Gå til innhold

Lure parkeringsautomater som tar kort?

Fremhevede innlegg

Skrevet

La oss si at Petter skulle parkere bilen sin, og måtte betale på en automat som tar kort. Petter er gjerrig, og liker ikke å bruke noe særlig med penger, så Petter kommer på den lure ideen at han kan dra kortet en gang, legge lappen i frontruta, og dra kortet en gang til rett etterpå slik at han betaler lite/ingenting. Når Petter går sin vei så vet man ikke at Petter har gjort dette, eller går det an for en parkeringsvakt å finne det ut?

Satt å filosoferte over dette i går :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest lillebøll
Skrevet

Hmm.. Ja hvordan sjekker de egentlig det? :klø:

Gjest Bodillen
Skrevet

Akkurat det samme har jeg også lurt på!

Her må jeg følge med!

Gjest Kruspernille
Skrevet

Jeg så ei parkeringsdame her om dagen som stod og skrev ut ei lang papirremse etter å ha gjort et eller annet med parkeringsautomaten, og så gikk hun seg en runde og kikket i bilvinduene etterpå mens hun studerte remsa, så de har vel et eller annet system på det skal du sjå.

Skrevet

Her bruker de visst noe elektronisk så at automaten "snakker" med dingsen så den vet om den er avsluttet eller ikke, så er bare å trykke inn nr på lappen så ser man om det er avsluttet eller ikke.

har hvertfall en bekjent sagt som er parkeringsvakt

Skrevet

Flere måter kan jeg tenke meg:

1) Etter at man har betalt kan bommen bare åpnes i 15 minutter etterpå med dette kortet

2) Klar og tydelig stempling på kortet når betaling er blitt utført.

3) Automaten lagrer hvem som har betalt og informasjonen kan brukes til å sammenligne med billetten som er lagt i ruta.

Er det bom så brukes 1, ellers ville jeg tro 2 er den mest effetive måten å bedrive kontroll på.

Gjest milkyway
Skrevet

Mens vi er inne på det samme... går det an når du panter flasker, å knytte et tau rundt flasken og dra den ut, bruke den på nytt, dra den ut, bruke den på nytt osv og få 200 spenn +/- for samme flaska? Ikke at jeg skal prøve meg på noe så snikete, men jeg har lurt på dette!

Nei vi var egentlig ikke inne på det samme når jeg tenker etter, bortsett fra svindel fra gjerrigknarker :ler:

Skrevet
Mens vi er inne på det samme... går det an når du panter flasker, å knytte et tau rundt flasken og dra den ut, bruke den på nytt, dra den ut, bruke den på nytt osv og få 200 spenn +/- for samme flaska? Ikke at jeg skal prøve meg på noe så snikete, men jeg har lurt på dette!

Nei vi var egentlig ikke inne på det samme når jeg tenker etter, bortsett fra svindel fra gjerrigknarker :ler:

Nei. Jukset vil avsløres av automaten og trigge en alarm.

Skrevet
Her bruker de visst noe elektronisk så at automaten "snakker" med dingsen så den vet om den er avsluttet eller ikke, så er bare å trykke inn nr på lappen så ser man om det er avsluttet eller ikke.

har hvertfall en bekjent sagt som er parkeringsvakt

Det hørtes da forferdelig knotete ut :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...