Gjest Gjest_Katerina_* Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Hei, for 2 uker siden fikk jeg en såkalt lumbago. dette har jeg hatt før, og visste at det ville gå over etter et par uker. Så på mandag begynte jeg å føle at venstrebeinet mitt sovnet, men det ordnet seg ved å gå. så på tirsdag begynte det å bli verre, og det følte som om jeg gikk med en strekk på baksiden av benet. Dette kom dersom jeg stod stille. Slik har det fortsatt utover uken, og det gjør så sinnsykt vondt. Var hos naprapat i går, og han sa at ut i fra hva jeg sa, så var det en prolaps, men han fant ikke tegn til det når han undersøkte meg.Vet at man helst ikke skal sitte så mye, men når jeg sitter har jeg veldig lite vondt. Det jeg lurer på er om det er noen som har hatt noe av det samme, og som kan si meg hvor lenge den "strekken" på baksiden varer. Har dere også noen tips til hva man kan gjøre for å få bort "strekken" når det står på som verst?
Gjest baby-E Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 Høres ut som isjias. Hadde isjia lumbago sommeren for to år siden. Hadde grusomt vondt og håppet rundt på krykker i ca 2 uker. Gikke ve over etter det, men blir stadig vekk minnet på at jeg har den isjiasnerven bak der...
Gjest Gjest_Katerina_* Skrevet 11. august 2007 #3 Skrevet 11. august 2007 Høres ut som isjias. Hadde isjia lumbago sommeren for to år siden. Hadde grusomt vondt og håppet rundt på krykker i ca 2 uker. Gikke ve over etter det, men blir stadig vekk minnet på at jeg har den isjiasnerven bak der... Såpass, ja. Jeg har heldigvis ikke vondt når jeg går, foreløpig. Tok du noe smertestillende, i såfall, hjalp det?
Gjest baby-E Skrevet 11. august 2007 #4 Skrevet 11. august 2007 Såpass, ja. Jeg har heldigvis ikke vondt når jeg går, foreløpig. Tok du noe smertestillende, i såfall, hjalp det? Tok smertestillende en periode. Og det hjalp veldig. Heldivis. Tok paralgin forte først, så ikk jeg over til kombinasjonen paracet/ibux.
evilla Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 Jeg har hatt prolaps for noen år siden. Det begynte med vondt i ryggen, så gikk det nedover det ene beinet. For meg ble det bare verre og verre, gikk aldri over. Opererte til slutt, og ble helt bra igjen. Men jeg gikk lenge med denne smerten, og har mistet litt følese i det ene beinet. Jeg tok paralgin forte og noe annet jeg ikke husker. Det hjalp ikke så mye mot smerten, men jeg tok det før jeg la meg, slik at jeg fikk sove. Hadde veldig vondt for å ligge... Men jeg tror det finnes veldig mange forskjellige prolapser, noen har det en gang...andre har det i perioder. Mens andre igjen har det hele tiden..for meg gikk det ikke over av seg selv..
razmatazz Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 Jeg har også hatt prolaps med påfølgende strålinger nedover i bena. Hender jeg merker det innimellom fremdeles, men da tar jeg hevelsesdempende (Voltarol) som hjelper veldig bra (strålinger i bena etter prolaps skyldes som regel at ryggsøyleskiven klemmer på nerver).
Gjest Mea Culpa Skrevet 22. september 2007 #7 Skrevet 22. september 2007 Har man alltid strålinger nedover beina når man har prolapssmerter?
Gjest Gjest_Tirill_* Skrevet 22. september 2007 #8 Skrevet 22. september 2007 Hei, for 2 uker siden fikk jeg en såkalt lumbago. dette har jeg hatt før, og visste at det ville gå over etter et par uker. Så på mandag begynte jeg å føle at venstrebeinet mitt sovnet, men det ordnet seg ved å gå. så på tirsdag begynte det å bli verre, og det følte som om jeg gikk med en strekk på baksiden av benet. Dette kom dersom jeg stod stille. Slik har det fortsatt utover uken, og det gjør så sinnsykt vondt. Var hos naprapat i går, og han sa at ut i fra hva jeg sa, så var det en prolaps, men han fant ikke tegn til det når han undersøkte meg.Vet at man helst ikke skal sitte så mye, men når jeg sitter har jeg veldig lite vondt. Det jeg lurer på er om det er noen som har hatt noe av det samme, og som kan si meg hvor lenge den "strekken" på baksiden varer. Har dere også noen tips til hva man kan gjøre for å få bort "strekken" når det står på som verst? Vonde greier,men hvis det er mistanke om prolaps bør du vel få tatt et røntgen. Men se på denneVisit My Website God bedring da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå