Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tyrkia er et nydelig land med mye kultur, fin temperatur og nydelige strender. Shoppingmulighetene er unike.

Tyrkia`s problem ift turisme er at de skremmer av turistene. De svindler deg i butikkene, på restauranter, barer og taxier. Jeg har reist i mange fattige land i verden, men de kommer ikke i nærheten av denne svindlingen... De eier ikke skrupler ift å lure deg for penger. Spis aldri et sted der pris ikke står eller er oppgitt i kg!! Gjelder spes fisk. Regningen kan bli flere tusen for to!!Dersom en velger å reise til Tyrkia så pass på pengene!!! Det er ikke slik som andre sydlige land at varer har en fast pris. De spør deg alltid om du har vært der før. Svar JA!- og aldri si at det er første dagen!

God tur!

Jeg har vært cirka tretti ganger i Tyrkia - uten å bli lurt noe sted. Har reist helt alene, alene med mine barn og sammen med min kjære. Føler meg alltid like velkommen, og kommer hjem med kofferten full av gode kjøp.

Videoannonse
Annonse
Gjest Chrizzy
Skrevet

Jeg var i Alanya i 14 dager sommer og jeg likte meg ikke der. Det var kjedelig og dyrt. Det samme i alle butikker, det samme på alle resturanter. Mye mas og lite kultur. Jeg var så lei at jeg var syk etter å komme meg hjem etter 10 dager.

Jeg har lyst til å oppleve Istanbul, men det vil nok være det eneste som får meg tilbake dit. Nå skal det sies at jeg akkurat var blirr gravid da og var så kvalm hele tiden, jeg blir enda kvalm når jeg ten ker på Tyrkia, det er nok litt urettferdig. :ler:

Men om jeg og 2 venninner hadde dratt en uke på høstferie (er jo ikke så forferdelig varmt der heller da) så hadde vi sikkert hatt det kjempefint, det egner seg nok flott som et reisemål på den måten. God tur :)

Skrevet
Jeg var i Alanya i 14 dager sommer og jeg likte meg ikke der. Det var kjedelig og dyrt. Det samme i alle butikker, det samme på alle resturanter. Mye mas og lite kultur. Jeg var så lei at jeg var syk etter å komme meg hjem etter 10 dager.

Jeg har lyst til å oppleve Istanbul, men det vil nok være det eneste som får meg tilbake dit. Nå skal det sies at jeg akkurat var blirr gravid da og var så kvalm hele tiden, jeg blir enda kvalm når jeg ten ker på Tyrkia, det er nok litt urettferdig. :ler:

Men om jeg og 2 venninner hadde dratt en uke på høstferie (er jo ikke så forferdelig varmt der heller da) så hadde vi sikkert hatt det kjempefint, det egner seg nok flott som et reisemål på den måten. God tur :)

Ja, Alanya er veldig varmt midt på sommeren. Fint å reise dit i mai eller i september. Reis heller til Side eller Kemer midt på sommeren.

• 2 uker senere...
Skrevet

ik dra! Kjedelig by a gitt!

Samme smørja som alle de andre ramser opp her. Denne basaren er møkk kjedelig!

ALT er fake, tapper vil jeg ikke ha, og gull var dyrt.

Maten var skikkelig god, DET skal de ha.

Vel, tok ferje fra fantastiske Rhodos, tok oss 50 min over til Marmaris, og 7 timer holdt i massehvis! Lettet over å være på Rhodos igjen!!!

Skrevet
ik dra! Kjedelig by a gitt!

Samme smørja som alle de andre ramser opp her. Denne basaren er møkk kjedelig!

ALT er fake, tapper vil jeg ikke ha, og gull var dyrt.

Maten var skikkelig god, DET skal de ha.

Vel, tok ferje fra fantastiske Rhodos, tok oss 50 min over til Marmaris, og 7 timer holdt i massehvis! Lettet over å være på Rhodos igjen!!!

Smaken er forskjellig vet du. Jeg kjeder meg i Hellas, og stortrives i Tyrkia.

Skrevet

at gull har blitt dyrt er nå neppe tyrkernes feil da.

Gullprisen har økt mye de siste årene og er stadig på vei oppover.

Skrevet

Tyrkerne er et veldig gjestfritt og hyggelig folkeferd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...