mitt prisnivå, men morsomt å titte litt!
Gjest April brud Skrevet 26. mars 2003 #10 Skrevet 26. mars 2003 Takk for mange gode tips! Virker som det er mange fine plasser å besøke i samme området, så det kan nok være lurt å leie bil og få med seg mest mulig. Gleder meg masse!
Snehvit Skrevet 26. mars 2003 #11 Skrevet 26. mars 2003 Jeg ble forresten veldig overrasket over shoppingen i Capri, den lille øya er full av designer butikker - har feks TO Prada butikker! Vet du omtrent hvor ofte det går båter over til Capri fra Sorrento? Og hvor på Capri ankommer disse - er det mulig å gå fra havnen til shoppingområdet? Hvordan er forresten utvalget av restauranter i Sorrento? Vi har halvpensjon (frokost og middag) inkludert i hotelloppholdet, men det er sikkert også hyggelig å spise ute enkelte kvelder som en avveksling.
Junebug Skrevet 26. mars 2003 #12 Skrevet 26. mars 2003 Snehvit: Båtene går ofte fra Sorrento til Capri, jeg tror de gikk en eller to ganger i timen. Dette kommer sikkert også an på om det er høysesong eller ikke. Båten ankommer Caprihavn, derfra tar du furnicularen (trådbane) til toppen av Capri, Capri by. Trådbanen går ca hvert kvarter og det er såppass langt og bratt å gå, så jeg anbefaler deg å ta banen. Det er mange restuaranter i alle prisklasser i Sorrento. Ikke alle er like bra - men stort sett var jeg veldig fornøyd med maten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå