Gå til innhold

Kom brudgommen hjem etter utdrikkingslaget

Anbefalte innlegg

Gjest utloggetnå
Skrevet

Da er brudgommen drukket ut i dag. Han kommer ikke hjem i natt, og har ikke gitt beskjed om det. Han ble skikkelig full...

Jeg liker ikke fyll i det hele tatt, og har en ekkel følelse i magen. Jeg r nesten avholds selv.

Han er godt voksen. Hvordan var utdrikkingslaget for deres brudgommer? Kom de hjem?

På mitt utdrikkingslag var ingen fulle. Vi bare koste oss sammen!

Videoannonse
Annonse
Gjest Cosmic Girl
Skrevet

På min manns utdrikningslag ble alle skikkelig fulle, og han kom ikke hjem før sent utpå dagen etterpå. Jeg har fortsatt ikke sett noen bilder eller hørt så veldig mye om utdrikningslaget, selv om det allerede er godt over ett år siden.

Synes det var helt greit. De hadde lagt opp til at det ikke skulle bli mye drikking dagen gjennom under aktivitetene, men heller mye på kvelden. Men det må sies at jeg også hadde en dårlig følelse, fordi jeg var bekymret for at noe skulle skje han. Hadde på forhånd fått beskjed om at de skulle bort på en hytte, så han ikke kom til å komme hjem før dagen derpå.

Mobilen hans ble fratatt han fra begynnelsen av utdrikningslaget, men han fikk den tilbake på morgenen dagen derpå, og da ringte han meg med en gang. Klein og sliten, men utrolig fornøyd :)

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

I venneflokken her er det vanlig og ta utdrikkningslag i utlandet, gjerne ei uke. Men jeg har gitt klar beskjed om at kjære skal ha det innenfor landegrensene og maks en helg. Og gutten min er helt enig. Vi vil ha nok ferie til å kunne ha ei uke før bryllupet og 2 til bryllupsreise, og litt til overs, så ikke noen hel uke her nei. Dessuten blir det jo mye færre folk som kommer når hvis man må betale mangfoldinge tusen for å dra i utdrikkningslag.

Mange som ble litt sure pga jeg satte ned foten der, men heldigvis er min kjære enig.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Vel, har ikke hørt noe ennå, og jeg liker det ikke. Jeg fikk høre av noen som var med på utdrikkingslaget at han ble fratatt mobil, penger og nøkler fra morgenen av. (de begynte kl. 9 om morgen).

Det var tilfeldig at jeg fikk høre at han ikke kom hjem i natt, og det var ikke fra ham selv! Jeg fikk vite det fordi jeg forlanget å vite hvor han var og om han kom hjem.

Som sagt er jeg nesten avholds selv, og kan ikke fordra når noen er fulle, spesielt ikke samboeren..... han drikker lite til vanlig,og han har aldri vært full så lenge jeg har kjent ham.

Så jeg sitter her med vondt i magen, og håper å høre fra ham snart.

Gjest vimsvams
Skrevet
Vel, har ikke hørt noe ennå, og jeg liker det ikke. Jeg fikk høre av noen som var med på utdrikkingslaget at han ble fratatt mobil, penger og nøkler fra morgenen av. (de begynte kl. 9 om morgen).

Det var tilfeldig at jeg fikk høre at han ikke kom hjem i natt, og det var ikke fra ham selv! Jeg fikk vite det fordi jeg forlanget å vite hvor han var og om han kom hjem.

Som sagt er jeg nesten avholds selv, og kan ikke fordra når noen er fulle, spesielt ikke samboeren..... han drikker lite til vanlig,og han har aldri vært full så lenge jeg har kjent ham.

Så jeg sitter her med vondt i magen, og håper å høre fra ham snart.

Gjest vimsvams
Skrevet

Hei!

Beklager siteringssvaret øverst.

Dette er èn av de få gangene du bør være rund i kanten og se igjennom at han har vært/er full og ikke kommet hjem i løpet av natten. Verst tenkelig scenario har sjeldent mulighet til å ta sted under et utdrikkningslag- som regel er det veldig 'gutta-stemming' og som regel blir den som drikkes ut såpass full og kanskje til og med uvel, så han får i hvert fall ikke får gjort så mye gærnt.

Utdrikkningslag er jo heldigvis ikke noe du skal leve med som en vane- og hvis du viser sympati og evt glede over at han har gode kompiser som holder utdrikkningslag for han, scorer du langt høyere enn hvis du nå viser usikkerhet og får dårlig 'magefølelse'. Også for din egen del- ikke sitt og tenk på alt som kan ha gått galt- tenk heller at du er glad for at dette ikke er hverdags-oppførsel. Noen damer har menn som ikke kommer hjem før dagen etter uten at de har vært på utdrikkningslag. Det er ikke så veldig synd på deg.

Skrevet

Min kom heller ikke hjem før godt ut på dage neste dag. De hadde ikke drukket noe særlig iløpet av dagen, men de hadde leid en hytte hvor de overnattet og der ble det nok en del. Jeg har i utgangspunktet ikke noe imot dette, så lenge det er sjeldent, og jeg ikke får en gjeng ravende fulle mannfolk på døren midt på natten.

Det jeg derimot hadde noe imot var at de ikke sa ifra til meg at de ikke kom hjem med ham. Jeg lå og var bekymret hele natten og våknet ved hver eneste lyd. Kl 8 ringte jeg forloveren, for å påpeke at jeg ikke hadde fått noen beskjed, og ville gjerne ha igjen mannen min! Jeg stolte helt på vennene hans, men det var veldig ekkelt at han ikke kom hjem.

Jeg drikker en del selv, men liker ikke fyll. Men et utdrikkningslag er jo liksom en "siste kveld med gjengen". Selv ble jeg fullere enn jeg noen gang har blitt før. Akkurat den kvelden syntes jeg det var greit, og jeg følte at nå var det gjort, nå trenger jeg aldri å bli full igjen. Hadde jeg blitt så full i en hvilken som helst annen sammenheng hadde jeg blitt skikkelig flau og sagt unskyld til alle de involverte.

Skrevet

Jeg vet jeg ikke bør bli sur, jeg prøver virkelig å ikke føle det, men jeg klarer rett og slett ikke å ikke være skuffet. Han er vanligvis et A-menneske og står stort sett opp kl. 7 også i helgene. Han vet inderlig godt mitt syn på alkohol, og han er fullstendig klar over at jeg ville bli engstelig hvis han ikke kom hjem uten å gi beskjed. Han kjenner meg såpass.

Jeg har sendt han en mld, men ikke fått svar. Det var første mld jeg har sendt ham siden han dro kl 9 i går morges, så jeg har absolutt ikke mast noe på ham.

Jeg fikk ikke lov å prate med ham i natt da jeg snakket med forloveren hans. Han nektet meg det. Det syns jeg var utrolig teit og barnslig! Men men, mulig jeg har et snevert syn på alkohol.

Håper uansett at dette er en engangs hendelse. Jeg kunne ALDRI ha levd med en mann som drakk seg full ofte. Det ville vært totalt uaktuelt! Så jeg er nok heldig tross alt at dette aldri har skjedd før på de 4 årene jeg har kjent ham! :)

Skrevet

Når du snakker om "dårlig magefølelse", så handler det om frykt for at noe skal skje han, ikke sant? Ikke det at han skal treffe en jente. Og at de skal ha noe muffins for seg...

Ville bare forklare (for noen i denne tråden) at en dårlig følelse ikke nødvendigvis handler om utroskap.

Slik er det for meg iallefall. Ville aldri trodd at min mann var utro, men derimot at det skulle hende han noe - bli skikkelig dårlig av all alkohol, sovne ute alene, havne i slåsskamp... Hva som helst egentlig. Uten kontroll.

