Gå til innhold

Er det noen journalister her?


Gjest Undrer

Anbefalte innlegg

Gjest abu kufr
Om det er slik at barnet ikke ble ivaretatt og ikke beskyttet med redningsvest, så synes jeg at noen skal stå til ansvar for det.

Hvis barn skal være absolutt trygge, må de vel tilbringe barndommen sperret inne i en polstret celle, selvsagt med luftfilter slik at smittsomme bakterier og virus fra luften ikke kan komme til.

Neppe noen god ide.

Med hilsen nattevåker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest abu kufr
Jeg er enig med trådstarter i at barna trenger vern. Hvem tar vare på barna dersom foreldrene svikter?

Svaret er at det gjør ingen. Men heldigvis svikter foreldrene så godt som aldri. Det gjorde de vel egentlig ikke i denne saken heller - det var vel en ulykke, som kan skje oss alle.

Det aller verste overgrepet mot barna her i Norge er det kanskje veivesenet som står for, med alle de livsfarlige veistrekningene som er her i landet.

Som jeg ser det så er Ola og Kari omtrent så perfekte foreldre som det er mulig å bli. Over 99% av nyfødte overlever visst frem til voksen alder. Vi trenger vel ikke dra lenger enn til Russland før vi ser mye verre forhold.

Blandt de som det såkalte "barnevernet" slår kloa i, er visst statistikken derimot mye verre.

Med hilsen nattevåker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian
Så var det poenget da, min gode Pax. Hvem skal tale ettåringens sak? Hvis barne tmåtte bøte med livet fordi foreldrene ikke bare varuoppmerksomme, men i TILLEGG unnlot å sikre barnet forsvarlig i båt? Da har barnet dødd på grunn av det. Og da er det vel en sak? Det er ingen tvil om at foreldrene har lidd et grusomt tap ved å miste barnet, men er det evt, jeg tar forbehold: er det evt LOV å være så uansvarlige at man ikke har på små barn redningsvest i båt? Spesielt barn som ikke kan si fra om de havner i sjøen, men bare synker synker synker... Nei, hjeg synes journalistene skal spørre Politiet i Mosss hva som skjer med denne saken. Noen skal tale ettåringens sak, og i dette tilfellet er det deg og dine kolleger, Pax, som bør være talerøret til den lille engelen.

***

Du synes journalistene skal spørre politiet, sier du.

Nå vet ikke jeg hvilken alternativ virkelighet det er du ønsker deg, men i dette landet er det verken journalister eller avislesere som skal vurdere politiets arbeid, det er ikke du som leser som skal ta stilling til graden av foreldrenes uaktsomhet, og du har som nysgjerrig privatperson INGEN rett til å kreve opplysninger om dette dødsfallet.

Vil anta at politiet i nær sagt alle mediaomtalte saker sitter på mer informasjon enn hva den samlede presse gjør, og det er DE som skal etterforske. Videre er det jo opplagt for enhver oppegående person at det som skrives i avisene svært sjelden gir tilstrekkelig bakgrunn for å danne seg et korrekt bilde av de beskrevne hendelser.

Dødsfallet du nevner er selvsagt tragisk, men de aller fleste skjønner at ulykker alltid vil forekomme og at det viktigste ikke alltid er å fordele skyld.

Selv om nå du, gjest, ikke har fått tilgang på all informasjonen politiet sitter på, tillater jeg meg å tro at saken blir tatt alvorlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barn skal være absolutt trygge, må de vel tilbringe barndommen sperret inne i en polstret celle, selvsagt med luftfilter slik at smittsomme bakterier og virus fra luften ikke kan komme til.

Neppe noen god ide.

Med hilsen nattevåker.

Du ser ikke at det er en viss forskjell på å forvente at småbarn i båt har redningsvest og å mure barn inn bak polstrede vegger? Ser du ikke forskjellen så har du et seriøst problem med virkeligheten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian
Du ser ikke at det er en viss forskjell på å forvente at småbarn i båt har redningsvest og å mure barn inn bak polstrede vegger? Ser du ikke forskjellen så har du et seriøst problem med virkeligheten :ler:

***Nok en gang, gjest, hvorfor skal DU vite hva som skjedde? Forandrer det noe, bortsett fra at du får tilfredsstilt nysgjerrigheten din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

***Nok en gang, gjest, hvorfor skal DU vite hva som skjedde? Forandrer det noe, bortsett fra at du får tilfredsstilt nysgjerrigheten din?

Ja, så absolutt. Dette er jo ikke for å tilfredsstille nysgjerrigheten, info kan jeg få på andre måter. Men jeg vil at saken skal bli omtalt, at barnet skal få en viss oppreisning og at ansvaret skal plasseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...