Gå til innhold

Prolaps?


Gjest Gjest_Katerina_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Katerina_*
Skrevet

Hei, for 2 uker siden fikk jeg en såkalt lumbago. dette har jeg hatt før, og visste at det ville gå over etter et par uker. Så på mandag begynte jeg å føle at venstrebeinet mitt sovnet, men det ordnet seg ved å gå. så på tirsdag begynte det å bli verre, og det følte som om jeg gikk med en strekk på baksiden av benet. Dette kom dersom jeg stod stille. Slik har det fortsatt utover uken, og det gjør så sinnsykt vondt. Var hos naprapat i går, og han sa at ut i fra hva jeg sa, så var det en prolaps, men han fant ikke tegn til det når han undersøkte meg.Vet at man helst ikke skal sitte så mye, men når jeg sitter har jeg veldig lite vondt. Det jeg lurer på er om det er noen som har hatt noe av det samme, og som kan si meg hvor lenge den "strekken" på baksiden varer. Har dere også noen tips til hva man kan gjøre for å få bort "strekken" når det står på som verst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som isjias.

Hadde isjia lumbago sommeren for to år siden. Hadde grusomt vondt og håppet rundt på krykker i ca 2 uker. Gikke ve over etter det, men blir stadig vekk minnet på at jeg har den isjiasnerven bak der...

Gjest Gjest_Katerina_*
Skrevet
Høres ut som isjias.

Hadde isjia lumbago sommeren for to år siden. Hadde grusomt vondt og håppet rundt på krykker i ca 2 uker. Gikke ve over etter det, men blir stadig vekk minnet på at jeg har den isjiasnerven bak der...

Såpass, ja. Jeg har heldigvis ikke vondt når jeg går, foreløpig. Tok du noe smertestillende, i såfall, hjalp det?

Skrevet
Såpass, ja. Jeg har heldigvis ikke vondt når jeg går, foreløpig. Tok du noe smertestillende, i såfall, hjalp det?

Tok smertestillende en periode. Og det hjalp veldig. Heldivis.

Tok paralgin forte først, så ikk jeg over til kombinasjonen paracet/ibux.

Skrevet

Jeg har hatt prolaps for noen år siden. Det begynte med vondt i ryggen, så gikk det nedover det ene beinet. For meg ble det bare verre og verre, gikk aldri over. Opererte til slutt, og ble helt bra igjen. Men jeg gikk lenge med denne smerten, og har mistet litt følese i det ene beinet.

Jeg tok paralgin forte og noe annet jeg ikke husker. Det hjalp ikke så mye mot smerten, men jeg tok det før jeg la meg, slik at jeg fikk sove. Hadde veldig vondt for å ligge...

Men jeg tror det finnes veldig mange forskjellige prolapser, noen har det en gang...andre har det i perioder. Mens andre igjen har det hele tiden..for meg gikk det ikke over av seg selv..

Skrevet

Jeg har også hatt prolaps med påfølgende strålinger nedover i bena. Hender jeg merker det innimellom fremdeles, men da tar jeg hevelsesdempende (Voltarol) som hjelper veldig bra (strålinger i bena etter prolaps skyldes som regel at ryggsøyleskiven klemmer på nerver).

  • 1 måned senere...
Gjest Mea Culpa
Skrevet

Har man alltid strålinger nedover beina når man har prolapssmerter?

Gjest Gjest_Tirill_*
Skrevet
Hei, for 2 uker siden fikk jeg en såkalt lumbago. dette har jeg hatt før, og visste at det ville gå over etter et par uker. Så på mandag begynte jeg å føle at venstrebeinet mitt sovnet, men det ordnet seg ved å gå. så på tirsdag begynte det å bli verre, og det følte som om jeg gikk med en strekk på baksiden av benet. Dette kom dersom jeg stod stille. Slik har det fortsatt utover uken, og det gjør så sinnsykt vondt. Var hos naprapat i går, og han sa at ut i fra hva jeg sa, så var det en prolaps, men han fant ikke tegn til det når han undersøkte meg.Vet at man helst ikke skal sitte så mye, men når jeg sitter har jeg veldig lite vondt. Det jeg lurer på er om det er noen som har hatt noe av det samme, og som kan si meg hvor lenge den "strekken" på baksiden varer. Har dere også noen tips til hva man kan gjøre for å få bort "strekken" når det står på som verst?

Vonde greier,men hvis det er mistanke om prolaps bør du vel få tatt et røntgen. Men se på denneVisit My Website ;) God bedring da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...