Gå til innhold

Friske blomster

Fremhevede innlegg

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg elsker å ha friske blomster i huset. Når gleder jeg meg over å ta inn hortensia fra hagen. Tulipaner står høyt i kurs om våren.

Kaster meg alltid over "ta tre betal for to" i Mester Grønns butikker.

Blomster gjør meg rett og slett veldig glad. :) Flere som har det som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker blomster! Er glad i noen blomster jeg ikke vet hva heter.. men de er fine :) Jeg har nå tenkt å se på en fin større plante jeg kan ha på gulvet siden jeg ikke har noen god plass å ha blomster i vase :)

Gjest Marillia
Skrevet

Selv om jeg ikke har grønne fingre, elsker jeg blomster. Så hos oss er det nesten alltid friske blomster på stuebordet. Jeg har lagt min elsk på disse hvite rosene som er nesten limefarget nederst på bladene. Jeg har nemlig lagt merke til at disse står utrolig lenge - selv hos meg :fnise:

Skrevet

Elsker blomster ja, men slik som vi bor nå er det nok ikke plass til blomster bortsett fra på gulvet et sted hvor ejg har plante, og på kjøkken bordet og stuebordet..

Skrevet (endret)

😉

Endret av Asti
Skrevet

Jeg er stor fan av friske blomster i vase, har alltid 2-3 vaser i huset. Plukker endel fra hagen og er ofte innom Mester Grønn når jeg er inne i byen. FairTrade rosene deres holder jo i 10-14 dager hvis de snittes og kokes :-)

Skrevet

JA! Blomster er den viktigste pynten i et hus :) Der jeg bor nå er det mangelvare fordi en person ikke tåler planter innendørs (heller ikke gran til jul) og det er så trist. Blomster og stearinlys kan gjøre ethvert hybelhelvete koselig.

Gjest Elastica
Skrevet

Da er det ikke bare jeg som synes friske blomster gjør sitt til for at sinnet lysner til.

For øyeblikket er dette favoritter på stuebordet og spisebordet. Lisiantus heter de, står lenge og finnes i sart hvit, dyp blålilla eller rosa.

Skrevet

JA! Jeg elsker friske blomster! Heldigvis har jeg hagen full hele våren og sommeren som jeg plukker inn :) Har gjerne friske blomster i de fleste rom.

Og ellers i året er jeg som deg Elastica, hiver meg på 3 for 2 hos Mester Grønn :fnise:

Skrevet

Jeg er også avhengig, blomster gjør underverker i et hjem :)

Jeg er spesielt glad i

tulipaner (hvite og lilla)

hortensia

roser (hvite og rosa)

peoner (nydelig!)

liljer, gjerne i rosatoner

I tillegg synes jeg det er terapi å plukke blomster selv. Ute plukker jeg hvitveis - de er så nydelige, og jeg er veldig glad i rødkløver, syrin og mye, mye mer.

Skrevet

Jeg elsker blomster og har masse i hagen:

Roser

Hortensia

Tulipaner

Forskjellige løkvekster

Prydgress

Syrener

Spirea .. osv, osv

Ingenting er som rent hus og friske blomster på bordene :)

Skrevet

Jeg går ofte forbi en selvplukk blomstereng (betaler i en kasse ved veien) så i sommer har jeg plukket mye der. Om våren er det mye tulipaner, påskeliljer etc. Nå i sommer har det gått i gladioler og liljer. Senest idag plukket jeg 7 flotte solsikker. :)

Skrevet
Jeg går ofte forbi en selvplukk blomstereng (betaler i en kasse ved veien) så i sommer har jeg plukket mye der. Om våren er det mye tulipaner, påskeliljer etc. Nå i sommer har det gått i gladioler og liljer. Senest idag plukket jeg 7 flotte solsikker. :)

Ååå, dette høres virkelig koselig ut! Skulle ønske jeg hadde noe sånt i nabolaget :Nikke:

Skrevet (endret)

Jeg elsker også å ha friske blomster og kjøper ofte 3 for 2 (mester grønn). Helst hvite eller i duse farger.

Favorittene er tulipaner, ranukler, peoner og liljer.

Endret av Titta
Skrevet

Jeg og elsker blomster...

Jeg er da så heldig at jeg har en forlovede som kjøper masse blomster til meg...ca 1 gang i uka :hjerter_rundt:

Favorittene er marthaliljer eller hvite roser med grønt til!

Er minimalistisk i stilen...

Skrevet
Da er det ikke bare jeg som synes friske blomster gjør sitt til for at sinnet lysner til.

For øyeblikket er dette favoritter på stuebordet og spisebordet. Lisiantus heter de, står lenge og finnes i sart hvit, dyp blålilla eller rosa.

De heter Austoma. Ble kalt lisiantus tidligere, men så var de ikke i Lisiantus-familien likevel. Kjempeholdbare blomster :)

Skrevet

pssst: mester grønn har 50% salg på grønne planter nå ;)

Skrevet
De heter Austoma. Ble kalt lisiantus tidligere, men så var de ikke i Lisiantus-familien likevel. Kjempeholdbare blomster :)

Det skrives Eustoma :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...