Gå til innhold

Reglene for håndbagasje på fly


Flugelhorn

Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer det å ta med barnemat på flyet?

Har tenkt å ha med matboks med skiver + vann og mme til gutten for å ha på turen, men går dette på "kvoten"?

Må mme´en være i pulverform, eller kan jeg ta med en slik ferdiblanda kartong?

Og ett siste spm, må hele håndbagasjen gå oppi den lile posen, eller gjelder det bare spesielle ting? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cosmic Girl

Her finner du informasjon om hva du kan og ikke kan ha med deg inn på et fly.

Her står følgende:

Det kan gis unntak dersom væsken skal benyttes i løpet av reisen og er av medisinske årsaker eller for særlige næringsmessige behov, herunder barnemat. Passasjerer skal på oppfordring kunne fremlegge bevis for den unntatte væskens ekthet

Matboks med skiver er vel uansett ikke noe problem, og vann får du evnt kjøpt innenfor sikkerhetskontrollen. Selv pleier jeg å ta med en tom vannflaske, og fylle den innenfor.

Håper det hjalp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med meg middagsglass, brødskive, banan og to bokser med ferdigblandet NAN på en gang.

Var ikke noe problem i det hele tatt! Bare husk på at du må ha maten i sånn enliters poser, men det spiller ingen rolle hvor mange du bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute og reiste med fly i juni og hadde med en termos med varmt vann og flasker med kaldt kokt vann + MME pulver. Termosen gikk ikke ned i disse posene men det gikk bra og få den med. På hjemreisen ville de at jeg skulle smake på vannet i termosen men dette var kokende og jeg sa da at jeg måtte ha en kopp slik at den kunne avkjøles, trengte da ikke det og kunne gå igjennom med termosen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...