waco Skrevet 21. mars 2003 #1 Skrevet 21. mars 2003 Noe av dere litt enklere mennesker som gjerne liker amerikansk underholdning og amerikansk tankegang. Den er jo gjennomsyret av dobbeltmoral. Nå skal i denne omgang ikke kommentere noen av tragedien og dobbeltmoralen det er i at en attenåring ikke har lov til å kjøpe bud light, men shotgun (pumpehagle) på wall mart, eller at det er strengt forbudt for kvinner å sole seg toppløs i the land of the free. I istedet for krig kan man oppheve FN-sanksjoner og handle med land, alle vet at handel er det motsatte av krig så det lar seg lett gjøre. Hvorfor trenger amerikanerne krig? - Mye våpenproduksjon og et forsvar som er integrert i usas samfunnpolitikk, nødvendiggjør at dem skaper bomber for å sprenge dem senere. Våpenhandel er verdens største handelsvare, og amerikanerne tjener masse $$$ på både selge og slippe dem. Noen gode bivirkninger av meningsløs krigforskning kommer dog forbrukerne til gode (f eks internett og mikrobølgeovn). Man skulle for eksempel tro at en statlig "hjemmeside" som tok seg for hvordan man best skal forholde seg i et hjem... i disse tider, f eks er det svært vanlig at barn brenner seg på kjeler, eller oldemor skli i badesåpen, men denslags formaninger har ikke amerikanerne... www.ready.gov de har ikke så mye som en notis om at man bør ha et gelender ved et trapp for at barn ikke skal falle, men flere sider om atombomben! Haha. Nei til krig! Waco
Gjest Gjesta Skrevet 21. mars 2003 #2 Skrevet 21. mars 2003 Ta deg en tur inn på krigstråden til milla som pågår nå. Men kom meg gode argumenter - det er seriøst!
waco Skrevet 21. mars 2003 Forfatter #3 Skrevet 21. mars 2003 Å diskutere med milla er sjeldent seriøst. Noen mennesker har en svart/hvitt tenkning som gjør at de ikke aner alternativer til å løse konflikter og problemstillinger med trusler og krangling. Det hvite hus sa at Saddam må gå av. - Hvis Bush går av var svaret. Et godt svar forresten, går bush av går saddam av, så kan saddam overlate til sønnen sinn akkurat som bush ble. Rettferdighet. Men når man bor i et land hvor bensinen koster et par dollar for et gallon... og man har drive-in bank og drive in horehus, alt betalt lovlig med kort forresten, så har man Usa i et nøtteskall, de bare må ha olje. W
Bimbo Skrevet 21. mars 2003 #6 Skrevet 21. mars 2003 Historielæreren min sier at hadde det ikke vært for den kalde krigen ville vi sannsynligvis ikke ha hatt Nokia telefoner. Skrekk og gru! Ja til krig. Neida, er vel ikke noe å spøke med dette her. Jeg ser selvfølgelig at krigen kan få negative følger også for den senere tid, men kan allikevel ikke forstå at man bare skal sitte å se på det som skjer i Irak og håpe at noen ordner opp og at det bedrer seg på en annen måte. USA burde ikke gått til krig uten sikkerhetsrådets klarsignal, men jeg tror at en krig er den eneste måten å senke Hussein på.
waco Skrevet 21. mars 2003 Forfatter #7 Skrevet 21. mars 2003 Bimbo, men hvorfor er det så viktig å ta saddam hussein nå? Var det ikke BinLaden som var planen? Og gjenoppbygging av afghanistan?
Bettie Skrevet 21. mars 2003 #8 Skrevet 21. mars 2003 Noe vet vi med 100% sikkerhet: Vold gir mer vold. Blir et barn slått - så lærer det å slå. Blir et folk hatet, lærer det å hate. Urettferdighet er god grobunn for terrorisme. Og så - nå skal Saddam bort - hvem er neste på lista? USA får neppe brukt opp overskuddslagrene sine denne gangen heller. De hadde en god del igjen etter Afghanistan.......
Bimbo Skrevet 21. mars 2003 #9 Skrevet 21. mars 2003 Som sagt burde ikke USA gått til krig uten FN. Dermed mener jeg ikke at det nødvendigvis var riktig at det måtte skje nå. Men det synes presidenten. Hvorfor? Tja, spørs på Bush' motiver det da. Kanskje han har et hevnbehov da. Men jeg trenger egentlig ikke å støtte hans motiver fordi om jeg mener at det kan komme noe godt ut av krigen.
waco Skrevet 21. mars 2003 Forfatter #10 Skrevet 21. mars 2003 Er det to og en halv million landminer som ligger igjen i afghanistan?
ivanka Skrevet 21. mars 2003 #11 Skrevet 21. mars 2003 Som sagt burde ikke USA gått til krig uten FN. Dermed mener jeg ikke at det nødvendigvis var riktig at det måtte skje nå. Men det synes presidenten. Hvorfor? Tja, spørs på Bush' motiver det da. Kanskje han har et hevnbehov da. Men jeg trenger egentlig ikke å støtte hans motiver fordi om jeg mener at det kan komme noe godt ut av krigen. angående motiver: 'he tried to kill my dad!' sitat: g.w.bush, om saddam hussein. waco: du er så god! (og sprø. men god på bunn' !)
