Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at dette har vært oppe mange ganger før... Men jeg trenger likevel mer hjelp!!!

Det jeg er interessert i er å høre om vellykkede, romantiske ferier (behøver jo ikke være bryllupsreiser!) som dere har vært på - og som dere anbefaler!

Vi "sliter" av en eller annen grunn noe innmarri med å finne et bra sted å reise til, selv om vi har våre øyne festet på Provence... Har veldig lyst til å leie et hus/leilighet der vi kan være for oss selv, men det er jammen ikke lett å vite hva man skal velge!

Så alle tips/erfaringer mottas med STOR takk!

Skrevet

Vi reiste på safari i Kenya (Masaimara) og så ut til Zansibar for å nyte sol strand og hverandre. Det var bare utrolig fantastisk og kan anbefales på det varmeste!!! :briller:

Mange flotte opplevelser og uforglemmelige minner som vi vil dele for alltid!

:hjerter:

Gjest Anonymous
Skrevet

Playa del Carmen (eller Cancun) er kjemperomantisk! Vi koste oss veldig der på de flotte strendene og koselige små restauranter! Men ville unngått å reise dit når det er ferie i USA, for da er det nok forferdelig mange amerikanere der, og prisene stiger.

Selv skal vi til Brasil i år, tror ikke det blir noe mindre romantisk!! Syns det er deilig å reise til steder som ikke er overfyllt av skandinaver.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ops! :o Playa del Carmen og Cancun er i Mexico, det glemte jeg å skrive over. På vestkysten av Yucatan-halvøya, flott klima hele året.

Skrevet

Jeg mener at opplevelser er like viktig som å se hverandre i øynene i 14 dager. I så måte vil jeg anbefale Florida. 14 dager der med bil gjør at du f.eks kan oppleve alt dette: Key West - en vidunderlig solnedgang i Mexicogulfen og en sjarmerende by å reise til ut i havet over 44 broer, Naples - en "upscale" småby på vestkysten hvor du virkelig kan slappe av i lukseriøse omgivelser, ShoppingOutlets - råbillig shopping av merkeklær, orlando - fornøyelsesmetropol nr 1 med masse underholdende parker som også innbyr til romantikk. Hva er vel mer romantisk enn å besøke Mikke og Minnies hus??? Ja, de musene får det til.

Skrevet

Jeg har to tips:

1:

Vi har hatt en kjempefin tur i Sør-Afrika! Først noen dager i Cape Town, en nydelig by, oppslukende og spennende. Det inkluderer selvfølgelig en tur opp på Table Mountain, en tur inn til en township og en vinsmakingtur med guide (guiden kjører så kan dere bli på en snurr, mye deilig vin!)

Det er også veldig fint å kjøre bortover Garden Route, til Port Elisabeth. På veien er det to overnattingssteder jeg kan anbefale, fantastisk romantiske begge to: Roosenhoff, i nærheten av strutsebyen Outshoorn (usikker på stavmåte) og Hog Hollow nær Port Elisabeth.

Og så kanskje en safari til slutt... Vi var i Sabi Sand nasjonalpark

2:

Romantisk tur til de to greske øyene Naxos og Santorini. På Santotini må dere til Oia, en veldig sjarmerende kunstnerby. Her er det mange fine steder å bo, dyre og billige.

loolaa

Gjest Anonymous
Skrevet

finn ut hva DERE vil... da kan kanskje vi her hjelpe dere å finne ut hvor det er lurt å dra..

det er mange som tror at "bryllupsreise" er et konsept som bør være kjent for alle..

men jeg og min kjære har tenkt å bestige Kilimanjaro på bryllupsreisen vår vi.. -men så er vi ikke spesielt tradisjonelle, da..

Skrevet

Ville bare gi en stemme til Provence jeg, Ilder! Det er virkelig et av de mest romantiske stedene jeg kan tenke meg :lol: Men for all del: unngå de værste turistfellene (og dem er det jo noen av) + reis litt utenom turistsesong. Si fra hvis du vil ha konkrete Provence-tips!

Skrevet

Amelie! Jeg sendte deg like godt en PM!

lolaa: hvilken reiseoperatør reiste dere med til Hellas? Har du noen bra hoteller å anbefale? Jeg har vært innom på en del nett-sider, men jeg liker best å få personlige anbefalinger, reiseoperatørene sier jo bare positive ting uansett!

Takk for tips alle sammen!

Skrevet

Hei ilder

Vi reiste på lykke og fromme til Hellas, uten å booke noe sted å bo, og det var ikke noe problem. Det var dog i begynnelsen av september.

På Santorini, i byen Oia (uttales i-a) bodde vi på Aethrio hotel en natt:

http://www.aethrio.com/

Det var kjempefint! vi bodde i en av suitene, som gikk over to etasjer (soverommet i andre) med to store balkonger. Men i den byen er det flere luksushotel og koslige små billige. Vi bare gikk innom steder og hørte hvor det var ledig. Rike italienere drar gjerne til denne byen på weekend-turer, så det er mye bra.

På Naxos bodde vi på et StarTour hotel, som var fint men ikke så romantisk kanskje? Men enkelt og nytt, fint bad. Det virker som om hotellene til Star Tour, Saga o.l holder en god standard der, fordi skandinavere forventer det. Hvis dere drar dit, så anbefaler jeg på det sterkeste å leie scooter og kjøre til strendene på sørsida av øya. Nydelige og med veldig lite folk.

loolaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...