Lurvina Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 La oss si at Petter skulle parkere bilen sin, og måtte betale på en automat som tar kort. Petter er gjerrig, og liker ikke å bruke noe særlig med penger, så Petter kommer på den lure ideen at han kan dra kortet en gang, legge lappen i frontruta, og dra kortet en gang til rett etterpå slik at han betaler lite/ingenting. Når Petter går sin vei så vet man ikke at Petter har gjort dette, eller går det an for en parkeringsvakt å finne det ut? Satt å filosoferte over dette i går
Gjest lillebøll Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Hmm.. Ja hvordan sjekker de egentlig det? :klø:
Gjest Bodillen Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 Akkurat det samme har jeg også lurt på! Her må jeg følge med!
Gjest Kruspernille Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 Jeg så ei parkeringsdame her om dagen som stod og skrev ut ei lang papirremse etter å ha gjort et eller annet med parkeringsautomaten, og så gikk hun seg en runde og kikket i bilvinduene etterpå mens hun studerte remsa, så de har vel et eller annet system på det skal du sjå.
Amalie_85 Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 Her bruker de visst noe elektronisk så at automaten "snakker" med dingsen så den vet om den er avsluttet eller ikke, så er bare å trykke inn nr på lappen så ser man om det er avsluttet eller ikke. har hvertfall en bekjent sagt som er parkeringsvakt
skrue Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Flere måter kan jeg tenke meg: 1) Etter at man har betalt kan bommen bare åpnes i 15 minutter etterpå med dette kortet 2) Klar og tydelig stempling på kortet når betaling er blitt utført. 3) Automaten lagrer hvem som har betalt og informasjonen kan brukes til å sammenligne med billetten som er lagt i ruta. Er det bom så brukes 1, ellers ville jeg tro 2 er den mest effetive måten å bedrive kontroll på.
Gjest milkyway Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 Mens vi er inne på det samme... går det an når du panter flasker, å knytte et tau rundt flasken og dra den ut, bruke den på nytt, dra den ut, bruke den på nytt osv og få 200 spenn +/- for samme flaska? Ikke at jeg skal prøve meg på noe så snikete, men jeg har lurt på dette! Nei vi var egentlig ikke inne på det samme når jeg tenker etter, bortsett fra svindel fra gjerrigknarker
jolie Skrevet 9. august 2007 #8 Skrevet 9. august 2007 Mens vi er inne på det samme... går det an når du panter flasker, å knytte et tau rundt flasken og dra den ut, bruke den på nytt, dra den ut, bruke den på nytt osv og få 200 spenn +/- for samme flaska? Ikke at jeg skal prøve meg på noe så snikete, men jeg har lurt på dette! Nei vi var egentlig ikke inne på det samme når jeg tenker etter, bortsett fra svindel fra gjerrigknarker Nei. Jukset vil avsløres av automaten og trigge en alarm.
Lurvina Skrevet 9. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 9. august 2007 Her bruker de visst noe elektronisk så at automaten "snakker" med dingsen så den vet om den er avsluttet eller ikke, så er bare å trykke inn nr på lappen så ser man om det er avsluttet eller ikke. har hvertfall en bekjent sagt som er parkeringsvakt Det hørtes da forferdelig knotete ut :klø:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå