Gjest Gjest_Lurer_* Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Alle kjenner historien, zombier spiser mennesker og smitter via bitt osv. Lite trolig at mennesker klarer å forsvare seg i lengden, og vil dermed bli utryddet tilslutt. Hva gjør zombiene når det ikke finnes flere mennesker igjen å spise? Bare vandrer de rundt uten å gjøre noe som helst i evig tid? Og kan de svømme? Jeg ser for meg at de ikke har tankekraft eller motorikk til sånt, men noen er kanskje heldige og flyter med strømmen.. Drukne gjør de jo ikke, siden de ikke puster. Men jeg tror egentlig det er en uheldig situasjon for en zombie om den faller i vannet.. Innspill?
Gjest *Mim* Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Få deg medlemskap i Amnesty eller noe. Der kan du få noe å virkelig bekymre deg over.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 (endret) Forskjellige fortolkninger av zombier vil gjerne komme med forskjellige forklaringer. Den retningen som ser på mennesker som en energikilde for zombiene, vil gjerne si at zombiene på et eller annet vis går i stå: at de ikke kan bevege seg rundt, og blir som maskiner med utladede batterier. En annen fortolkning vil gjerne si at zombiene som du antyder dør ut, gjerne pga at forråtnelsesprosessen setter i gang når de ikke får føde. Jeg tror heller ikke zombier drukner siden de ikke puster, men siden de som oftest er treige, kan de gjerne ikke svømme aktivt i vann, og blir i stedet ført med strømmen. Det er jo en fortolkning som forklarer hvorfor zombier ofte unngår vann. En annen ting er jo også at de gjerne går lettere i oppløsning i vann. Hvis du ellers er interessert i zombier, kan du ha glede av Max Brooks: The Zombie Survival Guide: http://www.amazon.com/Zombie-Survival-Guid...0275&sr=8-2 Edit: feil i link Endret 9. august 2007 av *Snart medlem*
Gjest Gjest_Lurer_* Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 Tusen takk for svar *Snart medlem*! Jeg og kjæresten har parkert oss i sofaen med zombiefilmer den siste tiden, så man kan jo ikke unngå å spinne litt videre.. Få deg medlemskap i Amnesty eller noe. Der kan du få noe å virkelig bekymre deg over. Er det virkelig så galt med litt fantasi?
murray Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Hva gjør zombiene når det ikke finnes flere mennesker igjen å spise? De sulter ihjel. I alle fall i følge filmen 28 Weeks Later. Og kan de svømme? Nei, de synker vel til bunns og vaser rundt på havbunnen og dreper fisk.
Gjest Mann 42 Skrevet 10. august 2007 #7 Skrevet 10. august 2007 De sulter ihjel. I alle fall i følge filmen 28 Weeks Later. Nei, de synker vel til bunns og vaser rundt på havbunnen og dreper fisk. Men de var da ikke zombier? Zombier begynner som vanlige mennesker, og når de dør, våkner de til live igjen. Styggingene i 28 days later ble jo smittet av et virus som gjorde dem super agressive, men de døde jo ikke først. For en morsom zombie film: Shaun of the Dead.
Cidric Skrevet 10. august 2007 #8 Skrevet 10. august 2007 Og kan de svømme? Jeg ser for meg at de ikke har tankekraft eller motorikk til sånt, men noen er kanskje heldige og flyter med strømmen.. Drukne gjør de jo ikke, siden de ikke puster. Men jeg tror egentlig det er en uheldig situasjon for en zombie om den faller i vannet.. Nei, de kan ikke svømme. Som du sier mangler motorikken. Men de synker etterhvert. Kjøtt og fett flyter, men det gjør ikke bein. Etterhvert som de råtner blir flyteevnen stadig mer redusert, og til slutt synker de. Og da går det greit, bare å spasere inn til land. (Leste om dette i en zombie-historie basert i en fiskerlandsby, der fiskerne som var tapt langt ute på havet kom vandrende inn)
Cidric Skrevet 10. august 2007 #9 Skrevet 10. august 2007 Jeg er en zombie av og til. Om morgenen? Høres traumatisk ut
Gjest Gjest_Lurer_* Skrevet 10. august 2007 #11 Skrevet 10. august 2007 Nei, de synker vel til bunns og vaser rundt på havbunnen og dreper fisk. Men spiser de dyr? Trodde det var menneskekjøtt som var tingen.. Tenker på Dawn of the dead, med den hunden. Shawn of the Dead =
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå