Gjest Gjest Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 Lurer så på om jeg skal gå for brukt (sparer 2000) eller ny? Vil gjerne selge min etterpå, men hvis jeg ikke får solgt så er det vel kanskje dumt å bruke 2000 ekstra? Fikk du solgt din? Og hvor mye kan en kjole syes ut? Bruker 32, men den kan vel kanskje syes ut til 34-36 hvis jeg skal selge den?
Gjest Gjest_Sidney_* Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 Den henger i skapet enda...Har prøvd å selge den, men ikke så lett nei..
Frey Skrevet 7. august 2007 #3 Skrevet 7. august 2007 Valgte bevisst en som jeg kan bruke igjen så slipper jeg problematikken. Overdelen er knallfin til både dongeri og penklær. Har tenkt å sy inn litt av slepet på skjørtet og farge det, vips selskapsskjørt!
mowgli Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 Jeg har akkurat lagt ut min for salg så jeg vet ikke enda... det er jo mange kjoler til salgs men håper jo at noen faller spesielt for min :rødme: Jeg har uansett "spart" penger, kjøpte kjolen brukt og kom billigere ut av det enn å leie kjole.
naley Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 Jeg kjøpte min brukt, for 6000,- kostet 10-12 000 ny. Så spart masse selv om jeg ikke skulle få solgt min igjen
Gjest Ballerina Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 Jeg kjøpte min brukt, for 6000,- kostet 10-12 000 ny. Så spart masse selv om jeg ikke skulle få solgt min igjen Sånn tenker jeg også! Dessuten er det jo ikke helt sikkert om jeg vil selge den :love:
Gjest ikke innlogget Orakel Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 Jeg hadde opprinnelig tenkt å kjøpe brukt kjole og hadde søk liggende på Finn.no i over et halvt år før jeg endte opp med å kjøpe kjole i butikk. Jeg har fortsatt søket mitt liggende (ca 10 mnd tot. nå) og ser at veldig mange kjoler går igjen og igjen uten å bli solgt. 99% av kjolene er jo nesten make også; stroppeløs med snøring bak, drapering i livet og vidt skjørt samt noe mønster på brystet og på skjørtet i form av enten broderier, steiner eller perler. Jeg var ikke interessert i en slik kjole i det hele tatt. Jeg tror jeg tilsammen har sett 2 eller 3 kjoler som kunne ha vært interessante hadde de vært i riktig størrelse (noe de ikke var). Da har jeg sett igjennom noen tusen kjoler altså, så jeg tror ikke akkurat at man skal belage seg på at man får solg kjolen med det første, ihvertfall hvis man ikke har en "vanlig" størrelse. Men selvsagt, har man valgt en av de mest populære MS-kjolene eller tilsvarende, så er den vel enklere å bli kvitt.
jente 79 Skrevet 8. august 2007 #8 Skrevet 8. august 2007 Jeg ville ikke satset på det... Jeg kjøpte kjolen min ny, og tar det som en bonus hvis jeg skulle få solgt den. Har ikke fått lagt den ut enda da, siden jeg må rense den først...
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2007 #9 Skrevet 8. august 2007 Jeg har hørt av venninner at det er veldig vanskelig å få solgt kjolen, har dette i bakhodet når jeg skal kjøpe.
Gjest ts Skrevet 8. august 2007 #10 Skrevet 8. august 2007 Kjolen jeg har lyst på er ganske spesiell og har fulgt med på finn i flere månder uten å ha sett en eneste en... Veldig i tvil på om jeg skal gå for denne brukte kjolen i fra butikken, blir stygge av å henge i butikk og koster bare 2000 ekstra for en ny. helt enig i at nesten alle brukte kjoler er veldig like, men det er ikke mye variasjon på butikkene heller.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2007 #11 Skrevet 8. august 2007 Jeg er en av de som faktisk var ute etter å kjøpe brukt. Men jeg opplevde at folk krevde alt for høye priser for de brukte kjolene sine. For de av oss som velger å kjøpe brukt ER faktisk pris viktig. Jeg fant en kjole jeg kunne tenkt meg, men selger nektet å senke prisen (6000kr) selv om den nå hadde hengt i henne skap i to år. Så da endte jeg opp med å kjøpe meg en flott hvit selskapskjole for 2000 kr i steden. :kaffe: Strålende fornøyd! (og jeg vedder på at den kjolen fremdelese henger i skapet hennes.. hadde hun villet kunne hun fått ca 4000 kr for den av meg)
Gjest nimbus Skrevet 8. august 2007 #12 Skrevet 8. august 2007 Lurer så på om jeg skal gå for brukt (sparer 2000) eller ny? Vil gjerne selge min etterpå, men hvis jeg ikke får solgt så er det vel kanskje dumt å bruke 2000 ekstra? Fikk du solgt din? Og hvor mye kan en kjole syes ut? Bruker 32, men den kan vel kanskje syes ut til 34-36 hvis jeg skal selge den? Å sy ut en kjole er sjelden vellykket (det blir blant annet små hull i stoffet etter tråden), sy inn en str burde derimot gå greit. Men ikke 2, tror jeg. Vet ikke hva kjolen du vil ha koster, men jeg hadde ikke kjøpt brukt for å spare kun 2000 kr... ved å kjøpe brukt må du betale tilpassing selv, og det er ofte rundt 1500 i hvert fall. Har ikke prøvd å selge min, og tror ikke jeg hadde fått uansett, pga str. Den er sydd inn så mye i magen, så ikke lenger en standard str... Dessuten er jeg glad i den...
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2007 #13 Skrevet 8. august 2007 Jeg er en av de som faktisk var ute etter å kjøpe brukt. Men jeg opplevde at folk krevde alt for høye priser for de brukte kjolene sine. Dette er noe jeg også har lagt merke til på feks finn, selvom jeg ikke har funnet den jeg var ute etter. Har også merket at mange lar dem henge urenset i lengre tid og det kan de bli missfarget av, spesiellt hvis det er slike. Samtidig så synes jeg det er rart at noen selger kjolen sin for en slik og ingenting (da ville jeg heller hatt den som et minne). Tenkte at en mulighet er å finne den i utlandet, da kan jeg fort få den til samme pris som den brukte i butikken her hjemme.
*Emma* Skrevet 8. august 2007 #14 Skrevet 8. august 2007 Jeg har ikke forsøkt å selge min enda - da jeg ikke har bestemt meg for om jeg skal. Har hørt at noen sliter, men det varierer nok veldig. Både litt på flax men også på kjolen. Kjenner ei som hadde en av de vanligste Linnea kjolene (tipper str 34 eller 36) og den gikk etter mindre enn 1 uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå