Gå til innhold

Riga snart


Gjest Gjest_Riga_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Riga_*

Hei

Vi reiser strax til Riga.

Har du vert der?

Hva er dine favoritter? Hva må vi se? gjøre? oppleve?

Hvordan er maten? noen resturanger å anbefale? noen å holde seg unna?

Hvordan er butikkene? noen flotte sentre det er lett å besøke? noen flotte spesilelle butikker å se?

øsnker tips om alt mulig som vi bør får med oss før vi reiser hjem i igjen.

gjerne veldi praktiske tips også.

vi er to stk som reiser. samboere. skal være i 5dager. jeg er veldi kresen på mat, liker ikke så my kjøtt mat, litt skeptisk til mye. er ikke noen liten snerten dame som sklir inn i lekre kjoler og små sko heller. er veldig glad i interiør, gjerne litt gamle ting fra 50 - 60 tallet, så gjerne tps til slike butikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har akkurat vært i Riga selv. Noen tips: Reis til en restaurant som heter Lido litt utenfor byen. Den er bygget som en kjempestor hytte, og det var veldig spesiell både inn- og utvendig. De har bl.a. en ølkjeller m/100 forskjellige ølsorter. Utsikten fra 26. etasje på et hotell (som jeg ikke husker navnet på akkurat på) er verdt å få med seg. Parken med hengelåser på brua - forlovede par fester lås som et symbol på evig kjærlighet. En tur til Jurmala (2,5 mil utenfor byen) bør du ta. Nyyydelige sandstrender og en hyggelig gågate. Og siden du liker "gamle ting", så må Riga være midt i blinken. Det kryr av små antikvitetshandlere der. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var der,var vi på en middelalder restaurant! Det var veldig spesielt! Ellers var vi på en turist rund reise med buss! En svensk talendeguide! Det var veldig alright, da det regnet en del da vi var der! Vi var på en annen restaurant også,et steak house,men jeg husker desverre ikke navnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet endel om Latvia og Riga her tidligere. Tror topicen var "Latvia" (eller "Riga") så søk på dette på siden her så finner du det. Gidder ikke skrive alt en gang til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest TS

Hei

tusen takk for masse tips.

har skrevet ut masse som jeg tar med meg

betaler dere med visa eller tar dere ut penger før dere reiser?

er det store kjøpesentret utenfor byne beste shopping plass? er det greit å ta taxi dit? hvor mye skal en taxi koste dit? å det er røde taxier vi skal ta skjønner jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det var mange minibanker rundt omkring i gamlebyen så det var ikke store problemene med å få ut penger der, brukte visa ved et par tilfeller når det falt seg naturlig. Fant stort kjøpesenter (Origo)ved sentralstasjonen, og der rakk vi bare å kikke litt pga tidsnød! :sur:

Kan anbefale butikk hvor de solgte ting lagd i en smie - vi kjøpte gammeldags "dørbanker" til hytta der. Adresse: Laipu iela 6/4 http://www.samsalaskaleji.lv/

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...