Lilywhite Skrevet 11. august 2007 #1 Del Skrevet 11. august 2007 Ja, da har jeg allerede startet en bryllupsdagbok her inne, og etter jeg slettet kontoen min på et sted jeg har blogget i halvannet år fikk jeg lyst å ha en generell dagbok også. Vi kom hjem fra en fantastisk uke i Helsinki og Tallinn til nyheten om at foreldrene mine skal flytte fra hverandre. Er egentlig ikke noe "dramatikk", og det er i første omgang midlertidig. Jeg har likevel mine tvil om at de kommer til å flytte sammen igjen. Jeg har visst en stund at de har slitt, men er jo likevel et lite "sjokk", man vil liksom at foreldrene sine skal holde sammen, men hvis de mener at de har det bedre uten hverandre så må jeg jo bare akseptere det. Siden jeg har flyttet hjemmefra har det ikke så mye å si i hverdagen, men jeg synes jo likevel det er trist, spesielt med tanke på jul, bursdager og andre høytider. For eksempel når jeg gifter meg så er ikke mamma og pappa "mamma og pappa" på samme måte som før. Og når jeg og samboeren min får barn blir det kanskje "mormor og stebestefar" og "morfar og stebestemor" i stedet for mormor og morfar. Ikke at det er noen unik situasjon i dag, men rart likevel. Pappa prøver som oftest å se det positive i det og sa at hvis det kom til å skje at de skiller seg og får nye kjærester så blir det jo bare flere som blir glad i barna mine. Det er forsåvidt sant, men det kan ikke erstatte mormor og morfar. Jeg har selv hatt og har et veldig nært forhold til min mormor og morfar, og jeg vil ikke tro det blir helt det samme med stebesteforeldre. Nå tenker jeg uansett alt for langt frem i tid. Foreløpig tar de en dag av gangen, og det bør vel jeg også gjøre. Ellers driver jeg å planlegger samboeren min sin bursdag i slutten av måneden. Han ønsker seg PS 2, så tenkte å kjøpe den til ham. Det kuleste hadde selvfølgelig vært PS 3, men det blir bare unødvendig dyrt, og det har han sagt selv også. PS er gøy for meg også, med singstar og buzz Tenkte å ha vennefest på fredagen, ha en "ryddedag" og slappe litt av, gå ut å spise bare vi to på lørdagen, og så ha familiebesøk på søndagen, som er selve dagen. Så hvis noen har oppskrifter på noe bra fingermat eller tapas eller noe tar jeg gjerne imot forslag! Tenkte også å ha vodka, bacardi, cointreau og litt sånn til å lage drinker av. Til og med kanskje sende ut invitasjoner, selv om det "bare" er 23-årsdag og sånn sett ikke noen rund dag så er det litt gøy å gjøre litt stas på han. Og greit å ha noe å skyve tankene over på, selv om jeg prøver å ikke ta det så tungt at foreldrene mine ikke lenger skal bo sammen. Det tyngste er egentlig å se hvor tungt det er for dem til tross for at de har blitt enig om avgjørelsen. På tirsdag begynner studiene igjen, så får bare håpe at jeg har fått ting såpass på avstand til da at jeg greier å konsentrere meg fullt om studiene. Bør vel legge meg nå, skal ha tidligvakt på jobben i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melloz Skrevet 12. august 2007 #2 Del Skrevet 12. august 2007 hilser på! Trist med foreldrene dine! Skjønner godt tankene dine omkring det, og at det er trist selv om du er voksen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ottine Skrevet 12. august 2007 #3 Del Skrevet 12. august 2007 Hei! hit! Samlivsbrudd er ikke noe hyggelig, nei. Er sikker på at jeg hadde syntes det var trist selv i voksen alder. Det er som du sier; noe blir aldri mer det samme... Da er det bra du har hyggeligere ting å fokusere på også da - som bursdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 14. august 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 14. august 2007 Takk for hyggelige svar fra dere begge. Samlivsbrudd er ikke noe kjekt nei. Men bare de kan forbli venner så vil det jo ikke ha så veldig mye å si for meg og min søster sånn til vanlig, så vi får trøste oss med det. Foreløpig har jeg ikke fortalt så mange om det, men kjæresten min og bestevenninnen min vet det, så er greit å ha noen å snakke litt om det med og som man egentlig ikke trenger å si så mye til før de skjønner at man er litt lei seg og trenger en oppmuntring Var med bestevenninnen min i går og det var veldig kjekt. Ble faktisk en liten bytur med henne, kjæresten min og noen venner av han utover kvelden og. Studiene skulle ha begynt i dag, men første forelesning ble avlyst, så jeg begynner ikke før fredag. Litt deilig å ha et par dager til med fri. Skal gå en tur med pappa i kveld, og møte en venninne å kjøpe fagbøker i morgen, så får jeg prøve å være flink å lese frem mot fredag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ottine Skrevet 20. august 2007 #5 Del Skrevet 20. august 2007 Hei! Heldige du som skal studere! Hvilket fag skal du ta? Kjenner jeg savner studentlivet hver høst... :lese: Samtidig blir det jo litt mer penger i kassa av å jobbe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå