sweetdana Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Er plaget av endel luft i magen, har ikke noe særlig vondt i magen så det er stort sett bare luft. Godt mulig at det er normalt, men det kan være plagsomt til tider. Har hørt tips fra før om at man bør prøve å begrense hvetemel osv, men det kommer jeg ikke til å klare i lengden. Jeg er ikke såå plaget liksom. Det jeg lurer på er om det finnes noe på apoteket man kan kjøpe? Noe "naturmidler" eller preparater som skal hjelpe? Noen som ellers har erfaringer?
Ce'Nedra Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Hvorfor klarer du ikke å begrense inntaket av hvetemel? Det er nok lettere enn du tror Jeg synes du heller bør gå gjennom kostholdet ditt enn å innta diverse preparater. Mange slike preparater vil også skape mer ubalanse i lengden. Fant en fin artikkel over hva du kan prøve å unngå, samt generelle råd: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=320609
Gjest Deception Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Jeg har "alltid" hatt en plagsom mage, men det ble 99% bedre da jeg kuttet ut det meste av søte melkeprodukter.
sweetdana Skrevet 9. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. august 2007 Hvorfor klarer du ikke å begrense inntaket av hvetemel? Det er nok lettere enn du tror Jeg synes du heller bør gå gjennom kostholdet ditt enn å innta diverse preparater. Mange slike preparater vil også skape mer ubalanse i lengden. Fant en fin artikkel over hva du kan prøve å unngå, samt generelle råd: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=320609 Den linken der ga jo mange bra tips:) jeg klarer jo såklart å begrense hvetemel-bruken hvis jeg vil, det har vel blitt en vane. Går jo mye brød på matpakken, kveldsmat osv osv. Handler vel bare om å være litt alternativ, lettere sagt enn gjort
Halkatla Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 (endret) Du kan bruke speltmel i stedet for hvetemel. Vær obs på ferdigbakte speltbrød, mange av dem inneholder hvetegluten, og da er du like langt. Jeg har kuttet ut hvetemel, og har fått en helt ny mage. Ellers kan det og være melk som gir deg luft. Sjekk ut denne siden her, om melkeintoleranse. Går du inn på 'andre allergier' står det om hveteintoleranse også. www.utenmelk.com Endret 9. august 2007 av Halkatla
Gjest Gjest_Marita_* Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Du kan prøve denne dietten. Den hjelper deg å finne ut enhva du reagerer på. Holder på med den selv da mageproblemene mine bare har blitt værre med årene.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 Chi nei tsang massasje hjelper. Det er en dame i oslo som praktiserer det som heter Merethe Kvernrod. Du kan også kjøpe en bok om chi nei tsang self massage tror jeg.
Gjest prestekrage Skrevet 9. august 2007 #8 Skrevet 9. august 2007 Benefiber (kjøpes på apoteket) og biola (regelmessig) hjelper meg. Jeg er også plaget med magen- mye luft og smerter. Reagerer på kjøtt jeg da...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå