Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1. hvor ofte mener du en bør skifte sengetøy sånn i snitt?

Skifter hver uke pga allergi

2. Hvor ofte skifter du dusjhåndkler? Kun når du ser at de er skitne eller lukter vondt?

Skitne eller etter maks en uke.

3. mener du at man må dusje hver dag, uansett aktivitet?

Nei, i rolige perioder dusjer vi ca. annenhver dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2. Hvor ofte skifter du dusjhåndkler? Kun når du ser at de er skitne eller lukter vondt?

1. Skifter sengetøy ca. hver 14. dag.

2. Bruker dusjhåndkle én gang, håndkle til å tørke hendene på skiftes 2-3 ganger i uken.

3. Dusjer 4-6 ganger i uken; kommer an på om jeg har trent eller ei. Uansett går det aldri mer enn én dag uten dusj.

Skrevet

1. hvor ofte mener du en bør skifte sengetøy sånn i snitt?Hver uke eller annenhver uke .. alt etter hva jeg gidder.

Annenhver dag, sånn ca.

Ja, selvsagt .. jeg kunne aldri gått på jobb uten å dusje først. Og dusjingen må skje om morgenen - jeg forstår ikke de som orker å dusje om kvelden og bare kle på seg om morgenen .. Man svetter om natten - temmlig mye, selvom det ikke kjennes sånn, alltid.

Men jeg er ikke helt hysterik og kan jo være på en hytte en ukes tid uten dusj - da varmer jeg vann og vasker meg ...

Skrevet

1. sengetøy skiftes hver 14dg.

2. Håndklær 2 ganger i uken.

3. Dusjing foregår hver dag,men vasker ikke håret hver dag.

Skrevet

Sengetøy forsvinner etter ca. 14 dager. Håndkle bruker jeg bare 1 gang etter dusjen, men det vi tørker oss med 2-3 ganger i uken.

Jeg dusjer etter trening og slike ting, men om jeg ikke har trent og har dusjet på kvleden, er det ingen krise om jeg ikke dusjer dagen etterpå.

Skrevet (endret)

1. Sengetøyet skiftes hver uke.

2. Håndklær skiftes etter 2 gangs bruk. De mindre håndklærne som bare brukes etter håndvask skiftes en til to ganger i uken.

3. Ja, dusj hver dag.

Endret av Antoinette
Skrevet

1. Sengetøy skiftes hver uke når jeg er i forhold, hver 14 dag når jeg var singel.

2. Dusjhåndkle bruker jeg 2 ganger

3. Jeg bader (har dessverre ikke dusj :()3-4 ganger i uka, håret vasker jeg 2 ganger. Har megalangt hår som tar opptil 5 timer før det er tørt

Skrevet

Sengetøy skiftes hver 14 dag.

Dusjhåndklær bruker to ganger

Jeg dusjer annenhver dag. Svetter veldig lite, og har ekstremt tørr hud.

Skrevet

1. jeg skifter hver 14 dag. Er det sommervarme blir det oftere.

ved stor aktivitet i senga, så hender jeg skifter ofte. :skratte:

2. dusjhåndkle ca 2-3 dusjer. Tørker meg aldri der du vet med de.

3.For meg er det naturlig å dusje hver dag etter jobb. ved fritid så dusjer jeg etter sex.

Skrevet

1. En gang i uken, flere om man er syk eller det er varmt.

2. Jeg tar nytt hver dag. Det som henger ved vasken byttes annenhver, oftere om noen er syke eller jeg har hatt mange gjester.

3. Jeg dusjer hver dag, men jeg hadde nok ikke dødd om jeg hadde dusjet annenhver.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

1. Skifter sengetøy annenhver uke.

2. Skifter håndklær ca. en gang i uka. Blir overrasket over hvor mange som skifter det etter en eller to gangers bruk. For det første har jeg ikke mange nok håndklær til å gjøre det, for det andre ville det blitt så mye vask at jeg konstant ville hatt et tørkestativ på badet, og for det tredje så høres det ikke akkurat miljøbesparende ut...

3. Dusjer hver dag. Håret vaskes hver tredje dag.

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Jeg er enig med Frk Åberg:

Å skifte håndkle etter kun noen få gangers bruk må være fryktelig strevsomt, og det har ingenting for seg. Så fremt man henger opp håndkledet til tørk etter bruk, blir det hverken surt eller skittent så fort. Med andre ord er det simpelt hen helt unødvendig - og, slik jeg ser det, på grensen til hysteri. Dessuten har ikke naturen noe godt av at vi skal vaske alt mulig hele tiden, og det er det mange som burde begynne å ta innover seg snart.

Når det gjelder spørsmålet om man bør dusje hver dag tross liten eller ingen aktivitet, er svaret mitt et selvfølgelig nei - av samme årsaker som de som gjelder for håndklærne.

Skrevet (endret)

1. Ca hver tiende dag.

2. Etter et 3-4 gangers bruk eller når de lukter vondt, ja.

4. Jeg tror det dusjes for mye her i verden, og jeg er en av dem som foretrekker følelsen av å være helt ren nesten uansett aktivitetsnivå på dagen.

Det hender vel jeg dropper det om jeg ikke er ute av huset en dag, men det er sjelden.

Håret vaskes annenhver dag.

Endret av (-:Domino:-)
Skrevet
1. Skifter sengetøy annenhver uke.

2. Skifter håndklær ca. en gang i uka. Blir overrasket over hvor mange som skifter det etter en eller to gangers bruk. For det første har jeg ikke mange nok håndklær til å gjøre det, for det andre ville det blitt så mye vask at jeg konstant ville hatt et tørkestativ på badet, og for det tredje så høres det ikke akkurat miljøbesparende ut...

3. Dusjer hver dag. Håret vaskes hver tredje dag.

Det tenkte jeg, også! Og hvorfor skal man vaske håndkleet etter at man har tørket sin rene kropp med det maks to ganger? Her byttes håndklærne ca. én gang i uken. Har vi hatt mye gjester (særlig av den mindre sorten), skiftes håndhåndkleet vet vasken etter behov.

Sengetøy prøver jeg å skifte hver uke, men det hender det går opp mot to.

Jeg dusjer maks annen hver dag, men det har med min ekstremt tørre hud å gjøre. Om sommeren, hvis huden er ok, hender det jeg dusjer to dager på rad :dusje: det føles som luksus. Jeg elsker å dusje om morgenen, men er ekstremt morgentrøtt, så det skjer sjelden...

Skrevet

* Hver 14. dag

* Jeg ser aldri at et dusjhåndkle er skittent! Skifter etter 2-3 gangers bruk

* Nei, men jeg gjør det stort sett allikevel. Vasker ikke håret hver gang

Skrevet (endret)

1. Sengetøy bør skiftes etter 2 uker

2. Dusjhåndklær skiftes etter kanskje 2 dusjer

3. Dusjer annenhver dag. Liker håret mitt best den dagen jeg ikke dusjer :) . Hvis jeg har trent eller svetta mye eller noe dusjer jeg selvsagt oftere.

Endret av Arielle
Skrevet

Her kommer bomba:

Jeg skifter sengetøy når det lukter "seng" av det, men minst en gang i måneden. Og da luftes det også. Noen ganger husker jeg ikke når jeg skiftet sist....

Håndkle har jeg ikke peiling på. Når jeg syns det er på tide.... Men ihvertfall når det ikke lukter rent av det lenger.

Dusjer gjør jeg ikke hver dag, nei. Som oftest hver tredje dag når jeg ikke er på jobb. Har så tørr hud. Men jeg har kroppsvask både her og der med hånddusjen hver dag.

Ungene jager jeg i dusjen hver tredje dag eller oftere hvis det lukter av dem.

Følger dere virkelig med på dagen og gangen når sengetøy og håndklær skiftes? Jeg har ikke tjangs å huske sånne ting. Unnskyld hvis jeg har sett feil, men etterhvert som jeg leste i denne tråden, synes jeg hvert innlegg ble mer og mer ekstremt. Noen som er redd for å bli oppfattet som sjuskete?

Skrevet
Følger dere virkelig med på dagen og gangen når sengetøy og håndklær skiftes? Jeg har ikke tjangs å huske sånne ting. Unnskyld hvis jeg har sett feil, men etterhvert som jeg leste i denne tråden, synes jeg hvert innlegg ble mer og mer ekstremt. Noen som er redd for å bli oppfattet som sjuskete?

For min del fungerer det hvertfall slik at jeg bytter håndklær på faste dager i uken, dermed må jeg ikke gå rundt å huske på det.

Når sengen lukter "seng" er det støv, midd og svette du lukter. Hvis det går så lenge mellom hver gang sengeklærne skiftes går det for lenge mellom hvert skift. Å legge seg nydusjet i rent sengetøy er jo noe av det deiligste som finnes :) Lørdag er fast sengeklærskiftedag hos meg. Har jeg vært syk eller hatt mensen byttes det selvsagt oftere.

Er ikke redd for å bli stemplet som sjuskete, hvertfall ikke her på forumet hvor folk tror at det er nok å vaske sengeklær på 40 grader og ikke skjønner hvor den vonde lukten i vaskemaskinen kommer fra :ler:

Gjest Elastica
Skrevet

Sengetøy skiftes hver fjortende dag og vaskes på 60 grader. Dusjhåndklærne henges fint opp til tørk og overlever en liten uke. Håndklær til håndvask skiftes litt oftere. Alt vaskes på 60 grader.

Ellers dusjer jeg hver dag, oftere hvis jeg trener (og da går håndkleet rett til vask).

Ungene dusjer annenhver dag, og selvsagt hver dag hvis de er skitne etter å ha krabbet rundt i sølepytter og trær. (Noe som skjer ganske ofte). De får nytt håndkle hver gang, men det er bare fordi jeg ikke har så fine oppheng til håndklærne deres.

Skrevet

Denne tråden fikk meg til å begynne å tenke litt.... For fjorten år siden da vi var ny i forholdet osv, skiftet jeg faktisk sengtøy daglig. I dag...ikke fullt så ofte...Sier kanskje litt om frekvensendring på enkelte aktiviteter i forholdet, hm.

Ellers blir handduker ofte bare brukt en gang, dette fordi de samtidig ser ut til å bli brukt til å tørke opp gulvet. Ikke hysteri, bare latskap, altså.

Dusjer daglig, ungene tar gjerne et bad daglig i "gjørme-perioden".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...