Bettie Skrevet 21. mars 2003 #12 Skrevet 21. mars 2003 Noe i den retningen, ja. kanskje ment som en gave til den oppvoksende slekt så de ikke skal glemme hvem som hjalp dem.........
Gjest Cruella Skrevet 21. mars 2003 #13 Skrevet 21. mars 2003 "He tried to kill my Dad....!" Nesten litt Rambo-aktig..! :o
ivanka Skrevet 21. mars 2003 #14 Skrevet 21. mars 2003 ...og denne logikken gir igjen alle saddams etterkommere rett til å gå løs på alle bush' etterkommere. an eye for an eye until all the world is blind eller noe i den dur, sa gandhi.
VesleBråka Skrevet 21. mars 2003 #15 Skrevet 21. mars 2003 Det heter nesegruse beundring, ikke nesegrunn...uten at noen av dem betyr noe i mitt vokabular... Og joda, du kan sole deg toppløs i USA, det har da jeg vitterlig gjort. På Miami Beach var det meg og plastboobies'ene som koste oss Foreløpig vinner han iraker'n som sa at Bush er en insane dwarf... 10 poeng for kreativitet, og jeg skulle ønske de kunne gjøre opp på barnehagenivå, kalle hverandre kreative ting og kaste litt sand og kanskje til sist i aggresjonens hete klaske en plastspade i hodet på motstanderen :D
waco Skrevet 21. mars 2003 Forfatter #16 Skrevet 21. mars 2003 Dersom Iraks tv hadde lagt ut flyfoto av chigaco med ringer rundt og røde trekanter rundt, - så hadde de kommet tilnærmet likemål, - saddam og bush. W
totech Skrevet 23. mars 2003 #17 Skrevet 23. mars 2003 Hehe, Bettie, interessant det der om hat og sånn... Tilstrekkelig vold eleminererer vold. Dette kan bevises ved regning. Et barn som blir slått, lærer seg å: a) unngå å bli slått b) tåle å bli slått c) slå andre, og således lære andre å tåle å bli slått. Det som likevel er 100% sikkert, er at den som lærer seg å snu det andre kinnet til, med tiden vil bli slått ihjel. Noen av oss vil nemlig alltid slå. Igjen og igjen.
Milo Minderbinder Skrevet 25. mars 2003 #18 Skrevet 25. mars 2003 Waco! Bravo! Olje, ja.... USA kjemper for "the american way" Amerikanere i seg selv er gullgjeve mennesker, men "the american way" er helt tante pose, og avstedkommer masse bokstavelig talt blodig urettferdighet. USA har i sitt jordsmonn 2% av verdens olje. De forbruker 26% av all olje som forbrukes, for å kunne oppebære "the american way". Jeg setter det gjerne litt på spissen her, men min påstand er at hvis presidenten i USA oppdager at jevne amerikaner får begrensede muligheter, for eksempel den ene bilen en amerikansk familie har ikke lenger kan kjøre 8 mil i uken, men bare 6 mil........da blir det krig et sted. Milo
Edie Skrevet 25. mars 2003 #19 Skrevet 25. mars 2003 Et godt svar forresten, går bush av går saddam av, så kan saddam overlate til sønnen sinn akkurat som bush ble. Rettferdighet. Men når man bor i et land hvor bensinen koster et par dollar for et gallon... og man har drive-in bank og drive in horehus, alt betalt lovlig med kort forresten, så har man Usa i et nøtteskall, de bare må ha olje. W Og jeg sier ikke at Saddam er en snill mann, men det blir litt glemt når man blir bombadert med "God bless fu***** America"
Mathias Skrevet 26. mars 2003 #20 Skrevet 26. mars 2003 Individets rettigheter har gått så langt u usa, at det nå slår tilbake på dem selv... Man dreper eller saksøker for 400000000000 de som trør deg på tærne, og strike firt er blitt legalt for å kunne beskytte seg for det som kanskje ville skje... Resultatet er jo at masser på masser dør og blir dømt uskyldige. Men de gjør jo bare det som man også gjør politisk. Deter en nasjonal mentalitet der borte som vil være deres egen bane til syvende og sist....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå