Gå til innhold

Makeup artist? Frisør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt nysgjerrig på hvordan dere har tenkt å gjøre det med hår og make up på den store dagen. Jeg har en i familien som er frisør men har ikke helt bestemt meg om jeg skal bruke henne eller gå til en salong. Har dere tenkt å sminke dere selv eller skal de i salongen gjøre det? Er frisører flinke med make up? Jeg tenker alle vet kanskje best hvordan sminke de kler med mindre det er en make up artist. Vurderer å la familiemedlemmet fikse håret og dra og få lagt make up hos en proff. Leste noe med at de vet hvordan det er best å sminke en brud slik at det ser bra ut på bilder (tredimensjonalt). Jeg bruker til daglig en del sminke og ønsker ikke å være undersminket heller for da ser jeg jo syk ut hehe. Men må jo samtidig være naturlig? Hvem ,hvor og hvordan skal dere ordne make up? Hvilke farger?

Hadde vært moro og visst.

Så dere bilder av bryllupet til hun Eva Longoria. Synes hun alltid har så fin sminke. lekker bryllupskake også og bukett!!

www.nypost.com/seven/11192006/photos/liz018.jpg se dette bildet av henne f.eks. fin sminke

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble både sminket og fikset på håret av samme dama. For å være ærlig vet jeg ikke helt hva slags tittel hun har - men hun var flink til begge tingene. Jeg hadde på forhånd sjekket websiden hennes og sett drøssevis av bilder, så jeg visste at hun var flink.

På selve dagen hadde jeg mye mere sminke enn jeg bruker vanligvis (selvom jeg bruker endel) - men det så ut som mye mindre. Hnu brukte veldig fin underlagskrem og pudder slik at jeg ikke ble blank i huden på bildene....det var nesten det viktigste...Også brukte hun mørkebrun øyeskygge helt ned mot øyelokket istedenfor kajal - for å få et mykere inntrykk.

Jeg syns Eva Longoria er nydelig og pent sminket på bildet - men personlig syns jeg det er ALT for mye mørk øyensminke for en brud :)

Skrevet

Min frisør både sminket med og ordnet håret. Hun var veldig flink. Vi snakket sammen før, og jeg ble sminket veldig naturlig siden jeg vanligvis ikke bruker så mye sminke.

Er veldig fornøyd med bildene, ser veldig naturlig ut.

Skrevet

Jeg fikk en sisteårsstudent fra Make-up akademiet (eller hva det het) til å ordne både sminke og hår, som hun jo var trent til å gjøre. Var kjempefornøyd med resultatet, og det var mye billigere enn en frisør. Til gjengjeld fikk hun bilde av meg etterpå som hun kunne putte i portfolioen.

Skrevet

Jeg skal sminke og sette opp håret hos en frisør. Jeg tar med meg noe av min egen sminke som jeg er fornøyd med, og hun ville sminke meg sånn som jeg ville, og pleier å se ut. Vil ikke være oversminka, men heller se ut sånn som jeg pleier.

Skrevet
Jeg fikk en sisteårsstudent fra Make-up akademiet (eller hva det het) til å ordne både sminke og hår, som hun jo var trent til å gjøre. Var kjempefornøyd med resultatet, og det var mye billigere enn en frisør. Til gjengjeld fikk hun bilde av meg etterpå som hun kunne putte i portfolioen.

smart løsning da :)

Skrevet

Frisøren satte opp håret mitt og en veninne som er makeup-artist sminket meg og la neglene mine siden hun også er negledesigner.

Frisøren var dyr nok, så jeg er veldig glad for at jeg kjente noen som kunne gjøre resten for meg som en vennetjeneste, som jeg selvfølgelig vil gi henne tilbake når hun trenger det selv :)

Skrevet

Ja tror jeg hadde følt meg tryggest hos en make up artist. De har peiling på sminke og gjør nok grundig god arbeid slik at sminken sitter bra. Tror det er tingen for meg siden jeg bruker jo en del sminke til vanlig og hadde vært fint å bli sminket av en "proff". Frisør er nok en bra løsning for personer som vanligvis nesten ikke bruker sminke. Er ikke så dyrt heller. sjekket ut noen steder og koster ca. 600 kr for brudemakeup det er uten prøvetime, men er slettes ikke galt. De er nok flinke til å fremheve det beste ved deg.

• 4 uker senere...
Skrevet

Noen som har noen linker til noen bra makeup artister. evt linker til bilder av brudemakeup?

Skrevet

Makeup-artist eller gjøre det selv hvis man har litt peil.

Tror mange blir standarsminket" uten at det tas særlig hensyn til hvordan det blir best fra person til person.

Jeg ble sminket av en makeup-artist og så hvor stor forskjell det gjorde med et par millimeters endring av øyneskyggen!

Skrevet
Jeg ble både sminket og fikset på håret av samme dama. For å være ærlig vet jeg ikke helt hva slags tittel hun har - men hun var flink til begge tingene. Jeg hadde på forhånd sjekket websiden hennes og sett drøssevis av bilder, så jeg visste at hun var flink.

På selve dagen hadde jeg mye mere sminke enn jeg bruker vanligvis (selvom jeg bruker endel) - men det så ut som mye mindre. Hnu brukte veldig fin underlagskrem og pudder slik at jeg ikke ble blank i huden på bildene....det var nesten det viktigste...Også brukte hun mørkebrun øyeskygge helt ned mot øyelokket istedenfor kajal - for å få et mykere inntrykk.

Jeg syns Eva Longoria er nydelig og pent sminket på bildet - men personlig syns jeg det er ALT for mye mørk øyensminke for en brud :)

Hvor var dette hen Emma? Hvor mye måtte du betale?

Skrevet

Jeg skal gå til frisør. Men det er bare fordi min mor sa at det var noe jeg måtte og at hun omså skulle betale for det :)

Skrevet

Om jeg ikke husker feil, så ble Emma godt gift i USA.

Skrevet

Om jeg ikke husker feil, så ble Emma godt gift i USA.

Jepp,hun giftet seg der... Jeg var en av gjestene....

Selv kommer jeg til å prøve å fikse håret fremover no bare for å se om jeg kan ordne det fint selv...jeg har tenkt å ha løst hår,men med krøller i bryllupet...jeg har også en forlover som er frisør som jeg håper på kan hjelpe meg med håret mitt bak... MEN hun snakker om å gå til frisør selv og ordne seg.... Ellers har jeg tenkt på å prøve å sminke meg selv fremover for å sjekke om det går....

Om ikke dette går så bra har min forlover i oppgave å se etter god frisør og sminkør til meg siden hun er i bransjen.

Jeg fikset håret mitt igår slik jeg vil ha det i bryllupet,og det gikk kjempefint...mye hårskum,hårspray og krølltang... :)

• 1 måned senere...
Skrevet

På makeup stpre i oslo kan man få veiledning til brudesminke...de vise hvordan man kan legge den og hva man kan bruke. Dette koster ca. 500 kr og så kan man velge produkter for samme beløp. Altså helt gratis veiledning i grunnen. Smart tips til alle som har tenkt å sminke seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...