Gjest Gjest_Therese_* Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Jeg har gått på Loette i et halvt år, og er veldig fornøyd. Denne måneden passa det dårlig med mensen da den skulle, og jeg begynte på de hvite pillene noen dager før jeg var ferdig med de rosa.. Jeg tenkte ikke noe over det, siden det går ann å utsette mensen, men venninner sier at å begynne for tidlig med de hvite pillene er som å slutte med p-piller. Noen som vet det sikkert??
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Jeg bruker Loette selv, og har brukt dem til å utsette mensen. Har spurt meg for hos farmasøyt agående dette. Svaret jeg fikk var at skal man utsette mensen med Loette 28 så skal man ta alle de rosa tablettene på brettet, la være å ta de hvite, og gå rett over på de rosa tablettene på neste brett. Man kan ta hele neste brett, eller bare noen få ekstra rosa tabletter. Det du skisserer om å droppe noen av de rosa tablettene og gå over på de hvite før man egentlig skal er ikke noe man bør gjøre hvis man vil at det skal være sikkert ihvertfall. Man skal jo ta alle de rosa tablettene på hvert brett for at det skal være sikkert.
Gjest Cienna Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 De hvite pillene er bare sukkerpiller. Du trenger ikke å ta dem i det hele tatt...det er bare for at en ikke skal glemme når en skal begynne på pillen igjen. Er så mange som vimser med når de tok den siste p - pillen at Loette valgte å sette inn disse sukkerpillene så det skulle bli lettere å holde styr på dagene. Jeg går på Loette og tar aldri pause. Går hele tiden på de rosa pillene. Jeg har ikke mensen lenger og er storfornøyd
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 Jeg har også ment at man må ta minst 21 virke-piller sammenhengende for at man skal være helt sikker og ikke risikere blødningsforstyrrelser osv, Stemmer. Mindre enn 21 dager i strekk og kroppen vil lettere få i gang en eggløsning, og dermed større mulighet for graviditet.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Jeg går på Loette og tar aldri pause. Går hele tiden på de rosa pillene. Jeg har ikke mensen lenger og er storfornøyd HÆ? Går det an?
Gjest Cienna Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 Jepp:) Alle piller kan fjerne mensen....noen får litt småblødninger i begynnelsen, men etter en stund forsvinner den. Ingen PMS, ingen mensen! Herlig er det...p-pillen lager en kunstig menstruasjon, det er derfor en tar en ukes pause fra brettet. Om du bare fortsetter rett på, så stopper mensen.
Leone Skrevet 17. august 2007 #8 Skrevet 17. august 2007 Denne tråden passet fint for meg akkurat nå! Jeg begynte på Loette for halvannen mnd siden, etter første brett hoppet jeg over de hvite pillene og gikk rett på nytt brett (pga reise og jeg ville slippe mensen da). Jeg så i pakningsvedlegget at man kunne ta hele brettet, og droppe mensen helt. Når jeg gikk på Trionetta utsatte jeg sjelden, men ved behov tok jeg bare noen piller av brettet og "sparte " resten. Det jeg imidlertid har merket den siste uka er småblødninger... irriterende...har 7 rosa piller igjen på brettet. "Godt" å høre her at det kan være vanlig med småblødninger i begynnelsen, når man hopper over sukkerpillene. Jeg var nemlig ikke plaget av småblødninger på første brett. Og til trådstarter: Er nok lurt å bruke ekstra beskyttelse de nærmeste par ukene for å være på den sikre siden....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå