Gjest Gjest_Lurer_* Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 Hei! Jeg var i retten for en stund siden (som offer/vitne) og retten ga den skyldige 5 mnd fengsel + å betale 25000 kr i oppreisning. Jeg har også søkt om voldsoffererstatning. Men så har jeg nylig fått noen brev og ut ifra de virker det som voldsofferserstating og oppreising er det samme? Jeg er veldig forvirret, kan noen forklare dette for meg? Takk!
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 Voldsofererstatning søkes hos "Kontoretfor voldsoffererstatning". Dette er en erstatning fra staten, ikke fra den skyldige. Du kan søke om oppreisning, økonomisk støtte til behandling, økonomisk tap, og menerstatning (hvis du har fått varig men). Jeg tror man tar med tidligere erstatning som du har fått fra den skyldige og evt. forsikringsselskap med i beregningen. Dette trekkes altså fra. Saksbehandlingstid er lang. Skal være 3 mnd, men kan bli 9 mnd. Detkan være vanskelig å få erstatning. Du må sende med all dokumentasjon. Kontoret for voldsoffererstatning innhenter politidokumentene. Jeg fikk 60 000 i oppreisning og 15 000 til behandlingsutgifter. Jeg var utsatt for grov vold. Håper det går bra med deg!
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 Her er det mer info: http://www.voldsoffererstatning.no/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå