tattoopia Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 min sønn på tre måneder fikk sine første vaksiner på mandag. deriblant en trippel vaksine... han har fått masse rødt prikkete utslett hvor sprøyta ble satt å på hele brystkassa. det skal være sagt at han har atopisk eksem i tillegg, men dette er ikke det. å det ser ut som for meg at det klør/svir. det er illrødt kan det være reaksjon på sprøyta?
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Er det Infanrix-Polio+Hib vaksinen det er snakk om? Bivirkningene oppført på felleskatalogen er som følger: Bivirkninger: Vanligst forekommende er lokale reaksjoner på injeksjonsstedet og rastløshet. Følgende har vært rapportert innen 48 timer etter vaksinasjon: Hyppige (>1/100): Feber ≥38°C, vedvarende gråt. Gastrointestinale: Oppkast, diaré. Hud: Smerte, rødhet, lokal hevelse på injeksjonsstedet. Psykiske: Rastløshet. Øvrige: Mangel på matlyst. Mindre hyppige: Feber >39,5°C, kraftig smerte, diffus hevelse av den injiserte ekstremiteten, i enkelte tilfeller også nærliggende ledd. Sjeldne (<1/1000): Nervøsitet, anoreksi, tretthet og utmattelse. Svært sjeldne tilfeller av kollaps eller sjokklignende tilstand (hypotonisk-hyporesponsiv episode) eller kramper innen 2-3 dager etter vaksinering er rapportert. Disse hendelsene gikk spontant over uten sekvele. Allergiske reaksjoner, inkl. anafylaktoide reaksjoner er blitt rapportert i svært sjeldne tilfeller. Barn primærimmunisert med acellulær vaksine mot kikhoste vil trolig oftere oppleve hevelsesreaksjoner etter en boosterdose sammenlignet med barn primærimmunisert med helcellevaksiner. Reaksjonene avtar etter gjennomsnittlig 4 dager.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Fikk du virkelig ingen informasjon fra helsestasjonen? Hos oss får vi både brosjyre, muntlig informasjon og invitasjon om å ringe når som helst om det er noe. Min datter hadde forøvrig ingen reaksjon, så hvordan kan jeg vite...? Men takk for tilliten.
Gjest hun Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 ta virkelig å sjekk det opp. jeg jobber i en omsorgsbolig med funskjonshemmede. Og her har vi en (god)gutt/mann, som er hjerneskadet etter en trippelvaksine. De fikk små "bivirkninger". Men sjekket det ikke opp tidlig nok. Det ble jo også en stor sak ut av det, siden staten ikke ville registrere han i statistikken for de som fikk bivirkninger.
tattoopia Skrevet 9. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. august 2007 han fikk DTaP vaksinen. nei jeg fikk ingen informasjonshefter på helsestasjonen. kun muntlig informasjon om at jeg kunne vente meg litt feber muligens. ellers ingenting,,men jeg snakket i dag med helsesøster og hun sa at det fullt mulig kunne være reaksjoner på vaksinen men aty dette skal gå over av seg selv etter x antall dager. ellers så kunne jeg gi han kløestillende krem hvis det ble for ille evnt paracet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå