Gå til innhold

DOMENE + WEBHOTELL + BUTIKK


Clara1

Anbefalte innlegg

Hei alle datavenner

Jeg skal lage meg en webbutikk på nettet. Har fått domenenavn + webhotell + bestemt meg for en butikk med betalingsprdning via noe som heter Mystore. Men problemet er hvordan man syr de ulike delene sammen slik at det fungerer. Hvordan lager man førstesiden som folk kommer inn på når de skriver mitt domenevalg. Hvordan legger man inn info her. Dette er ikke min sterkeste side, så jeg trenger råd og hjelp fra dere her inne. Det haster.

Tusen takk ! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På min forrige jobb skulle vi lage en hjemmeside og vi fikk et et firma til å lage lay-out'en, og designet (som vi ble enige om) Når alt var ferdig kunne jeg (og sjefen) redigere tekst, bilder etc etc... Firmaet (som jeg nå dessverre ikke husker navnet på. Holdt iallefall til i Oslo en plass...) hjalp oss med å "komme i gang" m.a.o.

Men, det er vel helst ikke det du var på jakt etter? Skjønt, utgiftene du får for å lage hjemmeside går på firmaet ditt og kan skrives av på skatten i regnskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min forrige jobb skulle vi lage en hjemmeside og vi fikk et et firma til å lage lay-out'en, og designet (som vi ble enige om) Når alt var ferdig kunne jeg (og sjefen) redigere tekst, bilder etc etc... Firmaet (som jeg nå dessverre ikke husker navnet på. Holdt iallefall til i Oslo en plass...) hjalp oss med å "komme i gang" m.a.o.

Men, det er vel helst ikke det du var på jakt etter? Skjønt, utgiftene du får for å lage hjemmeside går på firmaet ditt og kan skrives av på skatten i regnskapet.

Hei

Takk for svar. Hadde vært fint å bruke noen proffer, men det har jeg dessverre ikke råd til. Har skrevet en bok som jeg skal selge her. Så jeg vil gjerne ha flere tips. Får prøve å gjøre mest mulig selv. :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min forrige jobb skulle vi lage en hjemmeside og vi fikk et et firma til å lage lay-out'en, og designet (som vi ble enige om) Når alt var ferdig kunne jeg (og sjefen) redigere tekst, bilder etc etc... Firmaet (som jeg nå dessverre ikke husker navnet på. Holdt iallefall til i Oslo en plass...) hjalp oss med å "komme i gang" m.a.o.

Men, det er vel helst ikke det du var på jakt etter? Skjønt, utgiftene du får for å lage hjemmeside går på firmaet ditt og kan skrives av på skatten i regnskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med domene har du en adresse. Webhotellet er plass (et visst antall MB) du har tilgjengelig til å legge ut ting (dvs hjemmesiden, html-filene og de eventuelle bildefilene som skal være der).

Dette er ordnet sammen på den måten at når du legger ut ting på webhotellet vises det på selve domenet.

Det du må gjøre er å lage selve hjemmesiden og legge ut på webhotellet, dvs det de som taster inn domenet ser.

Til dette kan du bruke programmer som lager html-koder for deg eller du kan skrive kodene selv (det krever kanskje litt å sette seg inn i kodene). Dreamweaver er et program som skal være veldig bra. I tillegg kan det være greit å ha et program å lage grafikk i, Paintshop pro/Photoshop/Gimp (sistnevnte er gratis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerjente

Om du hører med mystore kan de koble domenenavnet ditt direkte opp mot butikken, slik at hvis kundene trykker inn www.dittdomene.com kommer de til mystore butikken din.

Bare send en mail til Yngve, så hjelper han deg med det.

Om du ikke vil ha det sånn at kundene kommer direkte inn i butikken, men heller vil ha en forside med info ol, så er det mange programmer du kan bruke. Evt. kan jeg være behjelpelig, jeg :love: sånne ting :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du skrev at du ikke hadde råd til å kjøpe noe, men disse er utrolig flinke og billige og har gjort det du trenger utallige ganger: nwu.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle datavenner

Jeg skal lage meg en webbutikk på nettet. Har fått domenenavn + webhotell + bestemt meg for en butikk med betalingsprdning via noe som heter Mystore. Men problemet er hvordan man syr de ulike delene sammen slik at det fungerer. Hvordan lager man førstesiden som folk kommer inn på når de skriver mitt domenevalg. Hvordan legger man inn info her. Dette er ikke min sterkeste side, så jeg trenger råd og hjelp fra dere her inne. Det haster.

Tusen takk ! :klem:

Vet ikke noe om nettbutikk, men har stor glede av å lage hjemmesider med dette programmet http://www.webpage-maker.com/ Det er utrolig enkelt å bruke, har en del artige effekter og kan brukes både gratis (da følger en liten reklame med) eller kjøpes til en billig penge (da forsvinner reklamebildet).

Endret av Pastor Knut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hører med mystore kan de koble domenenavnet ditt direkte opp mot butikken, slik at hvis kundene trykker inn www.dittdomene.com kommer de til mystore butikken din.

Bare send en mail til Yngve, så hjelper han deg med det.

Om du ikke vil ha det sånn at kundene kommer direkte inn i butikken, men heller vil ha en forside med info ol, så er det mange programmer du kan bruke. Evt. kan jeg være behjelpelig, jeg :love: sånne ting :fnise:

Vi vil nok ha en side først - der de kan velge om de vil gå inn i butikken eller om de vil ha mer informasjon på en annen hjemmeside jeg har. Altså to linker - ett bilde og litt tekst. Vi prøver å kontakte Yngve - har du noe epostadresse til han - send det på e-mail til meg - se min profil. Hva tar du for å lage en slik side??? Tusen takk for hjelpen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære alle sammen

Tusen takk for hjelpen. Nå er butikken min allerede oppe og stå med betalingsordning og alt som skal til. Har fått veldig effektiv og kyndig hjelp av et firma i Drammen som heter Kollstrøms Prosjektassistanse. Kan virkelig anbefales. Vil du også ha kontakt med dem så se etter telefonnummer i telefonkatalogen eller send meg en mail så skriver jeg deres mailadresse. Se min profil. Lykke til dere andre som skal lage dere hjemmesider og nettbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...