Så til deg TS: Han kommer nok garantert hjem om ikke alt for lenge skal du se, med stort behov av hamburger og cola :love:

Hadde det virkelig skjedd han noe, hadde du fått beskjed; Ingen beskjed er lik god beskjed!

Skrevet

Nå er vel ikke utdrikningslag noen nymotens oppfinnelse, og det hører kanskje mer med til regelen enn unntaket at man ikke kommer hjem edru den "siste kvelden og natten i frihet".

Synes dette virker vel kontrollerende, og håper han nyter hvert sekund av det. -Med god samvittighet. Utdrikningslag er en tradisjon. Mye av det som gjøres, og hvor lang tid det tar, er også en tradisjon. Derfor forbauser det meg at noen kan la seg forbause over at det tar den tiden det tar.

Våkn opp og innse at han er din kommende ektemann, ikke et lite bleiebarn.

Gjest Cosmic Girl
Skrevet
Når du snakker om "dårlig magefølelse", så handler det om frykt for at noe skal skje han, ikke sant? Ikke det at han skal treffe en jente. Og at de skal ha noe muffins for seg...

Det var dette jeg var redd for. Spesielt at han skulle sovne ute, at de skulle finne på å svømme i mørket i full tilstand (noe de selvfølgelig gjorde), etc etc.

Har du hørt noe enda, TS? Han har det sikkert bra! Og som de andre sier, uansett hvordan du føler deg nå må du prøve å legge de følelsene til side når han er tilbake. Det er noe med den situasjonen du er i nå, som gjør at enkelte blir litt irrasjonelle. Det har jeg opplevd med flere av mine venninner. Jeg synes det ER dårlig gjort av kameratene å ikke fortelle deg at han ikke kommer hjem, men som tidligere sagt i tråden er det kanskje bedre at han ikke kommer hjem på kvelden dritings, når du tydeligvis ikke liker fyll.

Gi han en kjempestor klem når han kommer hjem, hør han fortelle med stor entusiasme fra din side, tilby deg gjerne å skaffe cola og junkfood til han (du kan kanskje til og med kjøpe det før han kommer hjem), og vis han hvorfor det er deg han har valgt!

Det beste er jo å komme hjem til kjærsten som du har valgt og som du elsker, når du er sliten, fornøyd og bakfull

Skrevet

Jeg fikk vite av forlovern at mannen ikke ville komme hjem om natta. Jeg fikk vite litt av det de hadde planlagt av hendelser, og hvor de skulle være om natten, og det gjorde at jeg ikke uroet meg!

Selv om gutta skal ha det artig, skader det ikke å vise respekt for den som venter hjemme heller...

Skrevet
Nå er vel ikke utdrikningslag noen nymotens oppfinnelse, og det hører kanskje mer med til regelen enn unntaket at man ikke kommer hjem edru den "siste kvelden og natten i frihet".

Synes dette virker vel kontrollerende, og håper han nyter hvert sekund av det. -Med god samvittighet. Utdrikningslag er en tradisjon. Mye av det som gjøres, og hvor lang tid det tar, er også en tradisjon. Derfor forbauser det meg at noen kan la seg forbause over at det tar den tiden det tar.

Våkn opp og innse at han er din kommende ektemann, ikke et lite bleiebarn.

Bleiebarn? Hva har det med saken å gjøre??

Jeg synes ikke TS virker kontrollerende i det hele tatt. Jeg synes TS bryr seg om mannen sin. Jeg hadde vært akkurat like bekymra selv.

Såklart hadde jeg syntes det var helt greit om kompisgjengen leide hytte og ble borte ei helg i forbindelse med ulaget. Fordi jeg da visste om det på forhånd. Men jeg hadde blitt engstelig om jeg ikke hadde hørt noenting fra ham og forventa å få ham hjem. Selvfølgelig hadde jeg det. Det handler om å vise respekt for hverandre. Jeg maste ikke på mannen min i det hele tatt da han var på ulag, men han fikk beskjed før han dro om å si ifra hvis han ikke kom hjem. Og han kom hjem. Han koste seg masse! Selv om han "måtte" fortelle meg det om han ikke kom hjem.

Gjest servitøren
Skrevet

Hei,

jeg tror ikke alle som kommer hjem dagen etterpå har helt rent mel i posen. Mange gutter/menn har festen i et lokale hvor det er litt løsere skjenkeregler utover natta. Det hender ofte at den som skal drikkes ut blir så full at det nok er best at han ikke kommer hjem før dagen etterpå. Dessuten er det veldig vanlig at han ikke sovner på en madrass helt alene...

Skrevet

Min kjære ble drukket ut denne helgen. det jeg var redd for på forhånd var at de skulle gjøre ting som kunne gå galt (særlig med mer eller mindre alkohol innabords), ikke at han skulle være utro.

Nå har jeg heldigvis vært informert om at de skulle overnatte borte, hadde jeg ikke det så hadde jeg blitt dritengstelig i løpet av natten.

Nå skal det sies at jeg synes det er ganske barnslig hvis den som venter hjemme ikke skal få lov til å vite om den som drikkes ut kommer hjem eller ikke. Helt ok at det er en skikkelig fest og at det er for gutta, men er det ikke litt "ut" alt dette med å drite ut den som skal gifte seg eller tvinge vedkommende til å gjøre noe han/hun ikke vil? Det er jo ikke slik at utdrikkingslaget er "siste natt med gutta". De som skal gifte seg har sansynligvis bodd sammen i mange år, har kanskje barn sammen etc, og brudgommen kommer sikkert til å slippe ut like mye i fremtiden som han har gjort før bryllupet.

Så til spørsmålet til TS: nei, han kom ikke hjem etterpå siden de skulle overnatte på en hytte, men jeg har fått et par meldinger om at de har det supert. Nå er han på vei hjem, noe han ringte og fortalte.

tingeling

Skrevet

Da er han kommet hjem. Jeg ringte til en som var med kl 12, og da fikk jeg prate med ham. Han hadde nettopp våknet, var ikke edru. Jeg hentet han på hotellet han hadde sovet, og kjørte han hjem. Han var dritdårlig, og først nå har han stått opp fra sofaen.

Han sier han har hatt en uforglemmelig dag med gutta, og at han bare har hatt det kjekt. Han har blackout, og husket ikke hvordan han hadde kommet seg til hotellet, og visste ikke før i morges at han sov der. Han var sammen med to i familien sin.

Han trodde jeg visste at han sov over, og han var så dårlig da han våknet at han ikke engang tenkte på å ringe meg.

Jeg har ikke kjeftet på ham i det hele tatt, men sagt at jeg har vært bekymret for ham. Jeg elsker ham over alt på denne jord. Det var så godt å se ham igjen.

Jeg har kjøpt cola til ham, og deretter dro jeg ut slik at han fikk være alene.

Jeg er glad det er over! :)

Og som en sa; jeg har aldri vært redd for at han skulle være utro, men redd for at han ikke hadde det bra og at han var dårlig!

Skrevet

Så fint at det har gått bra!

Nå kan du se frem til en trøtt men koselig kveld i sofaen :love:

Gjest servitør
Skrevet
Han har blackout, og husket ikke hvordan han hadde kommet seg til hotellet, og visste ikke før i morges at han sov der.

jeg har aldri vært redd for at han skulle være utro

...............................

Skrevet
Dessuten er det veldig vanlig at han ikke sovner på en madrass helt alene...

Er det VANLIG at man er utro når man blir drukket ut? Det håper jeg virkelig ikke, det vitner om at man ikke er helt klar for å bli gift, i så fall.

Gjest Servitøren
Skrevet
Er det VANLIG at man er utro når man blir drukket ut? Det håper jeg virkelig ikke, det vitner om at man ikke er helt klar for å bli gift, i så fall.

Det er i all fall min erfaring og det som er gjengs oppfatning i bransjen, ja. Selvsagt skjer det ikke med de fleste, men med ganske mange, ja. Desverre må man kanskje si...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...