Gå til innhold

Svetting og antidepressiva

Fremhevede innlegg

Skrevet

Finnes det noen antidepressiva som ikke har svetting som bivirkning? Cipralex gjør at jeg går rundt dyvåt hele tiden, utrolig frustrerende. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har spurt legen min om dette, og han sier at alle, selv de nyeste antidepressivene, har svetting som bivirkning.

Skrevet

Hva med johannesurt-preparater, har de også denne bivirkningen?

Skrevet

Jeg svettet ingenting da jeg gikk på Zoloft. Tror det er individuelt hvordan man reagerer på de forskjellige, hadde kanskje gått an å forsøke en annen type?

Skrevet

uff. jeg svetter som en gris av dem.

det er pinlig hvis jeg går og trener. en dag sa spinning instruktøren: fælt som du svetter da. sett deg nærmere vifta stakkars.

kan folk kanskje se at man går på dette fæle dritt stoffet?

jeg har trappet ned i 4 månter nå. tar nå 2.5 milligram om dagen, og ikke 10 som før. har brukt preparatet i 5 år nå og. jeg har gått på 2,5 nå i en mnd. hvorfor blir jeg ikke bedre i svettingen?

når kan jeg slutte uten å få voldsomme bivirkninger og når merker man at kroppen er i "normal" modus igjen?

ja jeg skal spørre legen men han er på ferie til slutten av mnd.

Skrevet

Jeg har gått på både Cipramill,Zoloft og nå sist Ciprlex og opplever svetting ved samtlige. Til tider svetter jeg så mye om natten at jeg må skifte sengetøy hver morgen. Det renner i dråper fra meg om natten. Ganske ekkelt. Det mest plagsomme bivirkningen er likevel trøttheten...

Skrevet
Hva med johannesurt-preparater, har de også denne bivirkningen?

Jeg hadde ikke det.

Slet en del med svimmelhet i oppstartsfasen, og lysømfintlighet senere, men bortsett fra det var alt bare bra. Hadde svært god virkning av det, og har et rellt håp om at det har fått meg ut av den verste gjørma. Men husk at johannesurt påvirker svært mange medisiner, inkludert p-piller og annen hormonprevensjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...