Gå til innhold

Porec, Kroatia. Noen tips?


lillelille

Anbefalte innlegg

Vi skal reise en uke til Porec i Kroatia. Er det noen som har vært der? Jeg har aldri vært i Kroatia før, så dette blir spennende!

Det går båt til Venezia, og det hadde jo vært supert å besøke Venezia selv om det bare er en dagstur! Men en kompis sa at om vi gjorde det ville vi sløse bort en hel dag for i Venezia var det bare venting og køer overalt.. Ville du brukt en dag å reise dit?

Venter spent på at noen svarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal reise en uke til Porec i Kroatia. Er det noen som har vært der? Jeg har aldri vært i Kroatia før, så dette blir spennende!

Det går båt til Venezia, og det hadde jo vært supert å besøke Venezia selv om det bare er en dagstur! Men en kompis sa at om vi gjorde det ville vi sløse bort en hel dag for i Venezia var det bare venting og køer overalt.. Ville du brukt en dag å reise dit?

Venter spent på at noen svarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har virkelig noe å glede deg til! Har vært i Kroatia flere ganger, bl.a. i Porec. Kroatia er et nyyydelig land med gjestfrie mennesker. Og slett ikke pågående, men rolige og serveminded. Du må for all del ta en tur gjennom smugene i den gamle bydelen og se på solnedgangen fra det ytterste punktet der. Maten er kjempegod og billig i forhold til f.eks. Italia (de er jo veldig Italia-inspirerte både mht. mat, arkitektur osv.) Vannet er krystallklart og det finnes kun rullestensstrender der - ikke sandstrender. Men over til Venezia: Vi var der på dagstur i fjor (slutten av juli), og det var et pes uten like! Masse folk og kjempevarmt, så vi slet oss gjennom "turistløypa", tok en gondoltur, og fortet oss "hjem" til Kroatia for å bade! Venezia er jo en flott plass, men det er så mye bedre å reise dit utenom høysesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå nå gleder jeg meg enda mere :) Tusen takk for svar:)

Og jeg tror vi dropper Venezia denne gangen.. Såg at man kunne ta buss eller båt til Rimini i Italia, kanskje vi heller gjør det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimini er ikke så mye å skryte av, synes jeg. Er ikke så begeistret for den "tivoli"-delen av Italia-kysten.

Jeg ville heller tatt noen dagsturer til byer i nærheten av Porec eller kanskje ut til noen av øyene eller noe. Har ikke vært i Porec, men Kroatia er nydelig! Asurblått hav og hyggelige mennesker og god mat... Gled deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimini er ikke så mye å skryte av, synes jeg. Er ikke så begeistret for den "tivoli"-delen av Italia-kysten.

Jeg ville heller tatt noen dagsturer til byer i nærheten av Porec eller kanskje ut til noen av øyene eller noe. Har ikke vært i Porec, men Kroatia er nydelig! Asurblått hav og hyggelige mennesker og god mat... Gled deg!

Takk for svar :) Jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Porec er kjempefint, var der nå i sommer. Anbefaler deg å kjøpe reiseguiden Time Out (på engelsk), der finner du virkelig gode tips på bl.a. restauranter i Porec.

Endret av Cate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porec er kjempefint, var der nå i sommer. Anbefaler deg å kjøpe reiseguiden Time Out (på engelsk), der finner du virkelig gode tips på bl.a. restauranter i Porec.

Flott :) Takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dina_*

Porec er kjempefin by. Jeg har vært flere ganger i den byen.

Jeg vil anbefale tur til en Nasjonal park som heter "Brijuni", den er sør fra Porec på en øy ved siden av Pula. En annen tips er grotta som heter "Postojna", som liger på vei mellom Trieste og Ljubljana. Du kan leie bil og kjøre mot Koper og etterpå vei til Ljubljana. Postojna er en grotta cca 20 km langt, og den er fantastisk med mye å se. Men ikke glem genser, det er kaldt inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...